روایت اسکوچیچ از دو زلزله شدید امروز در کرواسی

به گزارش جعبه مهر، دو زلزله مهیب صبح امروز در شهر زاگرب، پایتخت کرواسی موجب ترس و وحشت عمومی در این کشور شد.

روایت اسکوچیچ از دو زلزله شدید امروز در کرواسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورزش سه، دو زلزله ای که امروز در فاصله نیم ساعت زاگرب را لرزانده، در شرایطی است که جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با

ویروس کرونا است و از شب گذشته نیز قرنطینه عمومی در کشور کرواسی به اجرا گذاشته شده، اما در شرایط پیچیده فعلی اهالی شهر زاگرب هراسان از زلزله باید مدتی را بیرون از خانه ها بیتوته نمایند و این کاملا برخلاف آن چیزی است که در تمام جهان توصیه می گردد و همه باید در خانه بمانند.

در این رابطه دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می گوید: من در شهر زاگرب نیستم. من در شهر ریه کا زندگی می کنم که 160 کیلومتر از زاگرب فاصله دارد.

وی ادامه می دهد: البته ما متوجه زلزله شدیم، اما در شهر ما هیچ خرابی خاصی اتفاق نیفتاده، اما به سرعت متوجه شدیم که در شهر زاگرب ویرانی زیادی از این زلزله به بار آمده و این در شرایطی است که ما درگیر مسئله کرونا هستیم و از شب گذشته قرنطینه عمومی اجرا شده است.

اسکوچیچ بیان نمود: حالا مردم باید از خانه ها بیرون بیایند و در عین حال، بهم نزدیک نشوند که این یک تجربه عجیب و غریب برای همه کسانی است که در زاگرب زندگی می نمایند.

  • پیغام کرونایی رئیس کنفدراسیون فوتبا ل آسیا

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه می گوید: البته خوشبختانه این زلزله تلفات جانی خاصی نداشته و طبق آن چیزی که ما شنیدیم یک نفر به شدت زخمی شده که امیدوار هستیم اتفاق بدتری برای او نیفتد، اما الان اعضای کادر بیمارستان ها و بچه های تازه به جهان آمده مسائل زیادی را باید تحمل نمایند. بیماران و کادر درمانی بیمارستان ها از محل کارشان بیرون آمده اند و این در شرایطی است که زاگرب امروز بیش از اندازه سرد است و این مسئله به آدم هایی که منازل شان آسیب دیده، برای شان بیشتر مشکل ایجاد می نماید.

وی یادآور شد: جالب اینکه در روزهای گذشته هوای خیلی خوبی داشتیم، اما ناگهان از امروز دمای هوا خیلی پایین آمده است.

دراگان درباره تجربه شخصی خود درباره اتفاقات غیرمترقبه و بلایای طبیعی می گوید: ما قبلا یک بار در سال 1996 زلزله را تجربه کردیم، اما این یکی شدیدتر بوده و به قسمت های زیادی از شهر آسیب زده است.

  • نظرسنجی 5 اسطوره فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا | اختلاف شدید سیدجلال با مجیدی و سایر گزینه ها

سرمربی تیم ملی ایران درباره اینکه آیا از نزدیکان اش کسی در زاگرب زندگی می نماید یا نه که او اینطور جواب می دهد: پسر عموی من ساکن شهر زاگرب است و خانه اش بصورت کامل آسیب دیده است. واقعا شرایط بغرنجی است و ما نگران هموطنانمان در شهر زاگرب هستیم.

دراگان در ادامه می گوید: بشر در حال حاضر در سراسر جهان اوقات سختی را تحمل می نماید و امیدوار هستم بعد از این ماجراها همه دریافته باشیم که در مقابل چیزهای اولیه ای مثل سلامت و زندگی نرمال، مسائلی مثل پول و ... که موجب اتفاقات خیلی بد در تمام جهان می گردد، چقدر کم ارزش است. امیدوار هستم بعد از این اتفاقات ما به خودمان بیایم، بهتر زندگی کنیم، مهربان تر باشیم، کمتر دروغ بگوییم و ...

این تصویر مربوط به یکی از بیمارستان های زاگرب است که موجب شده مادران در سخت ترین شرایط جوی و بیماری، به همراه نوزادان خود در محوطه مرکز درمانی حضور پیدا نمایند.

وی همچنین درخصوص موضوع وحید هاشمیان و بحث قطع همکاری با او و اشتباهی که در ترجمه رخ داده بود، پاسخ داد: من درمورد آقای هاشمیان صحبت نکردم چون ایشان با تیم ملی در حال حاضر قرارداد دارد و چیزی که از زبان من مطرح شده بود، ناشی از یک سوء تفاهم بود و ایشان عضو کادر فنی تیم ملی ما هست.

  • هاشمیان: 9 ماه گذشته و ریالی نگرفته ام

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5346

به "روایت اسکوچیچ از دو زلزله شدید امروز در کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت اسکوچیچ از دو زلزله شدید امروز در کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید