رای کمیته استیناف صادر می گردد؛ خوشحالی پرسپولیس؟

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: یکی از پرونده های جنجالی در ماه های اخیر فوتبال ایران مربوط به اریک بانیاما، بازیکن گابنی تیم فوتبال گل گهر سیرجان است. او در شرایطی برای این تیم کرمانی در رقابت های لیگ برتر به میدان رفت که شرط لازم که همانا داشتن 4 بازی ملی در کارنامه باشد را نداشت.

رای کمیته استیناف صادر می گردد؛ خوشحالی پرسپولیس؟

به گزارش خبرنگاران، با شکایت استقلال از باشگاه گل گهر، پس از ثبت نتیجه مساوی در این ملاقات، استقلالی ها از این بازیکن به کمیته انضباطی شکایت کردند. کمیته انضباطی هم پس از آنالیز مختصری، حق را به استقلال داد و نتیجه بازی را سه بر صفر به سود شاگردان فرهاد مجیدی گفت. این در حالی بود که به غیر از بازی استقلال، نتیجه دو بازی دیگر گل گهر برابر تیم های پیکان و سپاهان که بانیاما در آن به میدان رفته بود هم 3 بر صفر شد.

به این ترتیب، گل گهر که در این سه بازی، 2 برد و یک تساوی به دست آورده بود، 7 امتیاز از دست داد و از بالای جدول سقوط کرد. از طرفی تیم های سپاهان و پیکان 3 امتیاز و استقلال هم 2 امتیاز از رای کمیته انضباطی به دست آوردند. با این حال، رای کمیته انضباطی مورد اعتراض باشگاه گل گهر واقع شد. آن ها با شکایت به کمیته استیناف، رای کمیته انضباطی را ناعادلانه خوانده و قانون 3 بر صفر شدن در این موارد را زیر سوال بردند.

حالا بعد از کش و قوس های فراوان، قرار است کمیته استیناف، امروز رای نهایی را صادر کند. در رسانه ها شایعه شده که رای کمیته انضباطی برمی گردد؛ به این ترتیب که امتیازات کسر شده از گل گهر به سبد این تیم واریز می گردد و از طرفی سه تیم دیگر هم امتیازاتی که از این رای به دست آورده اند را از دست می دهند.

اگر چنین گردد، پرسپولیسی ها هم خشنود شده و می توانند به تنهایی صدرنشین بمانند. پرسپولیس با استقلال فعلا با 35 امتیاز صدرنشین لیگ برتر هستند. کسر 2 امتیاز از استقلال، پرسپولیس را به تنهایی صدرنشین نگه می دارد. با این حال، اما استقلال یک بازی کمتر در مقایسه با پرسپولیس دارد و اگر بتواند از سد طرفدار عبور کند، آن وقت با 1 امتیاز بالاتر از پرسپولیس دوباره به صدر جدول می رسد. البته، ضرر بیشتر را سپاهان می نماید که شکستی دیگر در کارنامه اش در رقابت های لیگ برتر به ثبت می رسد و از صدر جدول فاصله بیشتری می گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11110

به "رای کمیته استیناف صادر می گردد؛ خوشحالی پرسپولیس؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای کمیته استیناف صادر می گردد؛ خوشحالی پرسپولیس؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید