فروش سوالات کنکور با شگردِ بیت کوین، ردیابی فروشندگان با رمز ارز ها ممکن نیست

به گزارش جعبه مهر، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی به بیان توضیحاتی درباره شگرد فعالیت فروشندگان سوال های کنکور با رمز ارز هایی مثل بیت کوین و یا حساب های اجاره ای پرداخت.

فروش سوالات کنکور با شگردِ بیت کوین، ردیابی فروشندگان با رمز ارز ها ممکن نیست

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، سال جاری یکی از حواشی برگزاری کنکور سراسری، خرید و فروش سوالات کنکور بود. بسیاری از افرادی که مدعی در اختیار داشتن سوالات کنکور بودند به دو صورت از داوطلبان پول می گرفتند. در شیوه اول پول را از حساب های معمولی دریافت می کردند و در شیوه دوم پول را به صورت رمز ارز و مشخصا بیت کوین از داوطلبان وجه اخذ می کردند.

یکی از فروشندگان سوالات کنکورکه با ارز دیجیتال هزینه را دریافت می کرد در کانالش نوشته بود:

هزینه به صورت کد ووچر یا بیت کوین از شخص گرفته می گردد. ما هرسال از همین طریق کار می کنیم. سال گذشته درگاه بانکی واسط گرفتیم که باعث شده برخی از دوستان اذیت شوند. از همین رو تمام واریزها چه در پیش فروش چه در فروش اصلی با کد ووچر یا بیت کوین است.

شگرد فروشندگان سوال کنکور با بیت کوین

مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: درباره شگرد فروشندگان سوال کنکور با رمز ارز هایی مثل بیت کوین و یا حساب های معمولی گفت: اگر کلاهبرداران یک سری قوائد را اجرا نمایند، امکان ردیابی پول، حداقل تا زمانی که به فیات مانی ها (Fiat Money) تبدیل نشده است، وجود دارد.

او ادامه داد: استفاده از رمز ارز ها برای اقدامات مجرمانه ای مثل فروش سوالات کنکور کاملا احتمال دارد. این تکنولوژی شرایط انجام این کار را دارد. امروزه در خرید و فروش مواد مخدر، اخاذی (گروگان گیری) و سایر مواردی که می خواهند اقداماتشان قابل ردیابی نباشد از رمز ارز استفاده می نمایند.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی شرح داد: البته بحث های نظارتی و مبارزه با پول شویی در جهان در حال اجرا است، اما جنگ فناورانه ای در این حوزه به وجود آمده و از یک طرف نهاد های نظارتی و از سوی دیگر کسانی که به دنبال رد گم کردن هستند، در حال فعالیت هستند.

محرمیان ادامه داد: مشکل و مسئله اصلی استفاده از رمز ارز هایی مثل بیت کوین همین بحث ردیابی است. بسیاری از تمام نهاد های نظارتی جهان از جمله بانک مرکزی روی این موضوع تاکید دارند که کسی که وارد حوزه رمز ارز می گردد هیچ گونه تضمینی برای ارزش پولی که می خرد وجود ندارد و علاوه بر آن هیچ پشتوانه ای هم در این حوزه وجود ندارد.

او تاکید نمود: ردیابی، واریز پول به شیوه بیت کوین راحت نیست و در بیشتر موارد غیر ممکن است.

استفاده از حساب های اجاره ای برای فروش سوالات کنکور

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی درباره شگرد افرادی که با حساب های شخصی پول از داوطلبان دریافت می نمایند، گفت: این افراد با استفاده از حساب های اجاره ای اقدام به فعالیت می نمایند. یکی از مسائل موجود در شبکه بانکی حساب های اجاره ای هستند.

محرمیان درباره نحوه مقابله با حساب های اجاره ای اضافه نمود: برای مقابله این موضوع تا به حال برنامه های خوبی چیده شده و بعد از این انجام خواهد شد، به طوریکه هزینه استفاده از حساب های اجاره ای را بالا می بریم و یا سامانه های هوشمندی را با یاری شرکت های دانش بنیان پیاده سازی می کنیم، تا هزینه استفاده از این حساب ها را برای افرادی که در این حوزه وارد می شوند و از حساب های اجاره ای استفاده می نمایند، یا اینکه حساب، اجاره می دهند در حدی بالا باشد که کسی فکر این تقلب و تخلف ها را نکند.

منبع: خبرنگاران

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7480

به "فروش سوالات کنکور با شگردِ بیت کوین، ردیابی فروشندگان با رمز ارز ها ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش سوالات کنکور با شگردِ بیت کوین، ردیابی فروشندگان با رمز ارز ها ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید