عملکرد تیم ها در فصل جابجایی، صید عظیم سایپا و خواب قهرمان!

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، رقابت های لیگ برتر والیبال از 19 شهریور ماه شروع خواهد شد. سایپا، شهرداری ورامین، سپاهان، شهرداری گنبد، شهرداری ارومیه، آذر باتری ارومیه، شهداب یزد، پیکان تهران، هراز آمل، هورسان رامسر، راه یاب ملل مریوان، خاتم اردکان، شهرداری قزوین و فولاد سیرجان 14 تیم حاضر در رقابت ها هستند که در دو گروه سیدبندی شدند. تیم والیبال شهرداری ورامین، قهرمان فصل 97 مسابقات عملکرد قابل قبولی در جابجایی نداشت و تیم های سایپا، سپاهان، شهداب یزد و شهرداری ارومیه پیروز ترین تیم ها در جذب بازیکنان بودند.

عملکرد تیم ها در فصل جابجایی، صید عظیم سایپا و خواب قهرمان!

سایپا

پس از تغییراتی که در سطح مدیران رده بالای باشگاه نارنجی پوشان رخ داد تیم والیبال سایپا برای فصل جدید مسابقات، راهنمایی تیم را به مصطفی کارخانه سپرد و ناصر شهنازی، سرمربی فصل پیشین این تیم کنار رفت. همچنین محمد سلطانی، سرپرست با سابقه این تیم پس از بیست سال از این تیم کنار گذاشته شد.

کارخانه پس از قرار گیری در راس تیم، سید محمد موسوی، لژیونر والیبال ایران را به خدمت گرفت تا بزرگترین صید جابجایی را انجام دهد. علی شفیعی، سرعتی زن تیم ملی از تیم شهرداری ارومیه به جمع نارنجی پوشان پیوست. رضا صفایی، پشت خط زن سابق تیم ملی نیز علی رغم پیشنهاداتی که از سایر تیم ها از جمله هراز آمل داشت در نهایت با تیم سایپا قراردادش را تمدید کرد.

محمدرضا موذن نیز از تیم پیکان جدا و با سایپا به توافق رسید. امیرحسینی، مجتبی قلی زاده، امین اسمعیل نژاد و عیسی ناصری نیز دیگر نفراتی بودند که برای یک فصل دیگر با سایپا تمدید کردند. قاسم کارخانه نیز در کنار پدر در تیم ماند.

شهداب یزد

باشگاه شهداب یزد نخستین تیم در جابجایی بود. عباسعلی میرحسینی، سرمربی سابق این تیم به جرگه مدیران پیوست تا در فصل جدید به عنوان مدیر عامل کارش را ادامه دهد. محمد عمده غیاثی نیز که فصل پیروزی در تیم شهرداری ورامین داشت به جمع شهدابی پیوست و راهنمایی نماینده یزد در فصل جدید را بر عهده گرفت.

ویکتور بابوجیا آرائوجو دفاع وسط برزیلی نیز پس از انجام تست های لازم به تیم شهداب یزد ملحق شد تا لقب نخستین بازیکن خارجی این فصل را گیرد. رضا عابدینی سرعتی زن تیم ملی والیبال از تیم پیکان تهران، بابک امیری دریافت کننده قدرتی سابق تیم های پیکان تهران و راه یاب ملل مریوان، سلیم چپرلی از پیکان تهران، میکائیل تاجر از شهرداری گنبد، بهنام حاجی پور از سایپا تهران و مهدی مهدوی از فولاد سیرجان نیز سایر بازیکنان مطرحی بودند که به تیم شهداب یزد پیوستند.

سپاهان

تیم سپاهان نیز با سهند الهوردیان، شادمهر کمایی، سهیل کمال آبادی و امیررضا سرلک قراردادها را تمدید کرد و مجتبی میرزاچانپور را از تیم شهرداری ورامین، سیامک مرندی را از سایپا و علی اصغر مجرد را از شهرداری ورامین به خدمت گرفت. راهنمایی این تیم نیز با رحمان محمدی راد، مربی جوان و آینده دار والیبال ایران است. پرویز پزشکی نیز

شهرداری ارومیه

پیمان اکبری، یکی از گزینه های راهنمایی تیم ملی قراردادش با این تیم را تمدید کرد. سعید مصطفی وند که ابتدا با تیم سیرجان به توافق رسیده بود به جمع شاگردان اکبری پیوست. مسعود غلامی نیز سرعتی زن تیم ملی و آرش کشاورزی از تیم شهرداری ورامین به ارومیه رفتند. بابک فیاضی نیز با ارومیه تمدید کرد.

هراز آمل

پس از انحلال تیم والیبال کاله، هراز امتیاز این تیم را خریدار کرد و بهروز عطایی با قبول راهنمایی این تیم استارت جذب بازیکنان را زد. عادل غلامی و حمزه زرینی دو چهره فصل گذشته تیم کاله به تیم هراز پیوستند. عبدالرضا علیزاده نیز از تیم شهرداری گنبد به هراز ملحق شد. همچنین مبین مظلوم، افشین فتا، مرصاد آقاجانی، رافع طبری و عرفان جلالی نژاد از دیگر بازیکنانی بودند که با موافقت عطایی جذب شدند.

شهرداری ورامین

تیم شهرداری ورامین قهرمان فصل 97 مسابقات و در حالیکه سال 98 نیز با قرارگیری در صندلی نخست جدول رده بندی، نتایج خوبی کسب نموده بود اما در فصل جابجایی عملکرد خوبی نداشت. این تیم ابتدا محمد عمده غیاثی، سرمربی پیروز خود را از دست و محمد تابش نژآد جایگزین وی شد.

در ادامه این تیم با رضا اصلانی، علیرضا صفایی و سیدآرش تقوی سه بازیکن فصل گذشته خود تمدید کرد. همچنین محمد فلاح سرعتی زن فصل گذشته تیم سپاهان اصفهان را به خدمت گرفت. شهرداری ورامین بازیکنانی مانند علی اصغر مجرد، آرش کشاورزی، مجتبی میرزاجانپور و مسعود غلامی را نیز از دست داد.

پیکان

تیم والیبال پیکان، پرافتخارترین تیم لیگ فزونی نیز که در چند سال گذشته با حضور محمد ترکاشوند در راس تیم، سیاست جوانگرایی را در پیش داشت در جابجایی قوی عمل نکرد. این تیم بازیکنان جوانی مانند سلیم چپرلی، پوریا یلی و محمدرضا موذن را از دست داد. با میربابک موسوی از گنبد و محمدرضا اصفی از مریوان قرار داد بست. تمرینات این تیم نیز به دلیل مسائل اقتصادی به تازگی آغاز شده است.

فولاد سیرجان

محمدرضا تندروان، سرمربی فصل گذشته این تیم قراردادش را تمدید کرد. علیرضا بهبودی نیز از شهرداری ارومیه به این تیم پیوست.

آذر باتری

تیم آذر باتری دیگر نماینده ارومیه پس از قهرمانی در لیگ دسته یک جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد. افشین خدایاری و ساسان خداپرست به ترتیب به عنوان مدیر عامل و سرمربی تیم آذرباتری منصوب شدند.

راه یاب ملل مریوان

آرش صادقیانی، سرمربی فصل گذشته این تیم در مصاحبه با مهر اعلام نموده بود که هنوز حضور این تیم در مسابقات در هاله ای از ابهام واقع شده است و هیچ کاری در جابجایی انجام نداده اند.

شهرداری قزوین

این تیم نیز به تازگی و با خرید امتیاز تیم شهروند اراک وارد مسابقات لیگ برتر شده است و هنوز خبری از جذب بازیکنان نیست. مسعود آرمات راهنمایی تیم را برعهده گرفته است و با توجه به اینکه بیشتر بازیکنان در تیم های مختلف پخش شده اند احتمالا این تیم با بازیکنان بومی و جوان گام در مسابقات خواهد گذاشت.

فرهاد نفرزاده نیز راهنمایی تیم خاتم اردکان را برعهده دارد. شهرداری گنبد و هورسان رامسر(تیم تازه وارد مسابقات) نیز در فصل جابجایی عملکرد چشمگیری نداشتند.

میلاد عبادی پور، ملی پوش جوان و با انگیزه تیم ملی نیز قراردادش را با نماینده لهستان تمدید کرد. مرتضی شریفی، سعید معروف و امیر غفور هنوز تصمیمی درباره تیم خود نگرفته اند. بردیا سعادت، امیر حسین توخته، جواد کریمی و امیر حسین اسفندیار نیز چهار لژیونر جوان والیبال ایران در فصل جدید خواهند بود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7141

به "عملکرد تیم ها در فصل جابجایی، صید عظیم سایپا و خواب قهرمان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد تیم ها در فصل جابجایی، صید عظیم سایپا و خواب قهرمان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید