معرفی بهترین جاهای دیدنی ماسال برای طبیعت گردی

به گزارش جعبه مهر، ماسال در شمال یکی از شهرهای استان گیلان است که در بین کوه های مرتفع قرار گرفته و طبیعت شگفت انگیزی را در ایران به وجود آورده است. این شهر کوچک که به شهر آبشارهای معروف است تفرجگاه بسیاری از کسانی است که احتیاج به یک سفر یک الی دو روزه دارند. از همین رو با توجه به محبوبیت بالایی که این مقصد در بین مسافران دارا می باشد ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره جاهای دیدنی ماسال صحبت کنیم.

معرفی بهترین جاهای دیدنی ماسال برای طبیعت گردی

در ابتدا باید بگوییم مدت زمان لازم برای رسیدن به ماسال از تهران 5 ساعت است و حدود مسافت آن برابر با 363 کیلومتر است. از زمانی که وارد این شهر می شوید جهانیی از شگفتی ها پیش رویتان خواهد بود. اگر جزو کسانی هستید که بازدید از این منطقه جز انتخاب هایتان است پیشنهاد می کنیم که در ادامه همراه با ما باشید.

ییلاق ماسال بهشت روی زمین

وقتی حرف از رفتن به ماسال می گردد ما همه فکر می کنیم که این منطقه تنها یک جای دیدنی است در حالی که ییلاق ماسال یکی از چندین منطقه دیدنی است که در شهر کوچک ماسال وجود دارد و برای دسترسی به آن باید حدود 10 دقیقه به سمت شمال این شهر حرکت کنید. توجه داشته باشید که عرض جاده این منطقه بسیار کم است و جاده هم دو طرفه حسابی باید حواستان جمع باشد. در ابتدای جاده خانه های روستایی می بینید و کمی که حرکت کنید با یک آبشار بزرگ و دیدنی روبرو خواهید شد. درختانی که به صورت عمود در دل کوه سبز شدند دلربایی خاصی را در این منطقه ایجاد نموده اند. به منظور استراحت کردن می توانید به سمت یکی از رستوران هایی که در این منطقه وجود دارد بروید. در خاتمه جاده ای که به سمت ییلاق ماسال حرکت می کنید احساس خواهید کرد که در بالای ابرها هستید و تا چشم کار می نماید مه و ابر خواهید دید.

روستای اولسبلنگاه

دیگر جای دیدنی که در شهر ماسال وجود دارد، روستای اولسبلنگاه است که در 25 کیلومتری جنوب ماسال قرار گرفته است. این روستا در ارتفاعات 1800 متری از سطح دریا قرار گرفته است و به غیر از هتل تازه تازی که در آن ساخته شده بقیه خانه ها چوبی و قدیمی هستند و البته گفتنی است که اجازه ساخت و ساز هم در این منطقه وجود ندارد. این روستای زیبا شبکه برق ندارد و روشنایی و سایر نیازها از طریق موتور برق تامین می گردد. قدم زدن عصرگاهی در مراتع ییلاق یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که هر فردی می تواند انجام دهد. اگر در فصل مناسب هم به این روستا سفر کنید شاهد امواجی از مه خواهید بود.

آویشو هیجان انگیزترین غار در دل طبیعت

از دیگر دیدنیهای ماسال غاری است به نام آویشو که لذت به ماجراجویی هیجان انگیز را به شما می دهد. این در 22 کیلومتر از شهر ماسال قرار گرفته است و جایی است در دل طبیعت های بکر گیلان! اگر می خواهید بدانید که داخل این غار چه خواهید دید باید بگوییم که رودخانه ای درون آن در جریان است و در خاتمهی آن هم آبشارهای زیبایی وجود که قندیل هایی از جنس آهک هم در کنار آن ها قابل مشاهده است. یکسری چاه های آب هم در این غار وجود دارد که زیبای آن را چندین برابر می نماید؛ البته نباید فراموش کنید هر غار دارای جانواران مانند خفاش، حلزون، پشه، آبدزدک نیز زندگی می نمایند. برای آشنایی بیشتر و کامل با غار آویشو، طولانی ترین غار آبی جهان پیشنهاد می کنیم مطلبی که درباره موجود هست را مطالعه کنید.

آبشار زیبا رامینه در بکرترین منطقه ماسال

در ابتدای متن گفتیم که ماسال شهر کوچکی است که به آبشارهای متعددی که دارد مشهور است. یکی از آبشارهای معروفی که در این منطقه وجود دارد آبشار رامینه است. این شهر کوچک آبشارهای زیادی دارد که یکی از آن ها آبشار رامینه است، این شهر کوچک آبشارهای زیادی دارد که بتوانید ساعت ها در کنار آنها آرامش بگیرید. برای دسترسی به این آبشار باید به بالادست جاده اصلی درست در دل جنگل بروید. این آبشار پر از آب است و با شیب تندی فرود می ریزد، قرار دریافت ان در دل طبیعت سبب به وجود آمدن چشم اندازی بکر و ویژه نیز شده است.

در صورتی تمایل به اقامت در نزدیکی این آبشار داشتید می توانید در هتل رامینه بمانید و جایی که پنجره اش روبه همین آبشار باز می گردد.

باغ پرندگان تمجیدی در شهر ابرهای ایران

قطعا تماشای خانه پرندگان می تواند یکی از فعالیت های هیجان انگیز افراد باشد. باغ پرندگان یکی دیگر از مکان های دیدنی ماسال است که می توانید در آن با انواع پرندگانی بومی این منطقه که تا به حال ندیده اید آشنا شوید. این باغ اقامتگاه هایی برای مسافران دارد که این می تواند یکی از دلایل رفتن مسافران به سمت این باغ باشد.

پارک جنگلی ریزمندان در شهر زیبای ماسال

در شهر زیبای ماسال جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد که هر کدام به تنهایی می تواند دلیلی برای سفر به سمت این منطقه بکر شمالی ایران باشد. پارک جنگی ریزمندان به وسعت 200 هکتار در شهر دیدنی و بکر ماسال قرار گرفته است و در آن تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای مسافران نیز احداث شده است. قدم زدن در این پارک یک حال و هوای متفاوتی در شما بوجود می آورد. طبیعتی را از نزدیک خواهید دید که در هیچ کجای جهان وجود نخواهد داشت.

بهترین زمان سفر به ماسال

خوب همانطور که می دانید، شهر ماسال در ارتفاعات شمالی ایران قرار گرفته است و طبیعت شرایط آب و هوایی متفاوتی هم دارا می باشد. در بین ماه ها دبی، بهمن و اسفند و همچنین تیر و مرداد پیشنهاد می کنیم که برنامه سفر به سمت ارتفاعات ماسال را برنامه ریزی نکنید، چرا که سرمای شدید و گرمای و رطوبت بالایی که در زمان های گفته شده در این منطقه حکم فرما می گردد برای هر مسافری نمی تواند قابل تحمل باشد. اما در فصل های بهار و و پاییز تا می توانید به سمت این شهر کوچک راهی شوید، به خصوص در ماه اردیبهشت که درختان شکوفه زده اند و در دلربایی چیزی کم برای شما نخواهند گذاشت.

اگر قصد سفر به ماسال را دارید و قصد رزرو تور هم ندارید می توانید مطلب برنامه سفر 2.5 روزه به ییلاقات ماسال و ماسوله را مطالعه کنید تا یک دید کلی به شما برای سفر بدهد.

راستاهای دسترسی به ماسال در گیلان

به منظور دسترسی به این شهر جذاب و سرسبز از تهران می توانید از سمت کرج وارد اتوبان تهران - قزوین شوید و راستا را تا خاتمه ادامه دهید تا زمانی که با تابلوی شهر شهید پرور ماسال خوش آمدید روبرو شوید و راهتان را به سمت آن کج کنید.

گفتنی است که بگوییم اگر ماشین شخصی ندارید، می توانید با خرید بلیط قطار تهران رشت خودتان را به استان رشت برسانید و از آن ها با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به سمت ماسال بروید.

حال که با جاهای دیدنی ماسال آشنا شدید، می توانید خودتان برای سفرتان برنامه ریزی های لازم را انجام دهید و از چند مورد این این جاذبه های دیدنی ماسال دیدن بفرمایید. برای سفرهای بعدیتان به مناطق شمالی ایران پیشنهاد می کنیم یک بار مطلب بهترین مناطق شمال ایران را مطالعه کنید، قطعا برای سفرهای خودتان برنامه ریزی های متنوعی داشته باشید.

و در خاتمه در صورتی که تجربه جذابی از سفرتان به شهر ابرهای ایران دارید، می توانید آن را با ما و دیگر مخاطبان خبرنگاران در میان بگذاریدو پیشاپیش از حس تعامل شما سپاسگزاریم.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2897

به "معرفی بهترین جاهای دیدنی ماسال برای طبیعت گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین جاهای دیدنی ماسال برای طبیعت گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید