چطور از فرودگاه هانوی ویتنام به مرکز شهر برویم؟

به گزارش جعبه مهر، حمل و نقل فرودگاه هانوی | Hanoi International Airport

فرودگاه بین المللی هانوی که به نام فرودگاه نوا به (Noi Bai) هم شناخته می گردد فرودگاه اصلی و بین المللی پایتخت ویتنام، شهر هانوی است. این فرودگاه یکی از فرودگاه های شلوغ این کشور است و اکثر مسافرانی که قصد سفر به ویتنام را دارند بلیط هواپیمایشان را به مقصد فرودگاه هانوی تهیه می نمایند. یکی از دغدغه های مسافران حمل و نقل و نحوه دسترسی از فرودگاه به هتل و محل اقامت است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه هانوی را به شما معرفی کنیم و اطلاعات لازم در این رابطه را با شما در میان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه هانوی ویتنام به مرکز شهر برویم؟

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

فرودگاه بین المللی نوا به

فرودگاه نوا به در فاصله 45 کیلومتری مرکز شهر هانوی قرار گرفته و حدود 45 دقیقه رانندگی با شهر فاصله دارد. گزینه های حمل و نقل فرودگاه هانوی بسیار متنوع است و با استفاده از تاکسی، ترانسفر خصوصی، مینی ون و اتوبوس های عادی می توان از فرودگاه به هتل و مرکز شهر رفت. فرودگاه بین المللی هانوی دارای دو ترمینال است که برای پروازهای مختلف استفاده می شوند. ترمینال شماره 1 که ترمینال قدیمی تر است ویژه پروازهای داخلی است و ترمینال شماره 2 که در سال 2014 افتتاح شده به پروازهای بین المللی و خارجی اختصاص دارد. دو ترمینال حدود 800 متر از همدیگر فاصله دارند، بنابراین اگر به هر دلیل مجبورید بین دو ترمینال جابجا بشوید زمانی را برای این کار در نظر بگیرید. البته سرویس های شاتل فرودگاه به طور منظم به جابجایی مسافرانی بین دو ترمینال می پردازند.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه هانوی

اتوبوس

اتوبوس ارزان ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هانوی است اما به همین دلیل هم در اکثر مواقع بسیار شلوغ و پرازدحام است. بنابراین اگر چمدان های زیادی همراهتان دارید یا خسته هستید و حوصله شلوغی اتوبوس را ندارید بهتر است به فکر گزینه های دیگر باشید.

اتوبوس 86 فرودگاه هانوی را مستقیما به مرکز شهر مرتبط می نماید. هر اتوبوس در مدت زمان حدودا یک ساعت از فرودگاه به ایستگاه نهایی در مرکز شهر می رسد. البته اتوبوس های جدیدتر و مدرن تری هم وارد ناوگان اتوبوسرانی شده اند که این جهت را در مدت زمان 20 دقیقه طی می نمایند و در زمان صرفه جویی می نمایند. این اتوبوس های زرد و نارنجی از فرودگاه به سمت شهر هانوی حرکت می نمایند، از دریاچه هوآن کیم و محله قدیمی هانوی عبور می نمایند و در نهایت به ایستگاه راه آهن مرکزی هانوی می رسند. اتوبوس شماره 86 از ساعت 5 صبح تا 10 شب فعال است و به جابجایی مسافران می پردازد.

اتوبوس شماره 7 نیز یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه هانوی است و از فرودگاه تا ایستگاه اتوبوس کیم ما، در غرب شهر هانوی مسافران را جابجا می نمایند. همچنین اتوبوس شماره 17 هم بین فرودگاه و ایستگاه اتوبوس لونگ بین در بخش شمال شرقی محله قدیم هانوی تردد می نمایند. بنابراین با توجه به مقصد و آدرس هتلتان می توانید با استفاده از یکی از این اتوبوس ها به مقصد برسید.

سرویس شاتل فرودگاه

علاوه بر اتوبوس های شهری، مینی بوس های متعددی هم در فرودگاه نوا به فعالیت می نمایند و جزء گزینه های حمل و نقل فرودگاه هانوی هستند. این سرویس ها معمولا متعلق به یکی از شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه هستند.

جت استار پسیفیک (Jetstar Pacific) سرویس شاتل را به مسافران ارائه می نمایند و مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر و از مرکز شهر (دفتر جت ساتار در خیابان تران کوانگ خای) به سمت فرودگاه جابجا می نماید. این سرویس مدت کوتاهی بعد از رسیدن پروازهای این ایرلاین حرکت می نماید و برای استفاده از این سرویس ضروری است که از قبل هماهنگی های لازم را با ایرلاین مربوطه انجام بدهید.

ویتنام ایرلاینز (Vietnam Airlines) نیز مسافران را بین فرودگاه و دفتر ایرلاین در خیابان کوانگ ترانگ جابجا می نماید. این اتوبوس ها هر 30-40 دقیقه از ترمینال شماره 1 حرکت می نمایند و با هزینه ای حدودا 2 دلار مسافران را از فرودگاه به شهر هانوی منتقل می نمایند.

ویت جت ایر (VietJet Air) شرکت هواپیمایی ارزان قیمت ویتنام است و سرویس های شاتلی را بین ترمینال شماره 1 و مرکز شهر هانوی به مسافرانش ارائه می نماید. البته برای استفاده از این سرویس ضروری است که جایگاه تان را از وبسایت رسمی ویت جت، حداقل 24 ساعت قبل از پرواز رزرو کنید.

تاکسی

تاکسی راحت ترین و بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هانوی است و بسیاری از گردشگران خارجی که به ویتنام سفر می نمایند از این سرویس استفاده می نمایند. اگر چمدان ها و وسایل زیادی همراهتان دارید، اگر همراه با بچه ها خردسال سفر می کنید و اگر خسته پرواز هستید و دوست دارید هرچه سریع تر و راحت تر به هتل برسید پیشنهاد می کنیم از تاکسی بهره ببرید. تاکسی های فرودگاه بیرون ساختمان هر دو ترمینال حضور دارند و مسافران را از فرودگاه به نقاط مختلف شهر هانوی می رسانند. به محض این که از ساختمان ترمینال خارج شوید می توانید ردیف تاکسی ها را ببینید که منتظر مسافر هستند. پیشنهاد می کنیم حتما از تاکسی های رسمی و مجوزدار ترمینال بهره ببرید و اگر در داخل فرودگاه فردی به شما نزدیک شد و پیشنهاد داد که شما را به شهر برساند این لطف او را قبول نکنید، چون معمولا قصد کلاهبرداری دارند.

تاکسی اگرچه به نسبت اتوبوس کرایه بیشتری دارد اما به دلیل امنیت و رفاه به مراتب بیشترش هواداران زیادی دارد. به ویژه اگر نیمه شب و دیروقت به فرودگاه برسید اتوبوس ها دیگر فعال نیستند و در آن صورت تنها گزینه ای که پیش رو خواهید داشت استفاده از تاکسی است. توصیه می کنیم قبل از سوار شدن به تاکسی در خصوص قیمت با راننده به توافق برسید و بعد سوار شوید تا خدای ناکرده مجبور به پرداخت مبالغ هنگفت نشوید. تاکسی سریع ترین راه برای دسترسی به مرکز شهر هانوی است و مسافران را در مدت زمان 30 دقیقه (بسته به شدت ترافیک) به هتل و مقصد می رساند. از آن جا که ممکن است بعضی راننده ها انگلیسی بلد نباشند پیشنهاد می کنیم آدرس دقیق مقصد و هتلتان را روی کاغذ بنویسید و هنگام سوار شدن به راننده نشان بدهید. در این صورت مطمئن خواهید شد که راننده متوجه مقصد شما شده و شما را در مقصد اشتباه پیاده نخواهد کرد.

ترانسفر اختصاصی

بسیاری از هتل های معتبر هانوی سرویس ترانسفر اختصاصی را به مسافرانشان ارائه می نمایند. بنابراین توصیه می کنیم قبل از پرواز با پذیرش هتل محل اقامتتان تماس بگیرید و در خصوص این سرویس سوال کنید. در صورتی که این سرویس به شما ارائه می گردد بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هانوی برای شما خواهد بود و به راحتی و بدون دردسر می توانید خود را به هتل برسانید. هنگامی که این سرویس را رزرو می کنید می توانید مطمئن باشید که راننده در فرودگاه منتظر شما خواهد بود و با پلاکاردی حاوی نام شما در سالن پروازهای ورودی به استقبال شما می آید. البته برای استفاده از این سرویس باید مبلغ اضافه ای به هتل بپردازید اما اگر به دنبال راهی آسان و راحت برای رسیدن به هتل می شد و منتظر معطل شدن برای تاکسی را ندارید از این سرویس بهره ببرید.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2297

به "چطور از فرودگاه هانوی ویتنام به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه هانوی ویتنام به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید