معروف: ایرانی ها با هر قیمتی در لهستان و ایتالیا بازی نمی نمایند، در کازان فقط سرما اذیتم می نماید

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: کاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: بازیکنان ایرانی با هر قیمتی حاضر به بازی در تیم های معمولی لیگ های لهستان و ایتالیا نیستند.

معروف: ایرانی ها با هر قیمتی در لهستان و ایتالیا بازی نمی نمایند، در کازان فقط سرما اذیتم می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، تیم والیبال زنیت کازان در 4 بازی لیگ قهرمانان اروپا با سعید معروف فقط یک ست به حریفان خود داده است. مصاحبه کاپیتان تیم ملی والیبال ایران با یکی از خبرگزاری های روسی در آستانه بازی با هالک بانک آنکارا را بخوانید:

بازی بعدی تیم زنیت با هالک بانک ترکیه است، تیمی که در بازی رفت بدون ستاره کوبایی خود اوسمانی خوانتوره نا 3 بر صفر در کازان شکست خورد. اگر او به بازی برگشت هم نرسد، حضور شما در یک چهارم نهایی قطعی به نظر می رسد.

خوانتوره نا یک سوپر استار است و اگر در بازی دوم هم غایب باشد به نفع ماست اما هالک بانک در آنکارا تمام کوشش خودش را خواهد نمود تا برنده گردد. بنابرین هنوز خیال هیچ کدام از ما بابت صعود، راحت نیست.

آیا درست است که هواداران تو برای تشویقت به ترکیه می آیند؟

بله. من در ایران محبوب هستم که البته زیاد هم خوب نیست چون بار مسئولیت مرا سنگین تر می نماید.

تو در شبکه اجتماعی ایستاگرام 200 هزار دنبال نماینده داری در حالی که رئیس جمهور تاتارستان فقط 63 هزار دنبال نماینده دارد.

استفاده رسمی از شبکه اجتماعی فیس بوک در ایران ممکن نیست ولی اینستاگرام بسیار رایج است. علاوه بر این، هموطنان من در بسیاری از شهرهای دنیا از جمله دبی، بمبئی، استانبول، رم، لندن، برلین، نیویورک، استکهلم و سایر شهرها زندگی می نمایند، بنابرین اصلاً جای تعجب نیست وقتی که در لیگ دنیای مقابل ایتالیا در خاک این کشور بازی می کردیم، نیمی از سالن، ایرانی باشند.

در کازان، 5 دین مختلف و بیش از 40 ملیت گوناگون زندگی می نمایند. آیا ایران هم چنین است؟

بله ولی در ایران مردم مثل یک خانواده با دین ها و ملیت های مختلف در کنار هم زندگی می نمایند. همین موضوع به من یاری می نماید تا در کازان به من سخت نگذرد. اینجا فقط سرما مرا اذیت می نماید.

سردار آزمون را می شناسی؟

البته. پدر سردار، مربی والیبال است. او در بازی مقابل پیاچنزا در لیگ قهرمانان اروپا به سالن آمد. خیلی حیف شد که سردار برای 3 ماه از روبین کازان به روستوف می رود. با او در کازان خوش می گذشت. امیدوارم باز هم او را در روسیه ببینم.

انجام توافق تو با تیم زنیت حدود 2 ماه طول کشید.

من فکر می کنم لیگ ایران بسیار قوی است و در آن تیم های سطح بالا، درآمد خوب و بازیکنان با کیفیتی از برزیل، آرژانتین، ایتالیا، صربستان و بلغارستان حضور دارند. همچنین سالن های والیبال در ایران بسیار بزرگ هستند و مردم زیادی برای تماشای مسابقات به سالن ها می آیند. برای مثال در هر بازی تیم سابقم (شهرداری ارومیه) حدود 6 هزار نفر برای تشویق تیم محبوب خود به سالن می آیند. تیم زنیت اما به مراتب در سطح بالاتری بازی می نماید. هدف باشگاه این است که تمام جام های قهرمانی موجود در دنیا را ببرد. عضویت در چنین تیمی یک پیروزیت بزرگ محسوب می گردد.

چرا پیشنهاد نخست زنیت را رد کردی؟

منتظر شدم تا تیم شهرداری ارومیه یک پاسور خوب برای جانشینی من پیدا کند. خوشبختانه این انتخاب با آوردن والریو ورمیلیو انجام شد.

آیا ارزش دارد که تیم های روسیه، تعدادی از بازیکنان خود را از بین ایرانی ها انتخاب نمایند؟

این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. بازیکنان ایرانی بسیار قوی هستند ولی تاکنون در باشگاه های خارجی بازی نکرده اند. من از زنیت، دعوتنامه رسمی دریافت کردم ولی بازیکنان ایرانی هم با هر قیمتی حاضر به بازی در تیم های معمولی لیگ های لهستان و ایتالیا نیستند.

تو به زبان انگلیسی صحبت می کنی که بعد از انقلاب اسلامی سال 1979 در برنامه درسی مدارس ایران وجود داشته است.

بله. آموزش در ایران فراگیر و رایگان است ولی برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی باید به آکادمی های خصوصی رفت. شهریه این کلاس های خصوصی البته چندان ارزان نیست.

آیا بازی و دیدن والیبال برای زنان ایرانی آزاد است؟

البته.

جهش والیبال ایران از چه زمانی و چرا آغاز شد؟

بازیکنان قدرتمند و مدارس والیبال همواره در ایران وجود داشته اند ولی تیم ملی با روش و سیستم مشخصی تمرین نمی کرد. بنابرین فدراسیون والیبال ایران، مربی بزرگی به نام خولیو ولاسکو را استخدام کرد. او 50 بازیکن برتر ایران را به اردو دعوت کرد و ما با فرهنگ جدیدی آغاز به تمرین کردیم. تیم ایران خیلی زود در آسیا و دنیا نتیجه گرفت. حالا بازیکنان تیم ملی ایران به قدرت خود اعتقاد دارند.

تابستان آینده در لیگ دنیای 2015 میزبان روسیه در تهران هستید. تیم ایران در میادین رسمی پیروز به شکست روسیه نشده است. آیا برای شکستن این طلسم کوشش خواهید کرد؟

امیدوارم بتوانیم با استفاده از حضور جمعیت و جو سالن آزادی، روسیه را در تهران شکست دهیم. هیجان تماشاگران والیبال چیزی از بینندگان فوتبال کم ندارد. به نظر شما تیم ملی والیبال روسیه در تهران تحت فشار نخواهد بود؟!

سوای مسائل فنی، اگر بازی های تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی برگزار گردد، آیا 110 هزار نفر برای تشویق شما به ورزشگاه می آیند؟

نمی دانم. دیدار افتتاحیه مسابقات قهرمانی دنیا در ورزشگاه 65000 نفری شهر ورشو و بدون هیچ مسئله ای برگزار گردید اما حضور 110 هزار نفر برای دیدن مرحله بین قاره ای لیگ دنیای، خیلی زیاد به نظر می رسد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3535

به "معروف: ایرانی ها با هر قیمتی در لهستان و ایتالیا بازی نمی نمایند، در کازان فقط سرما اذیتم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف: ایرانی ها با هر قیمتی در لهستان و ایتالیا بازی نمی نمایند، در کازان فقط سرما اذیتم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید