عمان علاقمند به افزایش همکاری های دو جانبه با ایران است

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران و عمان از دیرباز ارتباط و تعامل نزدیکی با یکدیگر داشته اند، گفت: عمان علاقمند به افزایش همکاری های دو جانبه با ایران است.

عمان علاقمند به افزایش همکاری های دو جانبه با ایران است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه مجلسی خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر 3 روزه خود به کشور عمان در جمع خبرنگاران گفت: کشور عمان یکی از کشورهای نسبتا فعال در عرصه سیاسی بوده و بدلیل همسایگی با ایران ما از دیرباز با این کشور ارتباط و تعامل نزدیکی داشته و همواره از رایزنی سیاسی با مقامات عمان بهره برده ایم.

وی ادامه داد: در این سفر دیداری با مقامات مجلس این کشور و مجلس سنا داشته و در مورد تعامل و همکاری های دو جانبه ایران و عمان جلساتی برگزار گردید. البته در زمینه همکاری های مالی و سیاسی بستر مناسب و فعال فراهم بوده و ما امیدواریم در آینده گروه دوستی دو کشور فعال گردد.

رئیس مجلس توضیح داد: مجمع بین المللی مجالس اسلامی در آینده ای نزدیک در ایران برگزار می گردد که در این زمینه هم با مقامات کشور عمان بحث و گفت وگو شد.

لاریجانی با بیان اینکه در زمینه همکاری های مالی دو کشور نگاه عمان بسیار مثبت بود، گفت: پیگیری هایی در این زمینه انجام شد، زیرا برخی از فرصت های شغلی و سرمایه گذاری در عمان برای ایران قابل توجه و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در دیدار با سلطان قابوس پادشاه عمان و وزیر خارجه این کشور در زمینه فعالیت های دو جانبه بخصوص در حوزه اقتصاد بحث هایی داشتیم که یکی از مواردی که برای سرمایه گذاران ایرانی می تواند بسیار مثبت باشد و از آن بهره مند شوند فرصت های شغلی و سرمایه گذاری در کشور عمان بوده که شاید برای ما شناخته شده نیست.

به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقامات دولت عمان بسیار علاقمند هستند که در زمینه کشاورزی، پتروشیمی و پرورش میگو با ایران همکاری و در کشور ما سرمایه گذاری نمایند که در اینجا ضروری است اتاق بازرگانی دو کشور تعامل و همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشد، البته تجار کشور عمان به افزایش همکاری ها و سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران علاقمند بودند که امیدواریم در آینده نزدیک پیگیری ها در این زمینه نهایی شده و همکاری ها ادامه داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2270

به "عمان علاقمند به افزایش همکاری های دو جانبه با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان علاقمند به افزایش همکاری های دو جانبه با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید