عرضه شیرینی و گز برای مبتلایان به دیابت بر پایه مواد گیاهی

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - محققان یک شرکت دانش بنیان محصولات غذایی بر پایه مواد گیاهی استویا فراوری کردند که برای مصرف مبتلایان به دیابت متناسب سازی شده است.

عرضه شیرینی و گز برای مبتلایان به دیابت بر پایه مواد گیاهی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش ایسنا، امید نگینی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: در حال حاضر یکی از اصلی ترین دلایل فوت افراد بیماری های قلبی و عروقی و سایر بیماری های مشابه است؛ از این رو ما در این شرکت فراوری بعضی محصولات و شیرینی جات، رژیمی و سالم برای افراد مبتلا به دیابت، حساسیت به گلوتن و دیگر بیماری های مرتبط با شکر را شروع کردیم.

وی فراوری انواع گز، سوهان، شیرینی لوزی و دیگر شیرینی جات، ایرانی و سنتی را از جمله این محصولات نام برد و ادامه داد: در ساختار این شیرینی ها، آرد، شکر و گلوکز، حذف و به جای این مواد پرکالری، از بعضی مواد طبیعی استفاده شده است.

نگینی با بیان اینکه در این محصولات همچنین از مواد سوربیتول و ایزومالت استفاده می گردد، یادآور شد: در محصولات این شرکت از مواد استحصال شده از استویا استفاده می گردد، برگ خشک گیاه استویا می تواند بین 10 تا 20 برابر بعضی مواد شکری مضر، شیرین تر باشد، اما باعث بالا رفتن قند خون نگردد و این مزیت عظیم این ماده است که البته خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، این فعال دانش بنیان ضمن شرح فعالیت های این مجموعه برای توسعه بازاریابی، گفت: محصولات این شرکت با یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می گردد و تا کنون به کشورهایی نظیر عراق، روسیه و عمان نیز صادر شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8736

به "عرضه شیرینی و گز برای مبتلایان به دیابت بر پایه مواد گیاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه شیرینی و گز برای مبتلایان به دیابت بر پایه مواد گیاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید