مؤسسه Omedia: فروش گوشی های هوشمند در سال 2021 افزایش داشته است

به گزارش جعبه مهر، طبق گزارش مؤسسه آماری Omedia، آمار فروش گوشی های هوشمند با وجود شرایط نه چندان خوب در سه ماه آخر 2021، به صورت کلی بسیار امیدوارکننده بوده است.

مؤسسه Omedia: فروش گوشی های هوشمند در سال 2021 افزایش داشته است

این طور که به نظر می رسد، میزان فروش گوشی های هوشمند در طول سال 2021 به نسبت سال قبل آن افزایش داشته است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه Omedia، بیش از 1.3 میلیارد دستگاه گوشی از طریق شرکت ها راهی بازار شد که این میزان به نسبت سال گذشته 3.4 درصد بیشتر شده است. البته در سه ماه چهارم سال گذشته این میزان به نسبت نسل قبل 6.7 درصد افت داشت ولی در مجموع پیشرفت اندکی را شاهد بودیم.

طبق اطلاعات به دست آمده از طریق مؤسسه تحقیقاتی Canalys، در سال 2019 یعنی در زمانی که تحت الشعاع بیماری کرونا قرار نداشتیم، شرکت ها توانستند 1.37 میلیارد گوشی هوشمند را در سراسر جهان به فروش برسانند. بنابراین این طور به نظر می رسد که بازار طی ماه های آینده به همان شرایط خوب خود باز خواهد گشت. پنج شرکت برتر در این زمینه هم ثابت ماندند، سامسونگ توانست با فروش 274.5 میلیون گوشی هوشمند و با در اختیار گرفتن 20 درصد از سهم بازار، همچنان در صدر جدول باقی بماند.

بعد از سامسونگ، اپل با فروش 230 میلیون گوشی و در اختیار گرفتن 17 درصد از سهم بازار، شیائومی با فروش 191 میلیون گوشی و در اختیار گرفتن 14 درصد از سهم بازار در رده سوم قرار بگیرند. ویوو، اوپو، ریلمی، موتورولا و آنر هم در رده های بعدی قرار گرفتند. این در حالی است که هواوی که پیروز شده بود در سال 2020 در جایگاه سوم قرار بگیرد، در این رده بندی جایگاه نهم را به خود اختصاص داد و این اصلا فرایند خوبی برای شرکتی که حتی در یک بازه زمانی در رده نخست قرار داشت نیست. البته نمی توان به هواوی خرده گرفت چرا که عملکرد این شرکت همچنان عالی است اما تحریم های آمریکا تأثیر بسیار بدی روی فرایند پیشرفت این شرکت گذاشتند.

بهترین عملکرد را در دوران کرونا، ریلمی به خود اختصاص داد. میزان فروش این شرکت در این دوره 48.6 درصد افزایش پیدا کرد که فوق العاده محسوس و بیشتر از پیشرفت هر شرکت دیگری است که در لیست واقع شده است. طبق گفته های Omedia، تصمیم LG مبنی بر خروج از بازار گوشی های هوشمند هم به موتورولا در رسیدن به جایگاه هفتم کمک زیادی کرد. این شرکت که در حال حاضر از طریق لنوو اداره می شود، توانست طی یکی دو سال اخیر پیشرفت چشمگیری به خصوص در بازارهای آمریکا و آمریکای لاتین داشته باشد.

تکنو هم یکی دیگر از برندهای پیروزی است که توانست در طی یک سال گذشته با تولید و عرضه محصولات قدرتمند با قیمت مناسب، توجه کاربران را به خود جلب کند. پیشرفتی که تکنو به نسبت سال قبل از 2021 داشت حدود 31.7 درصد بود که عالی به نظر می رسد.

این طور که به نظر می رسد، یکی از دلایل اصلی فروش بالای گوشی های هوشمند، تعداد زیاد گوشی های اقتصادی و میان رده با قیمت بسیار مناسب به خصوص در بازارهای آسیا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین بود. تقاضا برای گوشی های پرچم دار گران قیمت نظیر سری گلکسی S و آیفون هم بسیار بالا بود به گونه ای که سامسونگ پیروز شد به میزان دلخواه خود در فروش گوشی های تاشو دست پیدا کند (8 میلیون) و اپل هم با فروش 82.7 میلیون گوشی هوشمند بهترین سه ماه آخر سال را به نسبت سایر شرکت ها تجربه کرد.

با تمام این تفاسیر همان طور که گفته شد سه ماه آخر سال افت محسوسی را به نسبت سال 2020 در فروش گوشی ها شاهد بودیم. برخی از شرکت ها نظیر شیائومی، ویوو و اوپو در این سه ماه عملکرد خوبی نداشتند اما سامسونگ، اپل و ریلمی توانستند میزان فروش خود را بیشتر کنند. طبق گفته های یکی از تحلیلگران Omedia، کاهش فروش گوشی های هوشمند در سه ماه آخر سال 2021 به خاطر کمبود قطعاتی بود که باید از طریق تأمین کنندگان تامین می شد اما به هر دلیلی که بود این اتفاق رخ نداد. در نتیجه گوشی ها در تعداد کمی تولید و روانه بازار شدند. طبیعتا چنین موضوعی روی فرایند رو به رشد فروش گوشی ها تاثیر منفی دارد.

انتظار می رود امسال هم اتفاقات عجیب و غریبی در این زمینه رخ دهد. نمی توان به طور حتم پیش بینی کرد قطعا شاهد رشد فروش خواهیم بود چرا که مشکل جهانی تراشه و کرونا همچنان پابرجاست. حال باید دید چه پیش می آید.

منبع: GSMArena (1,2)

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11103

به "مؤسسه Omedia: فروش گوشی های هوشمند در سال 2021 افزایش داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مؤسسه Omedia: فروش گوشی های هوشمند در سال 2021 افزایش داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید