داود رفعتی: داور بازی پرسپولیس - پیکان با اعتمادبه نفس بود، تصمیم گیری در کمیته داوران با خردجمعی انجام می گردد

به گزارش جعبه مهر، داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تأکید کرد، داور دیدار پرسپولیس - پیکان به خوبی توانسته است از عهده قضاوت این بازی برآید.

داود رفعتی: داور بازی پرسپولیس - پیکان با اعتمادبه نفس بود، تصمیم گیری در کمیته داوران با خردجمعی انجام می گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، داود رفعتی درباره دیدار تیم های پرسپولیس و پیکان گفت: جا دارد در ابتدا از دو تیم پرسپولیس و پیکان تشکر کنم که روز گذشته با داور جوان و آینده دار کشورمان نهایت همکاری را کردند. با توجه به اینکه اولین بازی مرجان زاده بود که از تلویزیون به صورت زنده پخش می شد، بسیار با اعتمادبه نفس این بازی را قضاوت کرد و تحت تأثیر جو استادیوم آزادی یا رفتار بازیکنان قرار نگرفت.

وی در ادامه در خصوص چیدمان داوری در مسابقات گفت: در حال حاضر سه زیر کمیته چینش داوران را در بخش های فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان انجام می دهند و مانند چارت داوری در کنفدراسیون فوتبال آسیا عمل می نمایند. در کمیته داوران تصمیمات به صورت خرد جمعی اتخاذ می گردد. مرتضی کریمی: آقای اصفهانیان! شما بازنشسته هستی و باید جایگاه ریاست را رها کنی و بروی!، کامرانی فر را کنار گذاشتند و حالا نوبت رفعتی است

رفعتی درباره برنامه های پیشِ روی دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال هزینه های زیادی برای رشد و ارتقای داوری انجام داده است، مدرسان خوب خارجی را به ایران می آورد و کلاس های آموزشی خوبی برای داوران برگزار می گردد. هفته گذشته با حضور مدرس فیفا دوره بسیار مفیدی را برای ناظران برگزار کردیم و تمامی شرکت نمایندگان از این کلاس رضایت کامل را داشتند.

رئیس دپارتمان داوری همچنین اعلام کرد: قطعاً در نیم فصل هم کلاس های آموزشی برگزار می کنیم تا اشتباهات کمتر گردد. البته پیش از آن نیز محمدصالح سوبخیدین، مدرس تراز اول فیفا به ایران می آید و برای داوران زیر 35 سال دوره MA FIAF را تدریس می نماید. در همین راستا انتظار می رود از این برنامه ها و هزینه های زیادی که انجام می گردد همه فوتبال نفع ببرند و شاهد اشتباهات زیاد داوری نباشیم.

وی در سرانجام توضیح داد: قصد داریم تا سرانجام سال سه دوره یک روزه را برای داوران الیت برگزار کنیم که در این کلاس دانش افزایی داوری، آمادگی جسمانی، روانشناسی، افزایش تمرکز، تغذیه و آب درمانی را برای شرکت نمایندگان تدریس می کنیم. اولین دوره این کلاس 13 آذرماه در هتل آموزشگاه ملی فوتبال برگزار می گردد. همچنین در مورد اشکالات داوران در هفته های قبلی مسابقات بحث می کنیم و نکاتی را به آنها یادآوری خواهیم کرد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 686

به "داود رفعتی: داور بازی پرسپولیس - پیکان با اعتمادبه نفس بود، تصمیم گیری در کمیته داوران با خردجمعی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داود رفعتی: داور بازی پرسپولیس - پیکان با اعتمادبه نفس بود، تصمیم گیری در کمیته داوران با خردجمعی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید