چهره پرداز فیلم محمد (ص) مجید مجیدی درگذشت

به گزارش جعبه مهر، جیانتو د روسی یکی از استادان چهره پردازی که طراحی چهره فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی را نیز انجام داده بود، درگذشت.

چهره پرداز فیلم محمد (ص) مجید مجیدی درگذشت

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از رادیو زیت، جیانتو د روسی استاد چهره پردازی گروتسک که آثار درخشانی در زمینه چهره پردازی آثار ترسناک انجام داده بود و فیلم های برجسته ای، چون محمد رسول الله مجید مجیدی را در کارنامه داشت در 79 سالگی از دنیا رفت.

د روسی که از دهه 1960 به عنوان هنرمند طراحی چهره فعالیت داشت در فیلم های کارگردان های بزرگ سینمای ایتالیا همکاری کرده بود.

وی طراح چهره پرداز فیلم روزی روزگاری در غرب ساخته سرجیو لئونه در سال 1968، فیلم کازانووا فدریکو فلینی در سال 1976 و 1900 برناردو برتولوچی در سال 1976 بود.

اما همه چیز وقتی تغییر کرد که وی با جو د آماتو کارگردان برای چهره پردازی فیلم امانوئله در آمریکا انتخاب شد و بعد به فیلم های ترسناک گرایش پیدا کرد و برای فیلم لوچیو فولچی استاد فیلم های ترسناک آنقدر خوب کار کرد که بر فیلم بعدی این کارگردان با عنوان زامبی 2 تاثیر گذاشت. طراحی های وی از زامبی ها از تحسین شده ترین طراحی های تاریخ در فیلم های ترسناک است.

وی طراحی جلوه های ویژه فیلم رمبو 3 را نیز انجام داد و سیلوستر استالونه چنان تحت تاثیر هنر وی قرار گرفت که وی را وادار کرد تا در فیلم سپیده دم 1996 نیز با وی همکاری کند.

د روسی که سال 2005 با طراحی چهره تنش بالا برای الکساندر آژا کارگردان فرانسوی یکی از آثار ماندگار خود را خلق کرد، سال 2015 (1394) با مجید مجیدی در طراحی چهره و چهره پردازی فیلم محمد رسول الله همکاری کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9960

به "چهره پرداز فیلم محمد (ص) مجید مجیدی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره پرداز فیلم محمد (ص) مجید مجیدی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید