هشدار درباره افزایش مبتلایان و فوتی ها در پیک سوم کرونا

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئله ای برای تأمین داروهای کرونا وجود ندارد، گفت که هم اکنون بیمارستان های دولتی فضای کافی برای پذیرش بیماران کرونایی را دارند.

هشدار درباره افزایش مبتلایان و فوتی ها در پیک سوم کرونا

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با پانا با بیان اینکه آمار فوتی ناشی از بیماری کرونا در پیک سوم نشان دهنده پیروز نشدن در کنترل کرونا و همکاری نکردن مردم است، گفت: در این شرایط باید از ابزارهای دیگری برای کنترل بیماری کرونا استفاده شود چون اکنون کادر بهداشت و درمان خسته شده و درآمدهای بیمارستانی نیز به شدت افت کرده و ادامه این شرایط نگران کننده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فشار مضاعف بر کادر درمان در ایام کرونا گفت: بخشی از کادر درمان به کرونا مبتلا شده و بخش دیگر نیز به خاطر کمبود نیرو خسته است. از طرفی برای جذب نیروی جدید هم نیاز به تامین مالی است که تامین مالی صورت نگرفته و معوقات کادر درمان نیز پرداخت نشده است. بنابراین اگر این شرایط ادامه پیدا کرده و مراقبت ها از سوی مردم کمتر شود با افزایش آمار فوتی و کمبود تخت رو به رو خواهیم بود.

افزایش مبتلایان و فوتی های کرونا در پیک سوم نگران کننده است

وی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا قابل محاسبه نیست، گفت: افزایش تعداد مبتلایان و فوتی های بیماری کرونا در پیک سوم این بیماری نگران کننده است و این امر نشان می دهد که هنوز نتوانسته ایم در کنترل بیماری پیروز باشیم. این حجم از فوتی های کرونا قابل قبول نیست و می تواند بیشتر از این هم شود و به بحرانی در زمینه درمان بیماران کرونایی تبدیل شود. از طرفی با توجه به اینکه هنوز واکسن کرونا تولید نشده است بهتر است همه مردم اصل رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار دهند.

محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که در صورت پر شدن ظرفیت بیمارستان های دولتی از جمعیت بیماران کرونایی، از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده خواهد شد، گفت: اکنون نیز بخشی از بیمارستان های خصوصی بیماران کرونایی را پذیرش می کنند اما این مساله نیازمند بررسی است چون اگر بخش خصوصی را هم به بیماران کرونایی اختصاص دهیم بیماران غیر کرونایی در معرض خطر قرار می گیرند و در این زمینه باید محتاط عمل کرد.

عرضه داروهای کرونا فقط در بیمارستان ها

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره داروهای بیمارستانی کرونا از جمله رمدسیویر گفت: عرضه این داروها طبق دستورالعمل وزارت بهداشت از طریق بیمارستان ها صورت می گیرد که در تامین این داروها نیز مسئله ای وجود ندارد و اگر دارویی خارج از بیمارستان تجویز شود مخالف دستورالعمل های وزارت بهداشت است. مردم نیز باید توجه داشته باشند که برای تامین این داروها از مراجعه به بازار آزار از جمله ناصرخسرو پرهیز کنند چون داروهای تقلب را با قیمت های گزاف به آنها ارائه می دهند.

افزایش تعداد مبتلایان و فوتی های بیماری کرونا در پیک سوم این بیماری نگران کننده است و این امر نشان می دهد که هنوز نتوانسته ایم در کنترل بیماری پیروز باشیم. این حجم از فوتی های کرونا قابل قبول نیست و می تواند بیشتر از این هم شود

وی گفت: اولویت تامین دارو در کشور با تولید داروهای داخلی و سپس واردات داروهایی است که مشابه تولید داخلی ندارند و طبق اعلام مسئولان سازمان غذا و دارو بابت تامین دارو و تجهیزات پزشکی در ماه های آینده نگرانی وجود ندارد و تاکید مجلس نیز در جلساتی که با متولیان سلامت داشته ایم این بوده است که ارز دارو و تجهیزات پزشکی به هنگام تامین شود تا مردم در این زمینه مسئله ای نداشته باشند.

نگرانی درباره تامین اکسیژن وجود ندارد

این کننده مجلس همچنین درباره نگرانی هایی که در زمینه تامین اکسیژن در بیمارستان ها در پی افزایش تعداد بستری های کرونا پیش آمده است، گفت: با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که در زمینه تامین اکسیژن نگرانی وجود ندارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8190

به "هشدار درباره افزایش مبتلایان و فوتی ها در پیک سوم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره افزایش مبتلایان و فوتی ها در پیک سوم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید