مهمانداران شما را بر اساس چه رفتارهایی قضاوت می نمایند؟ (قسمت دوم)

به گزارش جعبه مهر، در سفرهای هوایی ممکن است از مسافران رفتارهایی سر بزند که باعث رنجش مهمانداران، خدمه پرواز و حتی همسفران گردد؛ می دانید چه رفتارها و کارهایی از شما در ذهن مهمانداران تصویر مسافر بی ملاحظه و شاید بی تربیت را می سازد؟

مهمانداران شما را بر اساس چه رفتارهایی قضاوت می نمایند؟ (قسمت دوم)

مطالعه قسمت اول

مهمانداران در طول سال های خدمت خود با مسافران مختلفی برخورد دارند. از برخی از مسافران رفتارهای ناشایستی سر می زند که ممکن است باعث لبریز شدن کاسه صبر مهمانداران گردد. شاید مهمانداران شکیبا به روی شما نیاورند، ولی برخی رفتارهای مسافران باعث رنجش شان می گردد و در خصوص شخصیت آن ها هم در دل شان قضاوت می نمایند. در قسمت اول این مقاله برخی از این رفتارهای ناخوشایند را برشمردیم؛ در ادامه سایر کارها و رفتارهای زننده ای را که ممکن است باعث ناراحتی مهمانداران و خدمه پرواز گردد، مرور می کنیم.

اجازه دهید فرزندتان به جاهایی که نباید، برود

هرکسی که سوار هواپیما می گردد، دوست دارد فضای زیادی در اختیار داشته باشد، حتی بچه ها نوپا. اما وقتی والدین، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها فکر می نمایند مسئله ای ندارد که اجازه دهند فرزند یا نوه شان به هر جایی سرک بکشد، برای مهمانداران هواپیما همواره آزاردهنده است.

بچه ها نوپا با یک نوشیدنی یا خوراکی در دست در هواپیما می چرخند و ممکن است کف هواپیما را کثیف نمایند؛ یا حتی امکان دارد مهمانداران یا سایر مسافران متوجه این بچه ها نشوند و با آن ها برخورد نمایند یا پایشان را ناخواسته له نمایند. این اتفاق برای هیچ پدر و مادری خوشایند نیست.

توصیه ما: سعی کنید به بچه ها تان یاد دهید زمانی که سوار هواپیما می شوند، سر جایشان بنشینند، مگر اینکه احتیاج به رفتن به سرویس بهداشتی داشته باشند.

عوض کردن پوشک بچه روی سینی که مقابل جایگاه قرار گرفته است

April Masini، کارشناس تشریفات و ضوابط اخلاقی، دیدگاه های منحصر به فردی در خصوص کارها و رفتارهایی که مردم در پروازها انجام می دهند، دارد. او می گوید یکی از آزاردهنده ترین رفتارهایی که او در هواپیما شاهدش بوده است، عوض کردن پوشک بچه روی سینی هایی است که مقابل جایگاه نصب شده است. او در ادامه می گوید:

زمانی که والدین می خواهند پوشک بچه را روی جایگاه عوض نمایند، بوی بدی در کل فضا می پیچد.

او توصیه می نماید:

برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی، بهترین و مودبانه ترین روش این است که کمی قبل از سوار شدن به هواپیما پوشک را عوض کنید و اگر واقعا ضروری بود، به سرویس بهداشتی بروید. یا اینکه از یکی از مهمانداران بپرسید که جای خالی در نزدیک دستشویی وجود دارد که بتوان پوشک بچه را عوض کرد یا خیر.

توصیه ما: عوض کردن پوشک روی سینی مقابل جایگاه، آن را به یکی از کثیف ترین نقاط هواپیما تبدیل می نماید. لطفی کنید و پوشک را در دستشویی عوض کنید!

گذاشتن پاها در فضایی که متعلق به سایر مسافران است

دراز کردن پاها در هر فضای در دسترسی، شاید باعث گردد احساس راحتی و حتی زرنگی کنید؛ اما مهمانداران هواپیما نمی خواهند با چنین صحنه ای روبرو شوند یا اینکه بوی پای شما را تحمل نمایند. Saehlenou که 29 سال مهماندار Pan Am و United Airlines بوده است، می گوید بزرگ ترین چیزی که او را اذیت می نماید، مسافری است که در طول پرواز، پایش را روی دیواره هواپیما می گذارد. این کار حتی با کفش هم بسیار زننده است، اما برخی از مسافران به این قانع نمی شوند و جوراب هایشان را هم درمی آورند تا همه به پاهای لخت و بد بوی آن ها نگاه نمایند!

Gary Arndt، گردشگر و عکاس سفر، می گوید:

یکی از آزاردهنده ترین رفتارهایی که از مسافران دیده ام، درآوردن کفش و جوراب است؛ برخی پاهایشان را روی جایگاه مقابل قرار می دهند یا حتی پایشان را دراز می نمایند و در هوا نگه می دارند! معمولا مسافرانی با سن کمتر این کار را انجام می دهند، اما من چندین بار شاهد چنین رفتارهایی بوده ام.

توصیه ما: اگر می خواهید بدن تان را کشش دهید، بهتر است بلند شوید و چند دقیقه راه بروید. در نهایت اگر پاهایتان را به دیوار یا جایگاه مقابل تکیه دادید، لااقل جوراب هایتان را درنیاورید!

کوبیدن جایگاه به زانوهای مسافر جایگاه پشت سر

همه ما دوست داریم فضای زیادی در هواپیما در اختیار داشته باشیم. با این حال با زور و فشار زیاد خواباندن جایگاه، فضا را به طرز گشفت آوری زیاد نمی نماید. McNish می گوید:

در این عصر و زمان، ممکن است جایی برای گذاشتن پا هم وجود نداشته باشد! خواباندن جایگاه و کوبیدن آن به پای مسافری که پشت سرتان نشسته است، به امید اینکه کمی فضای بیشتری در اختیار داشته باشید، راه چاره مناسبی نیست. Czink، کارشناس تشریفات و ضوابط اخلاقی، می گوید:

قبل از اینکه بخواهید جایگاه تان را بخوابانید، از مسافر پشت سر خود بپرسید که امکان دارد چنین کاری انجام دهید یا خیر.

ممکن است از اینکه فضایی برای گذاشتن پاهایتان وجود ندارد، ناراحت شوید. اما همان طور که McNish می گوید:

پرواز به حد کافی استرس زا است. عصبانی شدن باعث نمی گردد سریع تر به مقصد برسید، پس کوشش خود را بکنید تا در طول پرواز با مردم رفتار مناسبی داشته باشید.

توصیه ما: اگر قصد دارید جایگاه تان را بخوابانید، لطفا به آرامی این کار را انجام دهید تا زانوی مسافر پشتی را کبود نکنید!

ایستادن در راهرو و حرف زدن با دوستان

در پرواز همواره نمی توانید کنار دوستان یا اعضای خانواده تان بنشینید. با این حال، این بهانه خوبی برای ایستادن و مسدود کردن راهرو نیست. همان طور که Saehlenou می گوید:

مهمانداران از مسافری که در راهرو می ایستد تا با دوستان و همسفرانش صحبت کند و راستا را برای افرادی که می خواهند به دستشویی بروند یا مهماندارانی که غذا سرو می نمایند می بندند، خوش شان نمی آید.

شما فقط می توانید توقف کوتاهی کنید و یک روزنامه به دوست تان بدهید یا سلامی بکنید. اما وقتی کسی می خواهد از راهرو عبور کند، باید راه را باز کنید.

توصیه ما: در پرواز می توانید بلند شوید و راه بروید؛ اما حواس تان باشد که بقیه می خواهند کجا بروند و راهشان را مسدود نکنید.

مزاحم کسی شوید که در حال مطالعه است

مهمانداران هواپیما این وضعیت ناخوشایند را بارها مشاهده نموده اند. Masini می گوید:

زمانی که مسافر جایگاه بغلی فکر می نماید که کتابی که در دست دارید، دکوری است و شما آن را مطالعه نمی کنید، مزاحم تان می شوند و بارها و بارها سعی می نمایند با شما حرف بزنند و مدت زمان آرامش بخش پروازتان را به یک کابوس بدل نمایند.

همین اتفاق می توانید زمانی اتفاق بیفتد که چیزی می خوانید، به موسیقی گوش می دهید، فیلم می بینید یا اینکه می خواهید چرت بزنید. برخی از مسافران نمی دانند چه زمانی باید ساکت شوند و مهماندارانی که در اطراف شان هستند، آرزو می نمایند که می توانستند آن ها را ساکت نمایند!

توصیه ما: تصور نکنید که هر کسی دوست دارد با شما صحبت کند. همواره این احتمال را در نظر بگیرید که مسافر کناری تان مشغول است و دلش نمی خواهد با کسی حرف بزند.

امتناع از بلند شدن از جایگاه و اجازه عبور دادن به مسافر کناری

مهمانداران دوست ندارند میان مسافران میانجیگری نمایند. بنابراین باید بدانید که وقتی نمی خواهید به مسافر کناری اجازه دهید که رد گردد و به دستشویی برود، آن ها نمی خواهند وارد مشاجره و بحث شما شوند. McNish می گوید:

در طول سفر مسافرانی را دیدم که انتظار داشتند به جای جمع کردن پاهایشان و اجازه عبور دادن به من، از بالای سرشان پرواز کنم و خودم را به راهرو برسانم!

کسی از چنین وضعیتی خوشش نمی آید. اما McNish یادآور می گردد:

وقتی کسی از این کار امتناع می نماید، من فقط شانه هایم را بالا می اندازم و سعی می کنم به خودم بگویم این فرد ممکن است مشکل روحی یا حرکتی و پزشکی داشته باشد که من از آن بی اطلاع هستم.

توصیه ما: اگر کسی از شما خواست که بلند شوید تا آن ها بتوانند عبور نمایند و به راهرو بروند، لطفا مودب باشید و از جایتان بلند شوید.

بحث بر سر غذا

اگر رژیم غذایی خاصی دارید، باید از قبل به شرکت هواپیمایی اطلاع دهید. اگر فراموش نموده اید که غذای گیاهی درخواست کنید، انتظار نداشته باشید که خودشان حدس بزنند که شما گیاهخوار هستید! در چنین شرایطی به مهماندار اعتراض نکنید.

Saehlenou می گوید:

وقتی مسافری درخواست غذای گیاهی می نماید و اسمش در فهرست نیست، به آن ها شرح می دهیم که برای آن ها چنین غذایی آماده ننموده ایم. اما این مسافران دوباره جر و بحث می نمایند.

او به مسافر می گوید که در کیفش سیب دارد و می تواند به او بدهد. معمولا مسافر می فهمد که کارش احمقانه بوده و عذرخواهی می نماید و می گوید نه. اما یک بار مسافری پرسید:

سیب تان سبز است یا سرخ؟

Saehlenou به او گفت که سیب سبز است و او هم سیب را گرفت و خورد.

توصیه ما: اگر رژیم غذایی خاصی دارید، از قبل برنامه ریزی کنید. شما حتی می توانید غذای مورد نظرتان را با بسته بندی خاص بردارید.

فیلم تماشا کردن بدون هندزفری

جمع کردن همه وسایل مورد احتیاج برای سفر کمی سخت است. با این حال اگر می خواهید فیلم تماشا کنید یا به موسیقی گوش کنید، هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از هندزفری و هدفون وجود ندارد. مهماندارانی مثل Saehlenou می گویند:

وقتی مسافری با صدای بلند فیلم می بیند و موسیقی گوش می دهد، واقعا برای ما و سایر مسافران آزاردهنده است.

مهمانداران از این کار اصلا خوش شان نمی آید؛ علاوه بر این، مسافر کناری شاید دلش بخواهد تبلت یا لپ تاپ تان را از پنجره به بیرون پرت کند! اگر هدفون به همراه ندارید، لطفا فکر فیلم دیدن یا موسیقی گوش کردن را از سرتان بیرون کنید.

توصیه ما: اگر اهل فیلم دیدن و موسیقی گوش کردن هستید، در سفر همواره هدفون یا هندزفری به همراه داشته باشید.

خاموش نکردن چراغ بالاسر وقتی همه چراغ هایشان را خاموش نموده اند

اگر غرق در مطالعه کتاب شده اید یا می خواهید با لپ تاپ تان کار کنید، ممکن است متوجه نشوید که مسافران کناری همه چراغ هایشان را خاموش نموده اند یا می خواهند بخوابند. با این حال به محض اینکه متوجه شدید، باید مراعات بقیه را بکنید و چراغ بالای سرتان را خاموش کنید.

Czink می گوید:

وقتی مسافر کناری می خواهد بخوابد، چراغ بالاسرتان را خاموش کنید. وقتی همه خواب هستند، نور اذیت شان می نماید. سعی کنید شما هم قبل از روشن شدن چراغ ها چند ساعتی بخوابید.

توصیه ما: همواره مراعات حال همسفران خود را بکنید و وقتی همه خواب هستند، چراغ بالای سرتان را خاموش کنید.

گذاشتن بچه در جایی غیرمعمول و عجیب

Boland که خلبان است و همسرش هم مهماندار، می گوید همسرش در پروازهای زیادی از مبدا چین کار نموده است. در این پروازها عدم دانش کافی در خصوص ضوابط و آداب سفر هوایی در میان طبقه متوسط تازه به ثروت رسیده چینی را مشاهده نموده است. یک مثال تکان دهنده دیگر؟

باور کنید یا نه، در میان مسافران چینی بسیار رایج است که نوزادان و بچه ها بسیار کوچک را در صندوق بالای سر مسافران قرار می دهند!

درست قبل از بلند شدن هواپیما، همسر Boland صدای گریه کودکی را بالای سرش شنید و خوشبختانه توانست آن را در گهواره بگذارد و به مادرش که نشسته بود، تحویل دهد. او مجبور بود به مسافران شرح دهد که باید نوزادان را هنگام بلند شدن هواپیما در آغوش شان نگه دارند و گهواره را در صندوق بالای سرشان قرار دهند، البته بدون نوزاد!

توصیه ما: همواره یک بلیط اضافی بگیرید تا فرزندتان بتواند روی آن بنشیند، نه اینکه نوزاد را در صندوق بالای سرتان قرار دهید!

توهین و حمله به مهمانداران

این مورد شاید دور از انتظار باشد، اما متاسفانه گاهی اتفاق می افتد. Saehlenou، مهمانداری با 29 سال تجربه می گوید:

زمانی مسافری داشتم که موهای من را در دستش گرفت و آغاز به چرخاندن سر من کرد، چرا؟ چون نتوانستم به او بگویم الان خارج از هواپیما ساعت چند است؟ کافی است که بگویید به مهمانداران حمله نموده اید؛ سایر مهمانداران قطعا از شما خوش شان نخواهد آمد.

توصیه ما: کمی فکر کنید و به یاد آورید چه چیزی در مهد کودک یاد گرفته اید. همواره از ضربه زدن، هل دادن یا حمله به کسی پرهیز کنید.

شکایت از شرکت هواپیمایی به خاطر زخم و جراحتی که از قبل دارید

در پروازهایی که بیش از ظرفیت هواپیما بلیط فروش رفته است، مسافران حق دارند برای دریافت حق شان اعتراض نمایند. اما دیگر منصفانه نیست که بخواهید به خاطر کمردردی که از قبل داشتید، از شرکت هواپیمایی شکایت کنید. Boland می گوید که در یک پروازی، مهمانداران به مسافر گفته اند که هنگام به زمین نشستن هواپیما، باید جایگاه اش را که خوابانده بود، به حالت عمود درآورد و مسافر قبول ننموده بود. بنابراین خدمه پرواز مجبور شده اند که به او یاری نمایند تا جایگاه اش را به سمت جلو حرکت دهد. در این حین مسافر ادعا نموده که کمرش آسیب دیده و درد زیادی دارد و نمی تواند حرکت کند. بعد از به زمین نشستن هواپیما، شرکت هواپیمایی مجبور می گردد با پلیس و اورژانس تماس بگیرد. اما کاشف به عمل می اید که مسافر فقط سعی داشت شرکت هواپیمایی را مجبور کند که به خاطر کمردردی که از قبل داشت و تقصیر خدمه پرواز نبود، خسارت بپردازد. او می خواست وانمود کند جایگاه اکونومی که رزرو نموده بود، فضای کافی نداشته و باعث آسیب به کمرش شده است.

توصیه ما: بدون داشتن دلیل و مدرک معتبر، شرکت هواپیمایی را برای مسائل پزشکی متهم نکنید.

به محض اینکه هواپیما به زمین نشست، بلند شوید

توجه به علامت کمربند ایمنی هم زمانی که هواپیما در حال پرواز است، اهمیت دارد و هم هنگامی که به زمین نشسته است. با این وجود Boland می گوید اکثر مسافران این علامت را نادیده می گیرند و سعی می نمایند که به محض اینکه چرخ های هواپیما به زمین رسید، زود بلند شوند و وسایل شان را صندوق بالای سرشان بردارند.

او می گوید:

چیزی که همواره همسرم را آزار می دهد، مسافرانی است که عجله می نمایند وسایل شان را زود جمع آوری نمایند و زود می ایستند تا پیاده شوند؛ در حالی که وصل شدن پل ترمینال به 5 تا 10 دقیقه زمان احتیاج دارد. این کار باعث می گردد مسافران سر پا منتظر بمانند و کیف و چمدان شان را در دست بگیرند تا اینکه درهای هواپیما باز گردد و آن ها پیاده شوند.

توصیه ما: کمی شکیبا باشید؛ کسی قصد ندارد شما را در هواپیما حبس کند!

اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز خبرنگاران، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر خریداری کنید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: کجارو / skift.com / cheatsheet.com
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2243

به "مهمانداران شما را بر اساس چه رفتارهایی قضاوت می نمایند؟ (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمانداران شما را بر اساس چه رفتارهایی قضاوت می نمایند؟ (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید