سفیر اوکراین: آلمان باید عضویت ما در ناتو را تسهیل کند

به گزارش جعبه مهر، سفیر اوکراین در آلمان گفت، برلین باید در تشویق پیوستن سریع اوکراین به ناتو در بحبوحه افزایش تنش ها در درگیری های دونباس فعال باشد.

سفیر اوکراین: آلمان باید عضویت ما در ناتو را تسهیل کند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندری ملنیک، سفیر اوکراین در آلمان در گفتگویی با روزنامه ولت آم سونتاگ آلمان گفت: آلمان، به عنوان کشوری که مسئولیت تاریخی ویژه ای را در قبال جنایات نازی ها علیه مردم اوکراین بر عهده دارد، باید نقش کلیدی را برای اوکراین به منظور تبدیل شدن به یکی از اعضای ناتو ایفا نماید و این اقدام باید بدون اما و اگر و هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه پیوستن اوکراین به ائتلاف نظامی ناتو از یک جنگ تمام عیار جدید در اروپا جلوگیری می نماید، همچنین مدعی شد که این اقدامی تحریک آمیز نیست بلکه یک دوش آب سرد برای مسکو محسوب می گردد.

پیشتر، سفیر اوکراین در آلمان گفته بود که در صورت پیوستن اوکراین به ناتو، کشورش باید احتمال دستیابی به موقعیت اتمی را آنالیز کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که عضویت فرضی اوکراین در ناتو به تنشی تمام عیار در جمهوری های دونتسک و لوهانسک در جنوب شرق این کشور منجر شده و تاثیراتی جبران ناپذیر در اوکراین دارد.

ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین پس از گفتگوی تلفنی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در ماه جاری میلادی گفته بود که جنگ در دونباس تنها زمانی متوقف می گردد که کشورش عضو ناتو گردد.

با این حال معاون سخنگوی دولت آلمان در هفتم آوریل گفته بود که اقدامات جدیدی در راستای عضویت اوکراین در ناتو در حال حاضر در دست آنالیز نیست.

فوریه 2019، مجلس اوکراین اصلاحاتی را در قانون اساسی این کشور تصویب کرد که ضامن رویکرد اوکراین برای ملحق شدن به ناتو است. دکترین نظامی 2015 همچنین سازگاری نیروهای مسلح اوکراین با استانداردهای ناتو را تضمین نموده است. زلنسکی از زمان انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری اوکراین در سال 2019 از تقویت روابط با ائتلاف ناتو حمایت نموده است.

در 2020، ناتو اوکراین را به عنوان یک شریک با فرصت های پیشرفته به رسمیت شناخته است. این شرایط به کشورهایی داده می گردد که در عملیات و ماموریت های این ائتلاف نظامی همکاری های زیادی داشته اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9882

به "سفیر اوکراین: آلمان باید عضویت ما در ناتو را تسهیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر اوکراین: آلمان باید عضویت ما در ناتو را تسهیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید