لطف اللّه یارمحمدی درگذشت

به گزارش جعبه مهر، لطف اللّه یارمحمدی، زبان شناس پیشکسوت و نویسنده در سن 88سالگی از دنیا رفت.

لطف اللّه یارمحمدی درگذشت

به گزارش ایسنا، انجمن زبان شناسی ایران با اعلام این خبر آورده است: با کمال تاسف و تاثر مطلع شدیم استاد عزیزمان جناب آقای دکتر لطف اللّه یارمحمدی، زبان شناس برجسته کشور و عضو پیوسته فرهنگستان علوم دارفانی را وداع گفته اند.

انجمن زبان شناسی ایران این ضایعه را به خانواده محترم ایشان، استادان، پژوهشگران و دانشجویان ارجمند و جامعه فرهنگی کشور تسلیت می گوید.

مصطفی عاصی، استاد پژوهشگاه علوم انسانی، رئیس پیشین انجمن زبان شناسی ایران و زبان شناس هم با تایید این خبر گفت که لطف الله یارمحمدی مدتی بود درگیر بیماری قند و عوارض آن بود که اخیرا شدت پیدا کرده بود.

لطف الله یارمحمدی متولد 1 مرداد 1312 در فراهان، زبان شناس، استاد بازنشسته دانشگاه شیراز و عضو پیوسته فرهنگستان علوم بود. او مدرک کارشناسی زبان انگلیسی خود را از دانشسرای عالی، مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی را از دانشگاه ایندیانا و هم دکترای زبان شناسی را از دانشگاه ایندیانا دریافت کرده بود.

یارمحمدی در سال 1390 برگزیده جایزه علمی علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان شد. از آثار او می توان به ارتباطات از منظر گفتمان شناسی انتقادی، گفتمان شناسی رایج و انتقادی، فرهنگ بسامدی کامپیوتری زبان فارسی، بررسی مقابله ای زبان فارسی و انگلیسی، فرهنگنامه موضوعی توصیفی علوم انسانی، گفتمان شناسی، جامعه شناسی زبان، روان شناسی و عصب شناسی زبان و ... اشاره کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10841

به "لطف اللّه یارمحمدی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطف اللّه یارمحمدی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید