مرگ کمدین گریان آمریکا در 84 سالگی

به گزارش جعبه مهر، ریپ تیلر که بیشتر با دو لقب سلطان کاغذرنگی و کمدین گریان در آمریکا شناخته می شد، روز یکشنبه در 84 سالگی در بورلی هیلز از دنیا رفت.

مرگ کمدین گریان آمریکا در 84 سالگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، این استندآپ کمدین نامدار در مدت بیش از شش دهه فعالیت حرفه ای هزاران اجرا در تلویزیون و باشگاه های شبانه داشت. تیلر با اینکه بیشتر لطیفه های تکراری تعریف می کرد اما اجرایش چنان اغراق شده و عجیب بود که کمتر کسی می توانست جلوی خنده خود را بگیرد. اصلی ترین ترفند او برای خنداندن هم گریه کردن بود و از این رو به کمدین گریان معروف شده بود.

چارلز المر تیلر جونیر در 13 ژانویه 1935 در واشنگتن دی سی از پدری نوازنده و مادری خدمتکار به دنیا آمد. در مدرسه کپتال پیج درس خواند و پس از عضو شدن در ارتش آمریکا، با ماموریت اجرای برنامه های سرگرم کننده برای نیروهای نظامی به توکیو و کره جنوبی اعزام شد. در بازگشت به زندگی عادی باشگاه های شبانه را برای اجرای برنامه انتخاب کرد و در میانه دهه 1950 در کل ساحل شرقی ایالات متحده روی صحنه رفت.

تیلر به تدریج راه خود را به برنامه های تلویزیونی گشود و بر اساس آنچه در سایت رسمی این کمدین فقید آمده، در بیش از دو هزار برنامه و اجرا در قاب کوچک ظاهر شد. بازی در فیلم های تلویزیونی و سینمایی و رفتن روی صحنه تئاتر در برادوی مرحله بعدی زندگی حرفه ای این بازیگر و کمدین آمریکایی بود. از جمله فیلم های کارنامه او می توان به تنها در خانه 2: گمشده در نیویورک و پیشنهاد بی شرمانه اشاره کرد.

سال 2006 مستند ریپ ریپ هورا بر اساس زندگی و فعالیت های ریپ تیلر ساخته شد؛ مردی که زندگی دوست نداشت چندان از زندگی خصوصی خود بگوید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3362

به "مرگ کمدین گریان آمریکا در 84 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ کمدین گریان آمریکا در 84 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید