چه بیماری هایی را می توان با خاکشیر درمان کرد؟

به گزارش جعبه مهر، پزشکان بدون مرز/ یکی از خواص مهم خاکشیر یاری به خوب کار کردن دستگاه گوارش است ولی به این خاصیت محدود نمی گردد و این نوشیدنی برای بدن بسیار مفید است.

چه بیماری هایی را می توان با خاکشیر درمان کرد؟

شربت خاکشیر در طب سنتی یکی از نوشیدنی های با طبع سرد است که از گذشته تا کنون هواداران بسیاری دارد. این نوشیدنی مفید ، اغلب برای جلوگیری از گرما زدگی در فصل تابستان استفاده می گردد.اما تنها خاصیت خاکشیر رفع گرما زدگی نیست. این دانه های کوچک خواص بسیار زیادی مانند درمان یبوست و ده ها بیماری دیگر را دارد که در این بخش ، بیشتر به آنها می پردازیم.

درمان یبوست

درمان انواع یبوست با خاکشیر

- یبوست سوداوی و روده عصبی

یبوست یکی از مسائل رایج شهرنشینی است که ناشی از عدم تحرک کافی می باشد و بسیاری از مردم به آن مبتلا هستند که کشیدگی شکم و انقباض روده از علائم آن است. در این نوع یبوست ، هنگام دفع، بخشی از روده به صورت حلقه وار جمع می گردد و مدفوع دو تکه شده و راه روده برای چند لحظه بسته می گردد .در این شرایط تکه ای از مددفوع خارج شده و به جامانده در بدن باقی می ماند و ممکن است با فشار نیز روده کاملا باز و تخلیه نگردد. مقدار به جامانده مدفوع در بدن باعث ایجاد سموم و عوارض مختلفی می گردد که اغلب مردم از این ناراحتی رنج می برند.

- یبوست بچه ها

یبوست در بچه ها موجب دل درد و بروز جوش هایی در بدن می گردد .برای درمان یبوست بچه ها روزی یک قاشق چای خوری خاکشیر را بکوبید و با آب ولرم در شیشه ریخته و به او بنوشانید.

- یبوست دوران پیری

افراد مسن معمولا دچار کمبود آب و خشک شدن می گردد . به همین علت روده ها نیز خشک و کم آب می گردد .بهترین روش درمان طبیعی برای این افراد استفاده از ترکیب خاکشیر کوبیده شده به همراه آب داغ و عسل است . مصرف قرص های مسهل و ملین برای افراد سالخورده خطرناک است زیرا مقدار رطوبت بدن به جامانده بدن آنها را جذب می نماید و خطر مرگ را به همراه دارد.

درمان بیماری های دیگر

ضعف قوه

مصرف خاکشیر رفع شدن ترشحات رحمی ناشی از سودا به صورت تدریجی می گردد . خاکشیر با ایجاد پرده ای از چربی در سطح بدن ، موجب نرمی و لطافت پوست بدن می گردد.

خونریزی بواسیری

یکی از عوارض سوداوی، بروز بواسیر و ضعف کبد است که گاه با خون ریزی های مداوم همراه می گردد. خاکشیر بهترین درمان برای این بیماری است که موجب اصلاح و توقف خونریزی می گردد. علاوه بر این بعضی از انواع اسهال را درمان می نماید.

ضعف معده ناشی از سوء مزاج سرد با غلبه سودا

خشکی دهان ، بی اشتهایی ، نفخ شک ، کم میلی به آب ، بروز بعضی دردها در معده ، بدگواری طعام ، ضعف و لاغری از علائم سوء مزاج سرد است که می توان با مصرف خاکشیر درمان نمود.

تورم لوزه ها

برای جلوگیری از تورم در لوزه ها می توان از خاکشیر استفاده کرد.

کبد چرب

خاکشیر خاصیت دیورتیک طبیعی دارد که می تواند در سم زدایی و پاک سازی کبد بسیار موثر باشد . بنابراین برای درمان بیماری های کبد مانند کبد چرب مفید است.

تب و سرماخوردگی

خاکشیر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی است که برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد.علاوه بر آن به دلیل طبع سردی که دارد ، در طب سنتی به عنوان یک تب بر طبیعی شناخته می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6228

به "چه بیماری هایی را می توان با خاکشیر درمان کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه بیماری هایی را می توان با خاکشیر درمان کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید