کره شمالی موشک های جدیدی شلیک کرد

به گزارش جعبه مهر، رسانه ها بامداد شنبه از پرتاب موشک های جدید توسط کره شمالی به سوی دریای ژاپن خبر دادند.

کره شمالی موشک های جدیدی شلیک کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها بامداد روز شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ چندین پرتابه جدید شلیک کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی دو پرتابه نامشخص شلیک کرده و اضافه نمود که در صورتی که پرتاب های جدیدی انجام شود تحت نظارت قرار خواهد گرفت.

هنوز جزئیات بیشتری از این شلیک ها منتشر نشده اما دولت ژاپن اعلام کرد که پیونگ یانگ موشک های بالستیک شلیک کرده است.

این نهمین پرتاب موشکی کره شمالی از ابتدای ماه می (اواسط اردیبهشت) می باشد اما نکته قابل توجه در پرتاب بامداد شنبه این است که ترامپ گفته بود که رهبر کره شمالی به وی قول داده که پس از سرانجام رزمایش آمریکا و کره جنوبی، آزمایش های موشکی پیونگ یانگ نیز متوقف خواهد شد این در حالی است که این رزمایش روز سه شنبه به سرانجام رسید.

ارتش کره جنوبی نیز با تایید پرتاب این موشک اعلام کرد که این پرتاب از استان جنوبی هامگ یونگ اجرا شده است.

دولت ژاپن اولین منبعی بود که پرتاب این موشک را اعلام کرد. پیونگ یانگ بامداد جمعه (25 مرداد) اقدام به شلیک دو موشک جدید به سمت دریای ساحل شرقی خود کرده بود. (جزئیات بیشتر)

کره شمالی علی رغم دیداری که روز 30 ژوئن میان رئیس این کشور و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برگزار شد در هفته های گذشته اقدام به انجام چندین آزمایش موشکی کرده است.

ترامپ که همواره از دیدار با رهبر کره شمالی و محدود کردن آزمایش های موشکی و هسته ای این کشور به عنوان یکی از دستاوردهای دولت خود یاد می کند در چندین اظهارنظر سعی کرده آزمایش های موشکی جدید کره شمالی را کم اهمیت جلوه دهد. او گفته موشک هایی که کره شمالی آزمایش کرده همگی کوتاه برد بوده اند و او در خصوص آنها با رئیس کره شمالی توافقی نکرده است.

این در حالی است که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای سه شنبه گفت آزمایش های موشکی کره شمالی برای دولت آمریکا مایه نگرانی هستند. (جزئیات بیشتر)

ترامپ و کیم از سال گذشته سه بار دیدار و درباره سرانجام دادن به تنش ها بر سر برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی رایزنی کرده اند. دو کشور، علی رغم این به پیشرفت های اندکی در خصوص هدف واشنگتن مبنی بر مجاب کردن پیونگ یانگ به دست کشیدن از برنامه تسلیحاتی خود دست یافته اند. کره شمالی، برنامه تسلیحات هسته ای و موشکی خودش را برای بقای خود در برابر تهدیدهای آمریکا برای تغییر نظام این کشور ضروری می داند.

.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3200

به "کره شمالی موشک های جدیدی شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی موشک های جدیدی شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید