جنگل تابلوهای ترافیکی؛ واتسون لیک، کانادا

به گزارش جعبه مهر، جنگل تابلوهای ترافیکی یکی از جاذبه های گردشگری منحصربه فرد در کشور کانادا به شمار می رود که هر ساله گردشگران و علاقه مندان بسیاری از آن بازدید می نمایند. برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص این جنگل خاص همراه خبرنگاران باشید.

جنگل تابلوهای ترافیکی؛ واتسون لیک، کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

جنگل تابلوهای ترافیکی یکی از جالب ترین جاذبه های کشور کانادا است که در جوار بزرگراه آلاسکا و در نزدیکی شهر واتسون لیک (Watson Lake) در ایالت یوکون قرار گرفته است. در این جنگل تعداد بیشماری از تابلوها و علائم با شکل ها و رنگ های مختلف در کنار یکدیگر نصب شده اند.

پروژه احداث این منطقه برای نخستین بار توسط کارل کی.لیندلی (Carl K. Lindley) در سال 1942 و همزمان با عملیات احداث بزرگراه آلاسکا شروع شد. در آن دوران شهر واتسون لیک وجود خارجی نداشت و تاسیسات منطقه محدود به پایگاه نیروی هوایی و فرودگاه بود؛ در همین دوران، کارل لیندلی از شرکت D به همراه یگان 341 مهندسی در منطقه ای نزدیک به لاور پست (Lower Post) مشغول به کار در پروژه بزرگران آلاسکا بودند. در حین انجام عملیات احداث وی مصدوم شد و از این رو، مداوای وی در مرکز درمانی یگان مهندسی انجام شد. در طول درمان، افسر مافوق وی دستور داد تا در این مدت به ترمیم و رنگ زنی مجدد تابلوهای راهنما در طول جاده بپردازد.

در همان دوران، نصب تابلوهای راهنما در کمپ یکی از تمرین های متداول برای مهندسان ارتش آمریکا محسوب می شد. در سراسر دنیا عملکرد اصلی این تابلوها نمایش جهت و مسافت است. از آنجایی که کارل در این دوره بسیار احساس دلتنگی می کرد، تصمیم گرفت تابلوها و علائم محل زندگی خود (دانویل، ایلیونویز) را نیز در محل کارش نصب کند. این ایده برای سایر همکاران وی نیز جالب بود و از این رو، نصب تابلوهای زادگاه و محل زندگی این افراد تبدیل به سنتی جالب شد.

پس از گذشت سال ها، این منطقه تبدیل به جنگلی با چندین هکتار وسعت شد که در آن افراد تابلوهایی مختلفی را از اقصی نقاط دنیا نصب نموده بودند. تابلوهای این جنگل از لحاظ شکل و محتوا بسیار متنوع هستند، مانند تابلوهای خیابان ها، خوشامدگویی، علائم غذا، تابلوهای هدایت و رانندگی از سراسر دنیا نظیر تابلویی به اندازه 182/88 در 304/8 سانتی متر متعلق به بزرگراهی در آلمان. البته هزینه حمل این تابلو از آلمان به کانادا نیز بسیار تعجب برانگیز است. طبق گزارش سایت دانشنامه ویکی پدیا در حدود 100،000 تابلو در این جنگل قرار گرفته است و هر ساله نیز بر تعداد آن ها افزوده می گردد.

متاسفانه اولین تابلوی نصب شده در این جنگل توسط کارل لیندلی گم شده است، ولی در سال 1992، کارل و همسرش، الینور، پس از گذشت نزدیک به نیم قرن از افتتاح بزرگراه آلاسکا به این منطقه آمده و از کپی اولین تابلوی خود متعلق به دانویل در الینویز پرده برداری کرد. امروزه این تابلو در مرکز بازدید در معرض دید عموم قرار گرفته است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2859

به "جنگل تابلوهای ترافیکی؛ واتسون لیک، کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل تابلوهای ترافیکی؛ واتسون لیک، کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید