چاپ سه بعدی خانه های گِلی در ایتالیا

به گزارش جعبه مهر، اولین خانه چاپ سه بعدی دنیا که به طور کامل از خاک ساخته شده در ایتالیا احداث شد.

چاپ سه بعدی خانه های گِلی در ایتالیا

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

پروژه تکلا(Tecla) با همکاری ماریو کوچینلا(Mario Cucinella)، معمار و شرکت چاپ سه بعدی Wasp انجام شد که در آن بوسیله ی چاپگر سه بعدی خانه هایی با خاک رس ساختند. این ساختمان ها با الهام از کتاب شهرهای ناپیدا اثر ایتالو کالوینو(Italo Calvino) ساخته شده اند و از دو گنبد متصل به هم تشکیل شده اند. برای ساخت این خانه ها از مواد محلی موجود استفاده شده است و هدر رفت آنها نزدیک به صفر است. از خاک منطقه برای ساخت دیوارهای 350 لایه ای این سازه استفاده شد که کاملا زیست تخریب پذیر است.

مساحت این خانه ها تقریبا 60 متر مربع است و ارتفاع آنها کمی بیشتر از چهار متر است و دارای سالن پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی هستند.

این خانه ها را می توان در مدت زمان 200 ساعت بوسیله چاپگر سه بعدی با 7000 کد دستگاه و تنها 60 مترمکعب مواد اولیه طبیعی ساخت. این سازه به تنهایی پایدار می ماند و احتیاج به سازه دیگری برای ثابت ماندن ندارد. خاک رس نیز مانند یک عایق حرارتی عمل می نماید.

طبق گفته سی ان ان، این سازه ها در مقایسه با ساخت وساز قدیمی نقاط ضعفی نیز دارند: چاپ گِل کندتر از بتن پیش می رود و هفته ها طول می کشد تا خشک گردد و برای ساخت سازه های بلند مناسب نیست و ثبات ندارد. اما با این حال این مسائل اهمیت زیادی نخواهند داشت وقتی به 1.6 میلیارد نفری فکر می کنیم که خانه مناسبی برای زندگی کردن ندارند.

برای حل این مسائل خانه های دیگر بسته به محیطی که قرار دارند با مواد متفاوت دیگری ساخته خواهند شد. کوچینلا می گوید: ما یک نوع خانه را برای همه محیط ها نمی سازیم زیرا طراحی خانه ای که در شمال ایتالیا قرار خواهد گرفت با مرکز آفریقا و جنوب آمریکا فرق خواهد داشت. خانه ها باید با محیطی که در آن قرار می گیرند سازگار باشند.

او اضافه نمود: ما در شرایطی نیستیم که بگوییم این آینده همه خانه های روی کره زمین خواهد بود. کشورهایی مثل چین نمی توانند مشکل جمعیت زیاد خود را با این خانه ها حل نمایند اما انقلابی در زمینه ی چاپ سه بعدی می تواند به مردم آزادی هایی بدهد که بدون احتیاج به صنایع عظیم کارهایشان را انجام دهند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10016

به "چاپ سه بعدی خانه های گِلی در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ سه بعدی خانه های گِلی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید