رد پای قلعه نویی در سه اتفاق عجیب، از استقلال و سپاهان تا گل گهر!

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، استفاده از یک بازیکن غیر مجاز گابنی به وسیله تیم گل گهر، شکایت و پیگیری 3 باشگاه منجر به حکم ضربتی کمیته انضباطی علیه تیم سیرجانی شد تا تیمی که با 19 امتیاز یکی از حاضرین در کورس صدرنشینی بود، به واسطه این حکم با کسر 7 امتیاز روبرو شد و به رده هشتم جدول سقوط کرد.

رد پای قلعه نویی در سه اتفاق عجیب، از استقلال و سپاهان تا گل گهر!

امیر قلعه نویی که با کسب 5 قهرمانی پر افتخارترین سرمربی همه ادوار لیگ برتر است، به علت استفاده از بازیکنی که با استانداردهای فوتبال ایران همخوانی ندارد و به لحاظ قانونی به علت نداشتن حداقل 4 بازی ملی غیر مجاز تلقی می گردد، نقره داغ شد و یک شبه از کورس صعود عقب افتاد.

این اشتباه بزرگی بود که امیر قلعه نویی در دوران مربیگری اش انجام داد، اما این تنها اشتباه بزرگ قلعه نویی در دوران فعالیت حرفه ای خود نبود.

عدم ارسال فهرست آسیایی استقلال

امیر قلعه نویی اولین اشتباه بزرگ فوتبالی اش را درست زمانی در استقلال انجام داد که سرمربی این تیم نبود. در سال 85 امیر قلعه نویی سرمربی وقت تیم ملی و رییس سازمان فوتبال استقلال نقش اصلی را در عدم ارسال فهرست آسیایی این باشگاه به AFC داشت تا استقلالی ها باوجود تحمل هزینه های گزاف دادرسی و گرفتن وکیل، در آن فصل از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند و این نقطه تاریک تا ابد در باشگاه استقلال به نام قلعه نویی ثبت گردد.

با اینکه مقداد نجف نژاد و صمد مرفاوی به ترتیب مدیرعامل و سرمربی وقت استقلال بودند، اما مصاحبه های تصویری از قلعه نویی موجود بود که نشان می داد بیشترین مسئولیت در عدم ارسال فهرست استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا که در نهایت منجر به کنار گذاشته شدن این باشگاه از جام باشگاه های آسیا بود با وی بوده است.

حاضر نشدن با سپاهان مقابل پرسپولیس

دومین اشتباه عجیب قلعه نویی در فصل 99-98 و در زمان مربیگری اش در سپاهان انجام شد. جایی که دو تیم در چارچوب هفته بیستم فصل نوزدهم لیگ برتر باید در استادیوم نقش دنیا به مصاف هم می رفتند، اما سپاهان به شکلی عجیب دیر به استادیوم رسید و امکان حضور مقابل پرسپولیس در زمان معمول را نیافت تا با حکم کمیته انضباطی این بازی 3 بر صفر به سود پرسپولیس گردد. اتفاقی که شانس پرسپولیس را برای قهرمانی در آن فصل تا حد زیادی افزایش داد.

استفاده از بازیکن غیر مجاز گابنی

استفاده از بازیکن غیر مجاز گابنی در فصل بیست و یکم و کسر 7 امتیاز از گل گهر به سود استقلال، سپاهان و پیکان سومین اشتباه عجیب و بزرگ در تاریخ رقابتهای لیگ برتر بود که این هم به نام قلعه نویی نوشته شد.

باتوجه به شکایت 3 تیم استقلال، پیکان و سپاهان از گل گهر به علت استفاده از بازیکنی که با استانداردهای حضور در لیگ برتر ایران همخوانی نداشت، منجر به این شد که نتیجه این 3 بازی 3 بر صفر به سود حریفان گل گهر شده و این در حالی بود که گل گهر مقابل سپاهان و پیکان پیروز شده بود، اما مقابل استقلال به تساوی رسیده بود.

پس از صدور این حکم و نقره داغ شدن گل گهر به علت استفاده از این بازیکن، تیم سیرجانی 12 امتیازی شد و تفاضل گل این تیم نیز به منفی 5 تنزل پیدا کرد تا با سقوط 5 پله ای در رده هشتم جدول قرار گیرد.

قلعه نویی که با 5 قهرمانی همراه با سپاهان و استقلال و در لیگ برتر پر افتخار ترین مربی در همه ادوار گذشته این مسابقات است، با ارتکاب به 3 اشتباه بزرگ و عجیب، پر اشتباه ترین مربی در تاریخ این رقابتها نیز به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11029

به "رد پای قلعه نویی در سه اتفاق عجیب، از استقلال و سپاهان تا گل گهر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد پای قلعه نویی در سه اتفاق عجیب، از استقلال و سپاهان تا گل گهر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید