دانش بومی ایران در حوزه پدافند سایبری تجاری سازی می گردد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه پدافند غیرعامل با اشاره به دستاوردهای حاضر در حوزه پدافند سایبری گفت: سال هاست که دانش موضوعاتی مانند ارتقای امنیت سایبری در دانشگاه ها و سازمان های مختلف پیگیری می گردد و در حال حاضر دانش ایجاد شده توسط جوانان ایرانی در حوزه پدافند سایبری، بسیار درخشان و غرورآفرین است اما امروز احتیاج است که ضمن تجاری سازی این دانش، شاهد تبدیل آن به صنعت باشیم.

دانش بومی ایران در حوزه پدافند سایبری تجاری سازی می گردد

رئیس پژوهشگاه ICT با اشاره به نقش کلیدی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تکمیل چرخه دانش محصولات پدافند غیرعامل، گفت: حلقه ارتباط بین دستاوردهای پژوهشی ما در وزارت ارتباطات و ذینفعان، مدیریت پدافند غیرعامل در ICT است.

وی اضافه نمود: این نمایشگاه نیز نقش موثری در مورد معرفی و دستاوردهای این حوزه دارد و اینگونه رویدادها به مرور زمان باعث می گردد دستاوردهایمان به چارچوب ها و استانداردهای لازم در سطح جهانی نزدیک شده و حتی آماده رقابت با محصولاتی که در سطح بین الملل فراوری می شوند، شویم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نمایشگاه پدافند غیرعامل، محفلی برای یاری به بخش های دولتی و حاکمیتی است، گفت: استمرار این قبیل رویدادها، گام بزرگی برای دستیابی به خودکفایی بوده و افتخار ما دستاوردها و محصولاتی است که در این رویدادها به نمایش گذاشته می گردد.

یزدانیان با اشاره به کوشش هایی که برای سرعت بخشیدن به این جهت اجرا شده، در مورد نقش پژوهشگاه ICT در این صنعت گفت: نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تکمیل چرخه دانش محصولات پدافند غیرعامل، یک موضوع کلیدی است. به نحوی که پژوهشگاه ICT برای تحقق هدف فوق، پژوهشکده امنیت را ایجاد نموده تا تمرکز خود را روی محصولاتی که در حوزه پدافند سایبری هستند، قرار دهند. این پژوهشکده تاکنون محصولات متعددی را فراوری نموده و از توانایی ارزیابی نرم افزارهایی که در کشور ایجاد می گردد نیز، برخوردار است.

وی با تاکید بر رویکرد وزیر ارتباطات در این باره مبنی بر لزوم هماهنگی با سازمان پدافند غیرعامل و تعامل گسترده در این راستا، گفت: افزایش تعامل با سایر بازیگران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند منجر به پایداری و مصونیت بیشتر این شبکه در مقابل هجمه های بیگانگان باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3913

به "دانش بومی ایران در حوزه پدافند سایبری تجاری سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بومی ایران در حوزه پدافند سایبری تجاری سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید