واکنش ژاپن به نقدها شدید رئیس جمهوری کره جنوبی

به گزارش جعبه مهر، وزیر بازرگانی ژاپن اظهارات رئیس جمهوری کره جنوبی در رابطه با دلیل اصلی تنش اخیر بین دو کشور را رد کرد.

واکنش ژاپن به نقدها شدید رئیس جمهوری کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از کیودو، هیروشیگه سکو، وزیر بازرگانی ژاپن تأکید کرد که اعمال محدودیتهای صادراتی جدید بر بعضی محصولات با فن آوری بالا واکنشی به موضوع کار اجباری در زمان جنگ نیست. این اظهارات پس از آن مطرح شد که مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی به انتقاد از اقدامات ژاپن پرداخت و آن را سیاستی تلافی جویانه خواند.

سکو به خبرنگاران گفت که به عنوان وزیر بازرگانی ژاپن قصد پاسخ به اظهارات رئیس جمهوری کره جنوبی را ندارد.

وی در ادامه گفت: ژاپن از ابتدا این مسئله را معین نموده که اقدام اخیر برای اعمال محدودیتهای صادراتی به دلایل امنیتی اجرا شده است. ژاپن از همان ابتدا شرح داد که این یک اقدام تلافی جویانه نیست و اظهاراتی که رئیس جمهوری کره جنوبی مطرح نموده صحیح نیست.

رئیس جمهوری کره جنوبی در شدیدترین نقدها خود از ژاپن گفت که ممنوعیت صادارت محصولات با فن آوری بالا باعث آسیب به همکاری های مالی شده و حتی می تواند بیش از کره شمالی به خود ژاپن آسیب برساند.

مون این اظهارات را پس از تبادل نظر با صاحبان کسب و کارهای کوچک کره جنوبی عنوان نمود که خواهان تحریم کالاهای مصرفی ژاپنی بودند. هزاران شهروند کره جنوبی نیز با امضای عریضه ای چنین درخواستی به دولت ارائه داده اند.

دولت ژاپن 10 تیر اعلام نمود که محدودیتهای بیشتری را بر صادرات مواد فراوریی نیمه رسانا، صفحه های نمایش LED ارگانیک و سایر محصولات با فناوری بالا به کره جنوبی اعمال خواهد نمود. اقدامی که بسیاری معتقد بودند می تواند باعث وقفه در زنجیره فراوری محصولات در آسیا گردد. وزارت تجارت ژاپن این تصمیم را واکنش به ایجاد یک وضعیت نامناسب خواند.

به گفته دولت ژاپن شرکت ها اقلام حساس معینی را بدون مدیریت کافی به کره جنوبی صادر نموده اند. به گفته توکیو موارد مورد نظر را می توان برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار داد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2237

به "واکنش ژاپن به نقدها شدید رئیس جمهوری کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ژاپن به نقدها شدید رئیس جمهوری کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید