ممنوعیت واردات برنج لغو شد

به گزارش جعبه مهر، معاون فنی گمرک از دستور وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج اطلاع داد.

ممنوعیت واردات برنج لغو شد

مهرداد جمال ارونقی در مصاحبه با فارس، با اشاره به ممنوعیت فصلی واردات برنج اظهارداشت: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج با توجه به پیگیری های اجرا شده، اقدام کرد.

معاون فنی گمرک مطرح کرد: با توجه به خاتمه فصل برداشت برنج و بعلاوه نامطلوب بودن فضای نگهداری محموله های وارد شده به بنادر و گمرکات کشور و جلوگیری از فساد احتمالی کالا و در جهت ایجاد تعادل و ثبات بازار متعاقب پیگیری های اجرا شده از سوی گمرک ممنوعیت فصلی واردات برنج لغو و به وزارت صنعت و معدن و تجارت و سایر مراجع ذی ربط ابلاغ شد.

وی تاکید نمود: براین اساس واردنمایندگان برنج می توانند از امروز نسبت به ترخیص محموله های برنج موجود در گمرکات با رعایت مقررات مربوطه اقدام نمایند.

ارونقی ادامه داد: با توجه به آنالیز های اجرا شده با برطرف ممنوعیت فصلی برنجی 15 هزار تن برنج موجود از برنج های ترخیص شده به صورت درصدی و 85 هزار تن محموله های برنج وارد شده به بنادر و گمرکات پس از شروع ممنوعیت فقط برنج قابلیت ترخیص از گمرکات را خواهند داشت. طی چند روز گذشته گمرک ایران با انعکاس موضوع رسوب برنج در گمرکات خواهان لغو ممنوعیت فصلی برنج شده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10976

به "ممنوعیت واردات برنج لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت واردات برنج لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید