واکنش وزارت خارجه آمریکا به آزمایش های موشکی کره شمالی

به گزارش جعبه مهر، وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد آزمایش های موشکی کره شمالی تهدیدی برای همسایگانش هستند و واشنگتن همچنان به رویکرد دیپلماتیک با پیونگ یانگ معتقد است.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به آزمایش های موشکی کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کرده و مدعی شد این اقدامات مغایر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل هستند.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهایش گفت، این آزمایش های موشکی تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و جامعه جهانی محسوب می شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه نمود: ما به رویکرد دیپلماتیک در قبال جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) متعهد هستیم و از آن ها می خواهیم وارد تعامل شوند. تعهد ما به دفاع از جمهوری کره (کره جنوبی) و ژاپن همچنان مستحکم خواهد ماند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) روز دوشنبه هفته جاری (22 شهریور ماه) گزارش کرد که پیونگ یانگ با موفقیت آزمایشات موشک کروز دوربرد جدیدی را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری (20 و 21 شهریور ماه) انجام داده است که موشک ها در ظرف مدت دو ساعت یک هزار و 500 کیلومتر پرواز کردند و به اهدافی برخورد کرده اند.

پس از انتشار تصاویری از آزمایش موشک کروز از طریق کره شمالی، نمایندگان ارشد اتمی کره جنوبی و ژاپن روز دوشنبه دیدار و گفت وگو کردند. در این تماس تلفنی، دو طرف بر لزوم تداوم همکاری ها به منظور بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکرات تأکید کردند.

نمایندگان ارشد اتمی کره جنوبی و ژاپن، هم روز سه شنبه در نشستی سه جانبه با حضور نماینده آمریکا در امور کره شمالی شرکت کرده و شرایط امنیتی شبه جزیره کرده و همکاری های سه جانبه برای از سر گرفتن مذاکرات با کره شمالی را به بحث گذاشتند.

امروز (چهارشنبه) هم یونهاپ گزارش کرد که پیونگ یانگ، پرتابه ناشناسی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است، ارتش کره جنوبی بیان نمود که کره شمالی دو موشک بالستیک را از امتداد سواحل شرقی خود پرتاب کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای بیان نمود که دو موشک بالستیک از سایتی در مرکز کره شمالی به سمت آب های ساحل شرقی شبه جزیره کره در بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی پرواز کرده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10891

به "واکنش وزارت خارجه آمریکا به آزمایش های موشکی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزارت خارجه آمریکا به آزمایش های موشکی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید