واکنش قطر به اظهارات مقام اماراتی؛ دوحه از گفت وگوی غیرمشروط استقبال می نماید

به گزارش جعبه مهر، پس از آنکه وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه گفته بود راه چاره بحران کنونی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس در دست قطر است، دوحه اظهار داشت، همیشه از مذاکره غیرمشروط استقبال نموده است.

واکنش قطر به اظهارات مقام اماراتی؛ دوحه از گفت وگوی غیرمشروط استقبال می نماید

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه این کشور در نشست موسسه خاورمیانه (غرب آسیا) در واشنگتن گفت، قطری ها باید در موضع خود بازنگری نمایند و راه چاره اختلافات پیش آمده در دست خود قطری هاست.

سفارت قطر در واشنگتن بامداد امروز (آدینه) با انتشار توییتی بر استقبال همیشگی دوحه از گفت وگوی غیرمشروط برای حل بحران پیش آمده تأکید کرد و اضافه نمود، این خودِ کشورهای محاصره نماینده هستند که مذاکره را رد می نمایند؛ مذاکره ای که واشنگتن برای وحدت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درخواست نموده است.

قطر در بیانیه ای اعلام نموده، دنیا همچنان لیست شروط سیزده گانه کشورهای محاصره نماینده برای شروع گفت وگو را به خاطر دارد که از جمله آنها بستن شبکه الجزیره است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: دوحه از روش های قانونی برای مقابله با اقدامات انفرادی کشورهای محاصره نماینده در دیوان بین المللی دادگستری، سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی و سازمان تجات دنیای استفاده می نماید و کشورهای محاصره نماینده در ارائه ادله علیه قطر شکست خورده اند.

در ژوئیه سال 2017، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و تمامی گذرگاههای هوایی، دریایی و زمینی خود با این کشور را مسدود کردند.

کویت بارها کوشش نموده که بین این کشورها و قطر میانجیگری کند، ولی تا کنون پیروز نشده است این کشورها را به شرایط سابق بازگرداند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5953

به "واکنش قطر به اظهارات مقام اماراتی؛ دوحه از گفت وگوی غیرمشروط استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش قطر به اظهارات مقام اماراتی؛ دوحه از گفت وگوی غیرمشروط استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید