فاز اول بیمارستان بین المللی ارومیه مهرماه سال جاری افتتاح می گردد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، کامران جمشیدی بعد از ظهر پنجشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از آخرین وضعیت احداث این بیمارستان عنوان نمود: عملیات اجرایی بیمارستان بین المللی 300 تخت خوابی ارومیه پس از اخذ مجوزهای لازم در سال 94 شروع گردیده است.

فاز اول بیمارستان بین المللی ارومیه مهرماه سال جاری افتتاح می گردد

وی ادامه داد: فاز اول بیمارستان با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی، مهر سال جاری به بهره برداری می رسد و فاز دوم سال آینده به بهره برداری می رسد.

جمشیدی با اشاره به امکانش پذیرش بیماران از تمام کشورها بخصوص کشورهای همسایه مطرح نمود: بیمارستان تمام هوشمند به طوری که سیستم های تهویه، برق، کنترل روشنایی، سیستم HIS هوشمند بوده و تمام مراحل اعم از مشاوره، پذیرش، پیگیری، درمان تا ترخیص به صورت هوشمند انجام می گردد و کلیه اقدامات در سیستم HIS ثبت می گردد.

وی افزود: این بیمارستان یکی از مجهزترین و تخصصی ترین بیمارستان های شمالغرب کشور است که برای ساخت آن بیش از 1000 میلیارد ریال سرمایه گزاری می گردد که زیربنای ساختمان اصلی آن 26000 مترمربع و شامل بخش های بستری، زایمان و جراحی، فیزوتراپی، آزمایشگاه، اداری و اورژانس و کلینک های تخصصی است.

جمشیدی با بیان اینکه 90 درصد از عملیات اجرایی احداث بیمارستان میلاد توسط نیروهای استان انجام گردیده است، گفت: هزینه های صرف گردیده برای افتتاح فاز اول ساختمان این بیمارستان را 100 میلیارد تومان اعلام گردیده و برای افتتاح کامل این ساختمان 200 میلیارد تومان هزینه برآورد گردیده است.

وی گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی با کمبود شدید تخت بیمارستان روبرو بوده و از لحاظ سرانه بهداشتی جزو استان های محروم کشور به شمار می رود و هم اکنون نیز تخت های بیمارستان های استان اشباع گردیده است لذا ساخت بیمارستان فوق تخصصی می تواند کمک شایانی در جهب بهبود وضعیت بیمارستان های استان انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 95

به "فاز اول بیمارستان بین المللی ارومیه مهرماه سال جاری افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز اول بیمارستان بین المللی ارومیه مهرماه سال جاری افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید