مشخص وقت سفارت برای ویزای آلمان

به گزارش جعبه مهر، آلمان با دارا بودن مالی پویا و قدرتمند، همواره از محبوب ترین مقاصد مهاجرت بوده است. در این مطلب شرایط دریافت ویزای آلمان به صورت کامل توضیح داده شده است.

مشخص وقت سفارت برای ویزای آلمان

با تور ارزان آلمان پاییز 99 از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

آلمان یکی از بزرگترین و صنعتی ترین کشورهای قاره اروپا است. این کشور از جنوب با کشورهای سوییس و اتریش، از شمال با دریای شمال، از غرب با کشورهای هلند، بلژیک، لوکزامبورگ و فرانسه و از شرق با جمهوری چک و لهستان دارای مرز مشترک می باشد. کشور آلمان با دارا بودن بیش از 82 میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت ترین کشور در اروپا می باشد.

واحد پول آلمان مانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یورو است و دین رسمی آلمان مسیحیت است. زبان رایج در این کشور، زبان آلمانی می باشد و چهار شهر بزرگ آلمان به ترتیب برلین پایتخت این کشور، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت است. از نظر تولیدات ناخالص داخلی، آلمان سومین کشور جهان می باشد ضمن آنکه این کشور بزرگترین صادرکننده کالا در جهان بوده و از حیث واردات نیز در صندلی دوم جهان واقع شده است. بیشترین و مهمترین صادرات کشور آلمان تجهیزات الکترونیکی و وسایل نقلیه موتوری می باشند. دفتر اصلی تعدادی از کمپانی های بزرگ اتومبیل سازی جهان مانند بی ام و، بنز و فولکس واگن در خاک این کشور هستند.

ساختمان سفارت آلمان در ایران، در قلب شهر تهران در حوالی خیابان فردوسی و در مجاورت سفارت ترکیه و در نزدیکی سفارتخانه های فرانسه، روسیه و انگلستان واقع شده است. ساختمان دو طبقه سفارت آلمان در ایران بین سال های 1884 تا 1886میلادی توسط یک معمار اروپایی طراحی و ساخته شده و نخستین بار در سال 1931 میلادی این ساختمان به نام دولت آلمان به ثبت رسید.

این ملک به دفعات توسط دولت آلمان مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته و در سال 1937 میلادی تخریب و مجددا احداث شد. در سال 1941 میلادی و در حین جنگ جهانی دوم، ساختمان جدید سفارت آلمان آماده بهره برداری شد؛ اما در آن موقع این ساختمان توسط دولت وقت ایران توقیف گشت و سفارت سوئد در ایران به علت آنکه در حین جنگ جهانی دوم حافظ منافع دولت آلمان در ایران بود به این ساختمان نقل مکان کرد.

در سال 1949 میلادی این ساختمان به دولت آمریکا واگذار شد و آن ها تا آماده شدن ساختمان سفارتخانه خود در سال 1953 میلادی از این ساختمان استفاده می کردند. اما در نهایت مالکیت آن در سال 1977 میلادی به صورت قطعی به جمهوری فدرال آلمان واگذار شد.

وقت سفارت آلمان

به دلیل توضیحات ارائه شده کشور آلمان یکی از محبوب ترین کشور ها برای مهاجرین است و سفارت این کشور هروز میزبان افرادی است که به دنبال دریافت ویزا آلمان هستند از این رو وقت دریافت از این سفارت شلوغ کار ساده ای نیست.

شرایط صدور ویزا آلمان به نسبت شرایط و روبط سیاسی یک کشور با کشورهای عضو توافقنامه شینگن متفاوت است. حال اخذ ویزای شینگن برای ایرانیان نیز شامل شرایط خاصی می شود که کارشناسان خبرنگاران با دارا بودن سوابق پیروز بسیار و همچنین داشتن روابط قدرتمند، شانس دریافت این ویزای ارزشمند را برای شما افزایش می دهند.

مدارک مورد احتیاج برای ویزا شینگن

مدارک شغلی

  • برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها:

کارت بین المللی دانشجویی، گواهی اشتغال به تحصیل، اصل حکم استخدامی و آخرین فیش حقوقی به مهرام مهر

  • برای دانش آموزان:

گواهی اشتغال به تحصیل یا کارت دانش آموزی

  • برای صاحبان شرکت های خصوصی:

اصل روزنامه رسمی تاسیس شرکت و اصل روزنامه آخرین تغییرات شرکت با قید سمت متقاضی، گواهی اشتغال به کار با ذکر سمت و سابقه کار و معینات فردی(نام و شماره پاسپورت…) تاریخ آغاز به کار همراه با تاییدیه روی سربرگ شرکت

  • برای کارمندان شرکت های خصوصی:

کپی از روزنامه رسمی تاسیس شرکت و اصل روزنامه آخرین تغییرات با قید سمت متقاضی، گواهی اشتغال به کار با ذکر سمت و سابقه کار و معینات فردی(نام و شماره پاسپورت…) تاریخ آغاز به کار، میزان حقوق، تاریخ آغاز و اتمام مرخصی، لیست بیمه از اداره تامین اجتماعی و ارائه سابقه بیمه 1 سال قبل از سفر با مهر سازمان تامین اجتماعی.

  • برای کارمندان دولتی:

آخرین حکم کارگزینی آخرین فیش حقوقی

  • بازنشستگان:

آخرین حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی

  • کسبه:

برای کسانی که منبع درآمدشان به وسیله مختلف تامین می شود ارائه مدرک جهت اعلام منبع درآمدشان الزامی می باشد. مانند ارائه ارجاره نامه و یا داشتن سپرده بلند مدت و حسابی که سود سپرده بلند مدت ایشان به آن واریز می شود.(حداقل تاریخ حساب بلند مدت باید 3 ماه قبل از تاریخ سفر باشد)

مدارک بانکی و اقتصادی

  • برای حساب های کوتاه مدت یا جاری:

ریز پرینت 3 ماه آخر همراه با نام و نام خانوادگی کامل مسافر(مطابق با پاسپورت) و تاییدیه بانک مربوطه(با توجه به نوع سفارت از 3 ماه تا 6 ماه متغیر می باشد)

برای حساب های کوتاه مدت کپی از قراردادهای سپرده کوتاه مدت + ریز پرینت

همچنین برای کلیه موارد می بایست میزان درآمد شخصی حساب های بانکی در آن معین باشد.

  • حساب های بلند مدت:

کارت حساب سپرده به همراه گواهی تمکن اقتصادی صادره از امور بین المللی بانک مربوطه

  • حداقل مانده حساب:

بطور مثال حداقل مانده حساب برای هر متقاضی می بایست 40 میلیون تومان باشد

***افزایش ناگهانی مانده حساب به هیچ عنوان مورد قبول سفارتخانه ها نمی باشد***

سند ملکی: اصل سند بنام مسافر باشد

سایر مدارک:

  • اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار همراه با اصل گذرنامه های گذشته
  • چهار قطعه عکس 4.5*3.5 (جدید، رنگی، تمام رخ، با زمینه روشن)
  • اصل شناسنامه
  • اصل سند ازدواج

***رضایت نامه محضری برای افراد زیر 18 سال در صورت عدم درخواست ویزا برای یکی از والدین الزامی می باشد.***

***ارائه کپی تمام مدارک در اندازه آ4 به همراه اصل مدارک هنگام ثبت نام الزامی می باشد(در صورت عدم وجود کلیه مدارک هنگام ثبت نام ، مسافر موظف به تکمیل مدارک خود تا دو روز پس از تاریخ ثبت نام می باشد)***

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4607

به "مشخص وقت سفارت برای ویزای آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص وقت سفارت برای ویزای آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید