رونق خرید صنایع دستی در نوروزگاه نی ریز

به گزارش جعبه مهر، اولین نوروزگاه شهرستان نی ریز با حضور رئیس و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر نی ریز و میهمانان نوروزی در بافت تاریخی این شهرستان برگزار شد.

رونق خرید صنایع دستی در نوروزگاه نی ریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، هادی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نی ریز گفت: آئین نوروزگاه، با هدف آشنایی گردشگران و مسافرین از سنتها و آداب و رسوم های فراموش شده، در بافت قدیم شهرستان به اجرا گذاشته شد.

دبیر افزود: فرماندار و رئیس اجرایی ستاد خدمات سفر شهرستان با همراهی اعضا ستاد و مسئولان نی ریز ضمن حضور در نوروزگاه، از نزدیک شاهد برنامه های سنتی و آیینی و کارگاههای تولید زنده محصولات صنایع دستی بودند و از اجرای برنامه ها ابراز رضایت کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نی ریز افزود: یکی دیگر از جاذبه های اجرای برنامه نورزگاه برای میهمانان و مسافران نوروزی، وجود کارگاههای زنده صنایع دستی و آثار هنرمندان در خانه های تاریخی بود، که تمرکز بر روی رشته های در حال احیا از جمله چاقو سازی و سفالگری است و خرید صنایع دستی توسط میهمانان به رونق بازار صنعتگران اضافه کرده بود، همچنین پخت شیرینی های سنتی نی ریز از جمله کماچ و نان شیرین و نحوه تهیه این محصولات در معرض دید گردشگران قرار گرفت است.

هادی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های نوروزگاه، اجرای مراسم عقد و ازدواج یک زوج جوان بود که با سنت خاص عشایری، در سرای تاریخی جاوید برگزار گشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرستان نی ریز با هدف احیا و زنده نگه داشتن آئین ها و سنتها، بازیهای محلی، معرفی صنایع دستی و جاذبه های تاریخی برنماه های متنوع نوروزگاهی خود را به نمایش گذاشته است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1373

به "رونق خرید صنایع دستی در نوروزگاه نی ریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق خرید صنایع دستی در نوروزگاه نی ریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید