سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کرونا به صورت یک موج واحد بزرگ خواهد بود ، الگوی فصلی در کار نیست

به گزارش جعبه مهر، یک سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت جهان هنوز موج اول پاندمی کووید-19 را از سر می گذراند که به صورت یک موج بزرگ خواهد بود که اندکی به بالا و پایین نوسان خواهد داشت.

سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کرونا به صورت یک موج واحد بزرگ خواهد بود ، الگوی فصلی در کار نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز دکتر مارگرت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبر مجازی در ژنو درباره سهل انگاری درباره سرایت کروناویروس جدید در طول تابستان در کشورهای نیمکره شمال هشدار داد و گفت: این ویروس مانند آنفلوانزا که شیوع آن الگویی فصلی دارد، عمل نمی کند.

هریس گفت: افراد هنوز به الگوی فصلی شیوع فکر می کنند. آنچه لازم است همه ما بدانیم این است که این یک ویروس جدید است... این ویروس به طور متفاوتی رفتار می کند..

هریس خواستار هشیاری در این باره و انجام اقداماتی برای جلوگیری از سرایت ویروس از طریق گردهمایی های بزرگ شد.

او همچنین درباره تصور شیوع کرونا به صورت امواج پیاپی هشدار دارد و گفت: شیوع کرونا به صورت یک موج واحد بزرگ خواهد بود که اندکی به سمت بالا و پایین نوسان می کند. بهتری کار کاهش ارتفاع این موج و کنترل کردن آن است.

هریس همچنین درباره همزمانی موارد آنفلوانزای فصلی در زمستان کشورهای نیمکره جنوبی با شیوع کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت سازمان جهانی بهداشت به دقت شرایط در این کشورها زیر نظر دارد.

به گفته او نمونه های آزمایشگاهی از این کشورها تا به حال شمار زیادی از موارد آنفلوانزا را نشان نمی دهد و به نظر می رسد فصل آنفلوانزا شروع دیررسی خواهد داشت.

شمار موارد عفونت با کروناویروس جدید در سطح جهان در طول شش هفته 2 برابر شده است و به حدود 17 میلیون مورد رسیده است که نشان می دهد پاندمی هنوز در حال شتاب دریافت است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6851

به "سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کرونا به صورت یک موج واحد بزرگ خواهد بود ، الگوی فصلی در کار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کرونا به صورت یک موج واحد بزرگ خواهد بود ، الگوی فصلی در کار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید