سیل به آثار تاریخی لرستان آسیبی وارد نکرده است

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: سیل اخیر در لرستان، خوشبختانه به ابنیه تاریخی این استان آسیبی وارد نکرده است.

سیل به آثار تاریخی لرستان آسیبی وارد نکرده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، سید امین قاسمی امروز پنجشنبه 8 اسفند 98 با اعلام این خبر افزود: با توجه به بارش شدید باران در دو روز گذشته در استان لرستان، بازدید از ابنیه تاریخی را همزمان با این بارش ها و بلافاصله پس از آن در دستور کار قرار دادیم.

او با بیان اینکه خوشبختانه در پی وقوع این بارش ها خسارات چندانی به ابنیه تاریخی لرستان وارد نشده است افزود: با توجه به اینکه از قبل پیش بینی شدت بارش در لرستان شده بود، اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه در مکان هایی که در معرض خطر بودند اجرا شده است.

قاسمی افزود: لرستان با دارا بودن 100 پل تاریخی به عنوان پایتخت پل های تاریخی ایران معروف است و با توجه به اینکه این پل ها در راستا رودخانه ها قرار دارند با شدت بارش ها و جاری شدن سیل در معرض تخریب قرار می گیرند.

او با اشاره به اینکه در سیل فروردین ماه سال جاری نیز حدود 800میلیارد ریال به ابنیه تاریخی، تاسیسات گردشگری و کارگاه های صنایع دستی استان خسارت وارد شد، افزود: به منظور حفاظت از ابنیه تاریخی لرستان بلافاصله پس از سیل، مرمت بعضی از پل ها و ابنیه تاریخی با منابع استانی در دستور کار قرار گرفته است که برای مرمت های اصولی نیازمند اعتبارات ملی و ستاد بحران کشور هستیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4880

به "سیل به آثار تاریخی لرستان آسیبی وارد نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل به آثار تاریخی لرستان آسیبی وارد نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید