مهارت آموزی فنی به 32 هزار نفر

به گزارش جعبه مهر، سنگ زیربنای موفقیت، درک ارزش مهارت ها در کنار باور و پشتکار است مهارت افزایی و آموزش امر مهمی است که باید به آن پرداخته گردد.

مهارت آموزی فنی به 32 هزار نفر

به گزارش خبرنگاران بوشهر، عبدالحمید دراهکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: سنگ زیربنای پیروزیت ،درک ارزش مهارت ها در کنار باور و پشتکار است مهارت افزایی و آموزش امر مهمی است که باید به آن پرداخته گردد.در ارائه آموزش های مهارتی در بخشهای صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری، پادگان، زندان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، عشایر، مراکز درمان اجباری، کارگاه های صنایع و اصناف و سکونتگاه های غیر رسمی اداره کل استان پیروز به تحقق اهداف آموزشی شده است.

وی اضافه نمود: مراکز آموزش فنی و حرفه ای فرصتی برای جوانان جویای کار و فاقد شغل است. آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، افزایش توانمندی های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزش های مهارتی در اولویت قرار داده است.

دراهکی ادامه داد: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی وحرفه ای مبنی بر ارائه آموزش ها به شکل رایگان است اما بعضی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی برند و گاها از این قابلیت بی اطلاع هستند که می طلبد رسانه های جمعی جهت تحقق این مهم درکنارآموزش های فنی و حرفه ای گام بردارند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: به همین دلیل در سال گذشته 32 هزار و 145 نفر در دو بخش دولتی و خصوصی مهارت های فنی و حرفه ای را در 10 شهرستان استان بوشهر فرا گرفته اند.

وی اضافه نمود: تحقق 97 درصدی آموزش های بخش خصوصی استان بوشهر در سال گذشته یکی از توفیقات فنی و حرفه ای استان بود. آکادمی های خصوصی استان با تعهد آموزش یک میلیون و 900 هزار و 663 نفر ساعت، در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی یک میلیون و 888 هزار و 786 نفر ساعت آموزش را ارائه کردند.

دراهکی ادامه داد: 12 هزار و 364 نفر دوره در آکادمی های آزاد شامل 7 هزار و 499 نفر دوره زن و 4 هزار و 865 نفر دوره مرد برگزار شده است.در حال حاضر 15 مرکز ثابت و 8 شعبه سیار دولتی در استان فعالیت دارند. در مجموع 20 هزار و 581 نفردوره آموزش های مهارتی در قالب 606 حرفه به صورت حضوری و مجازی در مراکز دولتی این استان و در رشته های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو، تعمیر موتور قایق بنزینی، کارآفرینی، ایمنی و بهداشت، تراش سی ان سی، عمران در شرایط کرونایی و خاص جامعه ارائه شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9926

به "مهارت آموزی فنی به 32 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت آموزی فنی به 32 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید