فراخوان عمومی سمپوزیوم یکصد سال گردشگری

به گزارش جعبه مهر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، فراخوان عمومی سمپوزیوم یکصد سال گردشگری منتشر شد.

فراخوان عمومی سمپوزیوم یکصد سال گردشگری

سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران با محورهای سفر و حمل و نقل، اقامت و مهمان نوازی، پذیرایی، غذا و نوشیدنی، جاذبه ها و مقاصد گردشگری و خدمات مسافرتی و گردشگری در 23 کار گروه تخصصی در راستای اهداف مشخص شده گام برداشته و به صورت آنلاین و حضوری در 27 و 28 مهر سال جاری برگزار می گردد.

در این سمپوزیوم علاوه بر برگزاری نشست های علمی و گفتمانی، نمایشگاه و جشنواره های موضوعی نظیر فیلم و عکس و اسناد برحسب ضرورت و براساس چارچوب پیش بینی شده برپا می گردد.

با هدف فرهنگ سازی در حوزه گردشگری و با تاکید بر ایفای نقش مسئولانه شهفرایندان و هنرمندان در قبال یکصدسال فعالیت های گردشگری در ایران و مشارکت افراد و سازمان های مردم نهاد و جلب مشارکت مردم و هنرمندان و توجه ویژه به بازخوانی فرایند تاریخی و سیر تحولات و عوامل مؤثر در موفقیت و آسیب شناسی گردشگری ایران این سمپوزیوم برگزار می گردد و از عموم علاقمندان و فرهیختگان برای مشارکت در این راه دعوت شده است.

برگزارکنندگان این رویداد معتقدند مروری بر اولین های گردشگری ایران در سده اخیر نشان خواهد داد چه افراد، سازمان ها و نهادهایی به منظور معرفی و ترویج این سرزمین گامهای مهمی برداشته اند و نقاط موفقیت و برجسته تاریخ یکصد سال اخیر گردشگری کشور به منصه ظهور گذاشته خواهد شد.

با توجه به اینکه فراخوان عمومی سمپوزیوم یکصد سال گردشگری جنبه عام داشته و مسابقه ای نیست، بنابراین برای ارج گذاشتن به همت علاقمندانی که آثار خود را شامل عکس های قدیمی و نو، فیلم و سند در اختیار این سمپوزیوم قرار خواهند داد به تناسب جوایز و لوح تقدیر اهدا و آثار دریافتی هم پس از استفاده در نمایشگاه و ثبت آن در انتشارات (به نام صاحب اثر) برحسب درخواست به صاحب اثر مسترد یا در صورت توافق در یکی از موزه ها، مرکز اسناد و گالری های کشور نگهداری می گردد.

شـرایط ارسال اثر در بخش فیلم:

فیلم های ارسالی می توانند در قالب مستند، داستانی، تجربی و پویانمایی باشند.

آثاری که با استفاده از فیلم های آرشیوی موجود در فضای مجازی ساخته شده باشند، با ذکر منبع و اجازه از منابع اصلی قابل استفاده خواهند بود.

کارگردان اثر (ارسال کننده)، صاحب و تهیه کننده اثر خواهد بود.

فیلم های ارسالی، می توانند تدوین شده باشند.

فیلم های متقاضی حضور در سمپوزیوم تا حجم 50 مگابایت، از طریق سایت دریافت می گردد و قابل بارگذاری است.

فیلم های متقاضی حضور در سمپوزیوم با حجم بالاتر از 50 مگابایت، باید پس از ثبت نام در سایت سمپوزیوم و دریافت شناسه اثر، روی حامل DVD به دبیرخانه ارسال و تحویل گردد.

ارسال اثر در بخش عکس و اسناد:

عکس ها می توانند قدیمی، نو، رنگی یا سیاه و سفید بوده و در هر نقطه ای ثبت و خلق شده باشند.

عکس های تولیدی برای شرکت در این بخش می توانند از طریق دوربین های حرفه ای یا نیمه حرفه ای و یا تلفن همراه خلق گردد.

عکاس باید فایل خام (raw) آثار تولیدی و ارسالی را نزد خود محفوظ داشته باشد.

تمام عکس ها و اسنادی که صرفاً آرشیوی و متعلق به قدیم است باید به دقت اسکن شده یا با هماهنگی دبیرخانه به صورت امانی در اختیار سمپوزیوم قرار گیرد.

ارسال عکس و سند در مرحله نخست از طریق سایت سمپوزیوم الزامی است و شرکت کننده باید شناسه ثبت اثر را دریافت کند.

عکس ها و اسناد می توانند با نرم افزارهای تلفن همراه تا جایی ویرایش شوند که سندیت اثر مخدوش نگردد.

عکس ها و اسناد ارسالی باید دارای حجم حداکثر چهار مگابایت و فورمت JPEG باشند.

عکس ها و اسناد ارسالی می توانند دارای لوگو، نوشته و تاریخ باشند.

شرکت در این فراخوان شامل محدودیت سنی نمی گردد.

برگزارکننده مجاز است آثار منتخب را در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع رسانی و تبلیغاتی در زمان برگزاری سمپوزیوم و پس از آن هم استفاده کند.

آثار (فیلم و عکس و سند) راه یافته و برگزیده، در طول مدت برگزاری سمپوزیوم و در فضاهای در اختیار آن، به نمایش عمومی درخواهند آمد.

شرکت کننده در سمپوزیوم به اسم صاحب و مالک اثر شناخته می گردد و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده سمپوزیوم خارج است.

پس از داوری و انتخاب آثار و در صورت پذیرش اثر، سایز عظیم و اصلی عکس و سند برای ارائه در نـمایشگاه از ارسال کننده درخواست می گردد.

برگزار کننده حق استفاده از آثار ارسالی برای مصارف کاملاً فرهنگی را خواهد داشت و چنانچه منفعت اقتصادی از این راه حاصل گردد، طبق یک قرارداد رسمی حق الزحمه صاحب اثر به وی پرداخت خواهد شد.

مهلت ارسال این آثار طبق اعلام سمپوزیوم از 15 تیر تا 15 شهریور 1400 مشخص شده است، انتخاب و دواری آثار هم از هفته دوم شهریور شروع می گردد و سمپوزیوم هم نیمه دوم مهر برگزار خواهد شد.

نشانی برای ارسال آثار تهران، حبیب الهی، بلوار دکتر تیموری، پایین تر از میدان حسن حسینی، پلاک 10، واحد سه، شماره تماس 02166054132 و پایگاه اینترنتی برای دریافت اطلاعات بیشتر tourismsymposium.ir اعلام شد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10660

به "فراخوان عمومی سمپوزیوم یکصد سال گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان عمومی سمپوزیوم یکصد سال گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید