هر آنچه باید در خصوص تایتانیک 2 بدانید

به گزارش جعبه مهر، اگر اخبار گردشگری را دنبال می کنید حتما می دانید که کشتی تایتانیک 2 در آینده ای نزدیک تکمیل می گردد. آیا می خواهید بدانید چه زمانی از این کشتی بهره برداری می گردد و چه ویژگی هایی دارد؟

هر آنچه باید در خصوص تایتانیک 2 بدانید

بدون تردید تایتانیک، این غول بزرگ الجثه آهنی، یکی از شاهکارهای بی نظیر مهندسی بود که در زمان خود همه را متحیر کرد. پس از غرق شدن تایتانیک عده ای از افراد معتقد بودند که تا ابد نظیر این کشتی ساخته نخواهد شد؛ اما یک فرد ثروتمند استرالیایی به نام کلایو پالمر میخواهد دوباره این سازه شگفت انگیز را درست همانند نمونه اولیه خود، اما مجهزتر خلق کند تا دوباره تایتانیک در دریاها و اقیانوس ها فرمانروایی کند.

خبر تصمیم ساخت کشتی تایتانیک 2 نخستین بار به وسیله این میلیاردر استرالیایی در سال 2012 در رسانه های ملی این کشور منتشر شد؛ اما در آن موقع هیچ کس این تصمیم را جدی نگرفت و با آن به شیوه ای طنز گونه رفتار کردند؛ البته آقای پالمبر تحت تاثیر این حواشی قرار نگرفت و اذعان کرد که این بار تایتانیک به سلامت به مقصد خود یعنی نیویورک خواهد رسید.

تایتانیک 2 چه زمانی قرار بود نخستین سفر خود را شروع کند؟

ابتدا قرار بود که تایتانیک 2 تا خاتمه سال 2016 سفر خود را از انگلستان به سمت نیویورک شروع کند و حتی تقاضاهای زیادی برای اخذ سمت کاپیتانی کشتی از سال 2013 به دست آقای پالمر رسید. حتی مسئولان گینس هم تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتند و خواهان مصاحبه با وی در رابطه با طولانی ترین آگهی استخدام دنیا شدند.

اما متاسفانه در اواسط سال 2015 فرایند ساخت کشتی تایتانیک 2 به علت مسائل مالی متوقف شد و آقای پالمر اعلام نمود که فرآیند تکمیل این کشتی از ماه خاتمهی سال 2015 مجددا شروع می گردد. اکنون پس از چند سال اخباری مبنی بر سفر دو هفته ای این کشتی از دبی به انگلستان در سال 2022 منتشر شده است؛ البته طبق اطلاعات منتشر شده تایتانیک پس از این سفر، در راستا دو شهر ساوت همپتون و نیویورک که راستا کشتی اصلی بوده است، تردد خواهد نمود.

آقای پالمر ماه سپتامبر امسال با انتشار بیانیه ای در لندن اعلام نمود که تایتانیک 2 پروژه ای بین المللی است و همه دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد. تایتانیک 2 علاوه بر رفت و آمد بین دو شهر ساوت همپتون و نیویورک، دریاهای سراسر دنیا را در می نوردد و در هر بندری که توقف می نماید، افراد بی شماری را شیفته خود می نماید.

وی در ادامه گفته های خود اضافه کرد:

تایتانیک در سال 1912 کشتی رویاها بود و حدود یک قرن است که رازهای سر به مهر زیادی در خصوص آن وجود دارد. بسیاری از افراد هنوز هم آرزو دارند سفر با چنین کشتی باشکوهی را تجربه نمایند یا حداقل آن را از نزدیک دیدن نمایند؛ تایتانیک 2 تمام این رویاها را محقق خواهد نمود.

شرکت کشتی سازی استار بلو لاینز (Star Blue Lines) که متعلق به آقای پالمر است، اعلام نموده که حاضر است با سرمایه ای 500 میلیون دلاری این رویایی دست نیافتی را محقق کند. حتما شما هم مشتاقید بدانید که تایتانیک 2 چه ویژگی هایی دارد.

تایتانیک 2 مانند همتای خود دارای سه کلاس است

به نظر می رسد آقای پالمر هم میخواهد مسافران کشتی خود را به سه گروه تقسیم کند و طبق گفته او مسافران هر کلاس حق ورود به بخش دیگری را ندارند. البته انتظار می رود که قیمت فرست کلاس تایتانیک 2 کمتر از کشتی اصلی باشد. بهای فرست کلاس تایتانیک در زمان خود چیزی حدود 50 هزار دلار امروز بوده است. آقای پالمر توصیه نموده در کلاس سوم که درواقع همان کلاس مالی است؛ جا رزور کنید؛ زیرا این قسمت از کشتی فضای شادی دارد و خود او نیز در همین قسمت حضور دارد!

تایتانیک 2 از نظر قایق نجات هیچ محدودیتی ندارد

کشتی تایتانیک که در نخستین سفر خود در 15 آوریل 1912 در اثر برخورد با یک کوه یخ غرق شد، 2224 نفر مسافر داشت؛ اما ظرفیت قایق های نجات آن فقط 1178 نفر، یعنی یک سوم مسافران بود.

کشتی تایتانیک 2 به مقدار 2435 نفر مسافر و 900 خدمه ظرفیت دارد؛ اما ظرفیت قایق های نجات چوبی آن 2700 نفر و ظرفیت قایق های نجات بادی این کشتی 800 نفر است؛ بنابراین این کشتی از نظر قایق نجات هیچ محدودیتی ندارد. ضمناً طبق گفته آقای پالمر، این کشتی دارای کانال ها و خروجی های شیب دار است که مسافران به راحتی می توانند به وسیله آن ها از کشتی خارج شوند.

طراحی این کشتی تا جای ممکن شبیه به کشتی اصلی است

تصاویر کامپیوتری منتشر شده از تایتانیک 2 نشان می دهد که طراحی این کشتی به اندازه زیادی شبیه تایتانیک اصلی بوده و از امکانات بسیار خوبی همانند حمام های ترکی، زمین اسکواش، باشگاه مجلل و یک استخر شنای کوچک برخوردار است.

بعلاوه انتظار می رود که این کشتی دارای اتاق های سیگار فرست کلاس باشد و استخرهایی در آن وجود دارد که با شور حرارت داده شده اقیانوس پر شده است.

طبق گفته آقای پالمر در این کشتی خبری از تلویزیون و اینترنت نیست و در هر بخش متناسب با کلاس آن بخش، لباس های مختلفی مناسب برای موقعیت های مختلف در اختیار مسافران قرار داده می گردد.

کشتنی تنها به امکانات مدرن ضروری مجهز است

تایتانیک 2 تنها به امکانات مدرن ضروری مثل سیستم تهویه، بیمارستان و سکوی نشستن هلی کوپتر مجهز است و فاقد امکاناتی همانند اینترنت و تلویزیون است.

ضمناً این کشتی به یک مرکز کنترل و ناوبری کاملا مدرن (که به عنوان سیستم بریج یا Bridge نیز شناخته می گردد) مجهز بوده که جزو ضروریات یک کشتی به روز است. البته بعضی از ویژگی های این کشتی صرفا برای شبیه سازی طراحی قدیمی کشتی اصلی بوده و هیچ نوع کاربردی ندارند.

در کشتی اصلی تایتانیک اتاقی برای برقراری ارتباطات رادیویی وجود داشت که یک سیستم بسیار کارآمد مارکونی (Marconi) در خود جای داده بود که برای برقراری ارتباط کشتی با سایر کشتی ها در آن سوی اقیانوس اطلس مورد استفاده قرار می گرفت. در تایتانیک 2 نیز این اتاق و سیستم دقیقا به شکل سیستم موجود در کشتی اصلی وجود دارد که مانند بعضی دیگر از ویژگی های کشتی هیچ کاربردی ندارد و تنها برای شبیه سازی طراحی کشتی اصلی در آن قرار داده شده است.

سفر با کشتی در اولین سفر آن هزینه زیادی دارد

طبق گزارشات منتشر شده، بعضی از افراد ثروتمند آمریکایی برای حضور یافتن در کشتی در اولین سفر آن از ساوت همپتون به نیویورک، تا یک میلیون دلار هم برای هر نفر پیشنهاد داده اند.

تایتانیک 2 تنها نمونه بازسازی شده از تایتانیک اصلی نیست

تایتانیک 2 تنها نمونه بازسازی شده از تایتانیک اصلی نیست و یک شرکت چینی هم میخواهد نمونه ای شبیه سازی شده دیگری از کشتی تایتانیک به نام رُمَندِسیا تایتانیک (Romandisea Titanic) را تا خاتمه سال میلادی جاری تکمیل نموده و در سال 2019 آن را برای استفاده عموم مردم افتتاح کند.

البته این کشتی برای دریانوردی طراحی نشده و تنها یک کشتی تزئینی به شکل تایتانیک بوده که روی رودخانه چی (Qi River) در شهر دایانگ در جنوب غربی چین واقع شده است و بازدیدنمایندگان این کشتی می توانند آزادانه در آن بگردند و از قسمت های مختلف آن مانند سالن های بسیار بزرگ، استخرها و کابین شنا و سالن تئاتر بازدید نمایند. ضمناً در رُمَندِسیا تایتانیک مهمانی ها و بازی هایی با تم ضیافت بزرگ شام نیز برگزار می گردد.

فیلمی با موضوع اولین سفر تایتانیک 2 ساخته می گردد

آقای پالمر در سال 2013 با انتشار توئیتی اعلام نمود که شرکتی به نام پالمبر پیکچرز (Palmer Pictrues) را به نام خود ثبت نموده است و میخواهد فیلمی در خصوص اولین سفر تایتانیک 2 بسازد.

او بعدها نیز در مصاحبه با یک خبرگزاری اعلام نمود که فیلم روی کشتی او ضبط می گردد و تا به امروز بازیگرانی از هالیوود، چین و اروپا برای نقش آفرینی در این فیلم اعلام آمادگی نموده اند. به نظر او این فیلم که داستانی رمانتیک و عاشقانه دارد، همه را شگفت زده می نماید.

آقای پالمر مدعی است که فیلم او بسیار بهتر از فیلم تایتانیک اصلی خواهد شد. فیلم تایتانیک در سال 1997 به کارگردانی جیمز کامرون و با نقش آفرینی لئوناردو دیکاپریو و کیت ویسنلت به نمایش عایدی و توانست عنوان دومین فیلم پرفروش دنیای سینما را از آن خود کند.

طبق گفته آقای پالمر کار تهیه فیلمنامه این فیلم به خاتمه رسیده و او به همکارانش در پی ستارگان برجسته هالیوود و تهیه نمایندگان مطرح برای ساخت آن هستند. ضمناً فیلمنامه این فیلم هیچ تغییری نمی نماید و تنها ممکن است بازیگران آن تغییر نمایند.

احتمالا تایتانیک 2 سال 2022 به آب انداخته خواهد شد

هنوز زمان دقیق بهره برداری از تایتانیک 2 معین نیست؛ اما مسائل مالی ساخت این کشتی رفع شده و نو ترین تاریخی که برای به آب انداختن این کشتی اعلام شده، سال 2022 است؛ البته هنوز نمی توان در خصوص این موضوع نظر قطعی داد.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11108

به "هر آنچه باید در خصوص تایتانیک 2 بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید در خصوص تایتانیک 2 بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید