زور مسی به کی روش نرسید

به گزارش جعبه مهر، با حضور مسی، آرژانتین اسکالونی دیگر ابزار لازم برای بازی مستقیم را در اختیار ندارد اما آنها نمی توانند با پاس، توپ را از خط میانی به خط حمله ببرند و برای مسی و سرخیو آگوئرو ایجاد موقعیت نمایند.

زور مسی به کی روش نرسید

زور مسی به کی روش نرسید

تیم ویکری، جام جهانی نقطه اوج یک فرآیند است. تیم ها می جنگند تا در جام جهانی حاضر باشند. تیم ها آماده اند و می دانند چه کار می خواهند انجام دهند.

اما کوپا آمه ریکا برعکس است. این مسابقه شروع فرآیندی نو است و چرخه جدیدی از مسابقات رسمی را رقم می زند؛ به ویژه مسابقات 2019 برزیل. مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 دیرتر از معمول شروع می گردد، یعنی از مارس سال بعد به جای اکتبر امسال، به همین دلیل تیم ها در این مسابقات عجله ای ندارند. این را می توان در آرژانتین دید که با یک مربی موقت و بی تجربه پا به مسابقات گذاشته است.

لیونل اسکالونی پس از جام جهانی 2018 راهنمایی آرژانتین را در دست گرفت. او ایده روشنی در ذهن داشت. او گفت که به فوتبال مستقیم باور دارد، به انتقال سریع از دفاع به حمله؛ نه به پاس کاری های ظریف در خط میانی. در دیدارهای محبت آمیز سال گذشته بود که او این روش خود را پیاده کرد. او دو بال به میدان فرستاد و از هافبک ها خواست توپ را هرچه سریع تر به کناره ها ببرند.

اینکه لیونل مسی در آن هنگام از تیم ملی آرژانتین دور بود به سود اسکالونی شد. این روش بازی مناسب مسی نیست. او حالا برگشته و در شکست 2 بر صفر مقابل کلمبیا کاملا آشکار شد که اسکالونی بین دو ایده گیر نموده است.

حضور مسی در ترکیب باعث می گردد یکی از دو بالی که اسکالونی در نظر دارد نتواند بازی کند. به این ترتیب به سختی می توان دفاع حریف را باز و فضا ایجاد کرد. بال دیگر، آنخل دی ماریا است که نتوانست در بازی مقابل کلمبیا کار خاصی انجام دهد چون توپ هرگز به سمتش نیامد. گاه و بیگاه آرژانتین کوشش کرد از توپ های بلند استفاده کند و البته که مدافعان تنومند کلمبیا به راحتی این توپ ها را دفع کردند.

با حضور مسی، آرژانتین اسکالونی دیگر ابزار لازم برای بازی مستقیم را در اختیار ندارد اما آنها نمی توانند با پاس، توپ را از خط میانی به خط حمله ببرند و برای مسی و سرخیو آگوئرو ایجاد موقعیت نمایند. کارلوس کی روش، مربی زیرک کلمبیا خط میانی تیمش را فشرده چید و از خوان گی یرمو کوادرادو به شکل جالبی خواست دو وظیفه را انجام دهد؛ او هنگامی که خامس رودریگس به جلو می تاخت به پست همیشگی خود، یعنی کنار میدان می رفت. در غیر این صورت، او به وسط زمین می آمد و باعث می شد کلمبیا در میانه میدان رجحان عددی داشته باشد. به این ترتیب ویلمار باریوس، بازیکن درخشان کلمبیا فرصت آن را داشت که مسی را کنترل کند.

اسکالونی بین دو نیمه و زمانی که تیمش نتوانسته بود اثری بر جریان بازی بگذارد، تصمیم گرفت ایده اصلی اش را کنار بگذارد. دی ماریا تعویض شد. آرژانتین دیگر هیچ بالی نداشت. رودریگو ده پل به میانه میدان رفت تا با رجحان عددی کلمبیا مقابله کند.

آرژانتین کوشش کرد بازی را به بالای میدان ببرد و در نیمه زمین کلمبیا پاس کاری کند. اوضاع بهتر شد اما تیم نمی توانست به خط دفاعی حریف نفوذ کند. ده پل که کاملا راست پا است در سمت چپ به کار گرفته شده بود و تنها می توانست به مرکز میدان برود، به این ترتیب بازی به مقابل دفاع کلمبیا منتقل شد. آرژانتین حالا کاملا با ایده هایی که اسکالونی در سر داشت متفاوت شده بود.

با این حال آنها نزدیک بود از حریف پیش بیفتند. یک لحظه جادویی کافی بود تا دفاع کلمبیا باز گردد. پاس پشت پای آگوئرو، مسی را راه انداخت و او هم به دفاع زد، اما پیش از آنکه بتواند ضربه ای بزند، باریوس برگشت و توپ را از او پس گرفت. آرژانتین بالاتر بازی می کرد و تعیین بود برای کلمبیا آسان تر بود که به دفاع آسیب پذیر آرژانتین ضربه بزند و از فضاها استفاده کند.

هر دو گل کلمبیا به دلیل ضعف آرژانتین در سمت راست به ثمر رسید. گل اول روی پاس بلند عالی خامس بود. راجر مارتینس به آسانی توپ را گرفت، از رنزو ساراویا، مدافع راست آرژانتین عبور کرد و توپ را به گوشه بالای دروازه رساند.

گل دوم هم روی حرکت دووان زاپاتا به ثمر رسید که باید زودتر به زمین می رفت. او برای مدافعان میانی آرژانتین بارها دردسرساز شد. او حرکت را شروع و مارتینس را پیدا کرد و توپ در نهایت به جفرسون لرما رسید که اورلپ نموده بود. ساراویا از جریان بازی محو شد و سانتر لرما باعث شد جرمن پتزلا و نیکولاس اوتامندی، مدافعان میانی آرژانتین نتوانند کاری بنمایند و زاپاتا با ضربه ای عالی توپ را به گل تبدیل کند.

مشکل آلبی سلسته این است که این بازیکنان قرار نیست یک شبه بهتر شوند. مسائل دفاعی آرژانتین همچنان ادامه دارد اما چیزی که می توان تغییر داد، ایده بازی است.

مقابل کلمبیا، آنها دچار دو مشکل شدند؛ اول اینکه نمی توانستند توپ را بلند ارسال نمایند و بعد هم به بازی زمینی و پاس های کوتاه روی آوردند. در کناره ها کسی را نداشتند که به دفاع حریف نفوذ کند.

اما کوپا تازه شروع شده است. هشت تیم از 12 تیم به مرحله یک چهارم نهایی راه می یابند. یکی از جذاب ترین بخش های تورنمنت ها این است که تیم ها ممکن است ناگهان دچار فروپاشی شوند یا ناگهان عملکرد بهتری پیدا نمایند.

اگر مسی می خواهد انتها با آرژانتین جامی را کسب کند، این تیم باید به سراغ گزینه دوم برود و عملکردش را بهبود ببخشد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2004

به "زور مسی به کی روش نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زور مسی به کی روش نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید