معرفی 9 مورد از بهترین رستوران های دهلی

به گزارش جعبه مهر، بهترین رستوران های دهلی

هندوستان مقصدی فوق العاده محبوب و پرطرفدار است و در بین تمام شهرهای هند، دهلی شهرتی بیشتر دارد. دهلی در کنار آگرا و جیپور مثلث طلایی هند را تشکیل می دهند و بسیاری از افرادی که قصد سفر به هند را دارند با استفاده از تور مثلث طلایی هند خود را به این سرزمین شگفت انگیز می رسانند. اگرچه بسیاری به خاطر رفاه و راحتی بیشتر تور را انتخاب می کنند، اما شما به صورت شخصی و با خرید بلیط هواپیما دهلی هم می توانید به این شهر و دیار سفر کنید. یکی از مهم ترین دغدغه های هر مسافر غذا خوردن است. همه ما دوست داریم بهترین غذاهای محلی را با بالاترین کیفیت امتحان کنیم و در پی معروف ترین رستوران های مقصد می گردیم. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم بهترین رستوران های دهلی را به شما معرفی کنیم که علاوه بر غذاهای هندی، انواع غذاهای مغولی، ژاپنی، ایتالیایی و چینی را هم به مشتریان ارائه می کنند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با 9 رستوران برتر دهلی آشنا شویم.

معرفی 9 مورد از بهترین رستوران های دهلی

رستوران دم پخت | Dum Pukht

غذای دم پخت یکی از مهم ترین غذاهای منطقه لکهنو هند است و به روشی جالب تهیه می شود: گوشت، سبزیجات و ادویه های مختلف را در قابلمه ای اغلب سفالی قرار می دهند و روی آن را با یک لایه خمیر مهر و موم می کنند و بعد با حرارت بسیار کم و به مدت طولانی می پزند. در این روش گوشت آرام آرام می پزد و طعم سبزیجات و ادویه های مختلف را به خود جذب می کند و نتیجه، گوشتی کاملا نرم و پخته شده با طعمی لذیذ و منحصربفرد است. رستوران دم پخت یکی از بهترین رستوران های دهلی است که همان طور که می توان از نامش حدس زد تخصصش تهیه کردن این غذاست. جالب است بدانید که رستوران دم پخت در طی چندین سال گذشته همواره در زمره بهترین رستوران های هند قرار داشته است. در این رستوران می توانید دم پخت و بریانی و انواع غذاهای خوشمزه هندی را در محیط آب و نقره ای این رستوران که مزین به لوسترهای کریستالی باشکوهی است نوش جان کنید.

رستوران کریم | Karims

یکی دیگر از بهترین رستوران های دهلی رستورانی به نام رستوران کریم است. این رستوران از سال 1913 تاسیس شده و بهترین غذاهای دوران امپراتوری مغول را ارائه می کند. معروفیت و محبوبیت این رستوران به اندازه ای است که رستوران کریم به تازگی چندین شعبه دیگر را هم در نواحی مختلف شهر افتتاح کرده است. در منطقه قدیم دهلی می توانید به این رستوران قدیمی و صدساله بروید و بهترین غذاهای سنتی مغولی مثل بره کباب و چیکن تندوری را نوش جان کنید. مردم محلی دهلی و همین طور توریست ها و گردشگران همگی طرفدار رستوران کریم هستند و برای غذا خوردن به این مکان می آیند.

رستوران ایندین اکسنت | Indian Accent

رستوران ایندین اکسنت در یک هتل قرار گرفته و به دلیل نوآوری و خلاقیتی که در سرو غذا دارد معروفیت زیادی پیدا کرده است. سرآشپز مشهور این رستوران، مانیش مهروترا غذاهای محلی هندی را با آشپزی بین المللی ترکیب کرده و غذاهای رستوران را با خلاقیتی تماشایی سرو می کند. همین عوامل دست به دست هم داده اند تا رستوران ایندین اکسنت را به یکی از بهترین رستوران های دهلی تبدیل کنند. مثلا در رستوران ایندین اکسنت می توانید بره کباب شمال هند را با جگر چرب فرانسوی و توت فرنگی و چاتنی چیلی سرو می کند که ترکیبی فوق العاده جالب و البته خوشمزه به وجود می آید. یکی دیگر از غذاهای معروف این رستوران خرچنگ با نارگیل کبابی و ترشی گوجه است که طرفداران زیادی هم دارد.

رستوران بخارا | Bukhara

یکی دیگر از رستوران های دهلی رستوران بخاراست که درست کنار رستوران دم پخت قرار گرفته است. برخلاف رستوران دم پخت که سبک خاصی دارد، در رستوران بخارا می توانید انواع کباب های مشهور جهانی را در محیطی گرم و دلنشین تجربه کنید. رستوران بخارا در سال 1977 افتتاح شده است و از آن زمان تا به امروز تغییرات کمی داشته است. منوی رستوران تقریبا همانند منوی اولیه به جای مانده و شامل گوشت مزه دار شده است که برای چندین ساعت در تنور سنتی آرام آرام کباب شده است. یکی از ویژگی های خاص این رستوران نحوه سرو کباب است که به صورت سنتی است. وقتی وارد این رستوران می شوید متوجه می شوید که هیچ کارد و چنگالی وجود ندارد و به جای آن تنها یک دستمال وجود دارد. بنابراین باید کباب ها را به سبک سنتی با دست لای نان بگذارید و لقمه کنید و نوش جان کنید. همین موارد باعث معروفیت بیش از پیش رستوران بخارا شده است و تا به امروز افراد و شخصیت های مشهور بین المللی مثل بیل کلینتون، ولادیمیر پوتین، هیلاری کلینتون و … در سفر به دهلی این رستوران را برای غذاخوردن انتخاب کرده اند.

رستوران موتی محل | Moti Mahal

در محله دریاگنج دهلی یکی از قدیمی ترین و بهترین رستوران های دهلی به نام رستوران موتی محل قرار گرفته است. این رستوران مدت زمان کمی بعد از استقلال هند در سال 1947 تاسیس شده و بهترین غذاهای هندی را با کیفیتی بالا به مشتریان ارائه می کند. چیکن تندوری، مرغ کره ای و بورا کباب از جمله غذاهای محبوب این رستوران هستند. اگر می خواهید بهترین غذاهای منطقه شمال هند را تجربه کنید رستوران موتی محل انتخابی بسیار مناسب است. موتی محل در طول دهه ها فعالیتش معروفیت و محبوبیت زیادی کسب کرده است و امروزه به یک رستوران زنجیره ای تبدیل شده و تقریبا در هر شهر هند یک شعبه دارد. اگر به هند و به ویژه شهر دهلی سفر کردید و دنبال یک رستوران خوب برای امتحان کردن غذاهای هندی بودید موتی محل بدون شک یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود.

رستوران پنجابی بای نیچر | Punjabi by Nature

رستوران پنجابی بای نیچر یکی دیگر از بهترین رستوران های دهلی است که در حال حاضر چندین شعبه در سرتاسر شهر دهلی افتتاح کرده است. این رستوران همان طور که از نامش تعیین است در زمینه غذاهای پنجابی تخصص دارد. انواع غذاهای سنتی منطقه پنجاب مثل ران پنجابی، عدس سیاه با کره و خامه و گولگاپاست که از ترکیب پوری، چاتنی، نخودفرنگی، سیب زمینی و پیاز تهیه می شود و بسیار خوشمزه است. در سفر به دهلی اگر دوست دارید غذاهای سنتی و محلی را برای غذا خوردن انتخاب کنید سری به رستوران پنجابی بای نیچر بزنید. مطمئنا پشیمان نمی شوید!

رستوران اسپایس روت | Spice Route

رستوران اسپایس روت که معنی اش جهت ادویه است به گونه ای طراحی و ساخته شده تا تداعی گر جابجایی محموله های ادویه از ساحل مالابار در کرالا به سریلانکا، برمه و تایلند و ویتنام در قدیم باشد. رستوران اسپایس روت یکی از بهترین رستوران های دهلی است و در هتل امپریال قرار گرفته و منویی به شدت آسیایی دارد. غذاهای سنتی تایلندی، غذاهای هندی و کشورهای دیگر منطقه همگی در منوی متنوع رستوران اسپایس روت دیده می شوند. طراحی داخلی این رستوران بسیار لوکس و مجلل است و دیوارهای هر اتاق به نقاشی های دیواری زیبا و همین طور صنایع دستی و آثار هنری مزین شده اند که به خوبی تنوع فرهنگی در جهت ادویه را به نمایش می گذارند. تجربه غذا خوردن در رستوران اسپایس روت تجربه ای ناب و منحصربفرد است که مطمئنا در هیچ رستوران دیگری نمی توانید آن را تجربه کنید.

رستوران داکشین | Dakshin

در هتل شرایتون دهلی نو یکی دیگر از بهترین رستوران های دهلی به نام رستوران داکشین واقع شده است و به ارائه انواع غذاهای جنوب هند می پردازد. در این رستوران می توانید غذاهای محلی استان های کرالا، آندرا پرادش، تامیل نادو و کارناتاکا را با کیفیت و طعمی فوق العاده امتحان کنید. با این که بسیاری گمان می کنند غذاهای جنوب هند همگی گیاهی هستند، رستوران داکشین انواع غذاهای گوشتی مثل ماهی سرخ شده، میگو سوخاری و خوراک بره را به مشتریانش ارائه می کند. ترکیبات و ادویه های استفاده شده در هر غذا خاص و مطابق با دستور تهیه اصلی و سنتی آن غذا هستند. در این رستوران، علاوه بر غذاها می توانید هنر جنوب هند را بر دیوارها و فضای رستوران هم مشاهده کنید.

رستوران ورق | Varq

آخرین مورد از بهترین رستوران های دهلی که به شما معرفی می کنیم رستوران ورک یا همان ورق است. این رستوران انواع غذاهای سنتی و محلی هند را با نوآوری و خلاقیت به غذاهایی هوس برانگیز و ابتکارانه تبدیل کرده است. همانت اوبروا، سرآشپز این رستوران غذاهای سنتی با دیزاینی مدرن و امروزی به مشتریان ارائه می کند. مثلا گاندری چیکن کباب روی برگ نیشکر سرو می شود و ران بره کباب شده در یک لایه خمیر زعفرانی به مشتریان ارائه می شود. اگر خودتان هم اهل خلاقیت و نوآوری هستید و می خواهید غذاهای سنتی هند را به سبک و سیاقی مدرن نوش جان کنید رستوران ورک انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11138

به "معرفی 9 مورد از بهترین رستوران های دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 9 مورد از بهترین رستوران های دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید