خواننده های مشهور چگونه از حنجره شان محافظت می نمایند؟

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران - ترجمه از پردیس بختیاری: برای کسانی که با خوانندگی، گویندگی، صداپیشگی و به طور کلی با صدایشان سر و کار دارند بدون شک حنجره یکی از مهمترین و با ارزش ترین دارایی ها به شمار میرود. به همین دلیل مراقبت از حنجره و تارهای صوتی بسیار مهم و حیاتی ست. اگر دوست دارید بدانید که خواننده های مشهور چگونه از حنجره شان مراقبت می نمایند، در ادامه با ما همراه باشید.

خواننده های مشهور چگونه از حنجره شان محافظت می نمایند؟

بدن خود را هیدراته می نمایند

یکی از کارهایی که خوانندگان مشهور برای حفاظت از حنجره هایشان انجام می دهند، هیدراته نگه داشتن تارهای صورتی شان است. خواندن با تارهای خشک، به گلو آسیب می رساند، از این رو آنها با نوشیدن آب ولرم، تارهای صوتی خود را برای خواندن آماده می نمایند. آنها روزانه حداقل 10 لیوان آب می نوشند. البته دمای آب نیز برای خواننده ها اهمیت زیادی دارد. برخلاف آب سرد که موجب گلودرد می شود، آب ولرم برای آنها برترین گزینه است.

از مصرف کافئین خودداری می نمایند

خوانندگان مشهور دنیا مراقب مصرف کافئین خود هستند. آنها از مصرف مواد کافئین دار مانند هات چاکلت، پپسی، قهوه یا حتی بستنی که میزان ناچیزی کافئین دارد، خودداری می نمایند. بنابراین اگر شما هم نمی خواهید که به تارهای صوتی تان آسیب برسانید، بهتر است که بیشتر مراقب مصرف کافئین تان باشید. اما علت این که خواننده ها از مصرف این ماده خودداری می نمایند چیست؟ کافئین گلو را خشک نموده و در نهایت منجر به گلودرد می شود. آیا چیزی بدتر از گلودرد برای یک خواننده وجود دارد؟

گلویشان را پاکسازی می نمایند

خوانندگان به اهمیت پاکسازی گلویشان آگاهند. آنها هر از گاهی به شیوه های خانگی، گلویشان را پاکسازی می نمایند. روش های زیادی برای این کار وجود دارد که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

  • یکی از درمان های خانگی برای پاکسازی گلو ترکیب عسل و لیمو است. در یک لیوان آب، یک قاشق عسل و میزانی آب لیمو بریزید و آن را بنوشید. این معجون نه تنها گلو را نرم و روان می نماید، بلکه برای التهاب و گلودرد نیز به کار می آید.
  • محیط خشک روی تارهای صوتی اثر بدی می گذارد، از این رو اگر به خانه خواننده های مشهوری که در آب و هوای خشک زندگی می نمایند، بروید می بینید که با دستگاهی محیط خانه شان را مرطوب نگه می دارند. این کار التهاب گلوی آنها را نیز کاهش می دهد.

جیغ نمی زنند

از آن جا که تارهای صوتی عضله است، در صورت استفاده بیش از حد یا نادرست، خسته می شود. به عنوان مثال جیغ زدن می تواند به خستگی مفرط تار صوتی و خشن شدن صدا منجر شود. اما از طرفی خواننده ها، به خصوص خواننده های راک، مجبورند که در کنسرت هاشان فریاد بکشند. در این شرایط آنها سعی می نمایند که در مواقع دیگر خیلی به تارهای صوتی شان فشار نیاورند تا در مواقع احتیاج بتوانند از آنها نهایت استفاده را بنمایند.

مراقب رژیم غذایی شان هستند

بیماری ریفلاکس برای خوانندگان مانند سم است. در این حالت اسید معده به مری و گلو بر می شود که نتیجه آن بر آمدگی گلو و گاهی تغییر صدا می باشد. این یکی از مسائل رایجی ست که خواننده های زیادی با آن دست و پنجه نرم می نمایند که علتش هم هضم نامناسب غذاست. از این رو ستاره ها، به خصوص قبل از اجرا و کنسرت هایی که دارند، به تغذیه شان اهمیت زیادی می دهند.

قبل از اجرا، صدایشان را گرم می نمایند

درست شبیه ورزشکاران که قبل از آغاز ورزش عضلات شان را گرم می نمایند، خوانندگان هم قبل از خواندن، تارهای صورتی شان را گرم می نمایند تا صدایی صاف تر، محدوده صدایی وسیع تر و با تسلط بالاتر داشته باشند. در واقع آنها با گرم کردن صدایشان از آسیب های احتمالی و به اصطلاح گرفتگی صدایشان جلوگیری می نمایند.

اما خوانندگان چگونه صدایشان را گرم می نمایند؟ اگر شما هم می خواهید صدایتان را گرم کنید، به روش زیر عمل کنید:

  • یکی از ترانه های دلخواه خودتان را زمزمه کنید. سعی کنید آوازی را انتخاب کنید که بیشترین حرکت را به لب و دهان شما می دهد.
  • وانمود کنید که دارید آدامس می جوید. عضلات فک بالا و پایین را حرکت دهید و خوب آنها را آماده کنید.
  • زبانتان را در دهان بچرخانید. شاید احساس نموده باشید که گاهی تنش های روانی در عقب زبان شما جمع می شود. این حرکت، گرفتگی های احتمالی را رفع می نماید.
  • دهان خود را به شدت تمام به شکل آ، ای و او درآورید. سعی کنید چند بار این صداها را با صدای بلند و حرکت افراطی دهان ادا کنید. یکی از مهمترین ورزش های آنها تمرین تنفس است. در واقع آنها با تنفس های درست و پی در پی گلویشان را برای خوانندگی آماده می نمایند.

غذاهای تند مصرف نمی نمایند

بعضی از مواد خوراکی و غذاها می توانند بر صدای ما اثر منفی داشته باشند. بیشتر خواننده های حرفه ای از مصرف غذاهای تند خودداری می نمایند زیرا موجب تحریک حنجره می شود. علاوه بر آن، غذاهای تند و پرادویه می توانند منجر به حرکت اسید معده به سمت مری و یا حلق شده و سوزش سردل ایجاد نمایند که آن بر تارهای صوتی تاثیر منفی می گذارد.

از دئودورانت ها استفاده نمی نمایند

شاید این مورد برایتان عجیب باشد اما حتی اسپری های آئروسل و دئودورانت ها هم می توانند روی تارهای صوتی تاثیر منفی بگذارند. این لوازم به علت مواد شیمیایی که دارند می توانند در تارهای صوتی ایجاد حساسیت نمایند. از این رو خواننده ها از اسپری های آئروسل و دئودورانت هایی استفاده می نمایند که حاوی مواد شیمیایی کمتری باشد.

منبع: listontap

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11431

به "خواننده های مشهور چگونه از حنجره شان محافظت می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواننده های مشهور چگونه از حنجره شان محافظت می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید