کارلوس کی روش: با این رؤیا که بتوانیم فوتبال خوبی ارائه کنیم به جام ملت ها آمده ایم، می خواهیم پل هایی از امید ایجاد کنیم نه پل هایی از ترس

به گزارش جعبه مهر، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی جام ملت ها یاد کرد و گفت، ایران و 20 تیم دیگر با این رؤیا که بتوانند فوتبال خوبی ارائه نمایند به این رقابت ها آمده اند.

کارلوس کی روش: با این رؤیا که بتوانیم فوتبال خوبی ارائه کنیم به جام ملت ها آمده ایم، می خواهیم پل هایی از امید ایجاد کنیم نه پل هایی از ترس

به گزارش خبرنگاران، کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از دیدار برابر یمن گفت: باید از اصحاب رسانه و مسئولان فوتبال کشور امارات به خاطر میزبانی شان تشکر کنم. از تمام طرفداران و خانواده فوتبال آسیا تشکر می کنم و این افتخاری برای ماست که اینجا حضور داریم و این حس خود را با آنها تقسیم می کنم. شاید صحبت های من در چند روز گذشته به طرز درستی بیان نشده و این را می خواهم بگویم که نه تنها بازی با یمن اولین مطلبی است که برای ما اهمیت دارد، بلکه تنها مطلب مهم برای ماست.

کی روش در پاسخ به این سؤال که او پس از هشت سال حضور در تیم ملی ایران، نظرش درباره تیم های شگفتی ساز این دوره از مسابقات چیست، عنوان نمود: مطمئناً مدعیان اصلی این مسابقات ژاپن و کره هستند که در 40 سال گذشته سرمایه گذاری زیادی در تیم های پایه انجام دادند. این دو تیم از نظر تاریخی در کنار استرالیا مدعیان اصلی هستند. البته 21 تیم دیگر هم با این رؤیا که بتوانند فوتبال خوبی ارائه نمایند و خود را به آن خانواده طلایی نزدیک نمایند، کوشش می نمایند. تیم هایی مثل ایران، چین، قطر، امارات و ... چنین شرایطی دارند. البته ما هزار درصد کوشش می کنیم که روی بازی فردا تمرکز داشته باشیم و امیدوارم استحقاق برد در بازی با یمن را داشته باشیم.

وی درباره اینکه آیا از بُعد فنی بازیکنی هست که فردا بابت غیبتش نگران باشد، توضیح داد: ما در چند ماه گذشته با موجی از مصدومیت ها روبه رو بوده ایم و سعی کردیم گروهی از بازیکنان را آماده کنیم که در خدمت تیم ملی باشند، ولی این مسئله جزئی از فوتبال است. با این حال راهکارهای مناسبی برای بازی فردا مقابل یمن در نظر داریم. تیم ملی امارات هم عمر عبدالرحمن را از دست داده و بازیکن ژاپن هم در این مسابقات نیست. مطمئناً این ضربه بزرگی برای آنها خواهد بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره این موضوع که میزبان جام ملت ها روز گذشته در خانه متوقف شد و استرالیا که مدافع عنوان قهرمانی بود هم در بازی اول مقابل اردن بازنده شد، بازیکنان ایران چقدر می توانند از این موضوع درس بگیرند، اعلام کرد: این موضوع همیشه برای ما یک هشدار است و با دیدن این بازی ها متوجه می شویم که هیچ تیمی کارت اعتباری برای پیروزی ندارد. ما نقاط قوت و ضعف تیم خودمان را می دانیم و می دانیم که مربی یمن در آلمان کار نموده و مربی خوبی است. آنها بازیکنان خوبی مثل علاء الصاصی دارند. مأموریت اصلی ما این است که پل هایی از امید ایجاد کنیم نه پل هایی از ترس. پس کوشش می کنیم تا طرفداران مان را خوشحال کنیم و آنقدر هیجان وجود دارد که حتی من نمی توانم اینقدر صبر کنم که بازی فردا آغاز گردد.

کی روش در پاسخ به این پرسش که طرفداران ایران از تیم ملی حمایت می نمایند، شما چه پیغامی برای آنها دارید؟، توضیح داد: پیغام من بسیار ساده است. همان طور که در گذشته هم به بازیکنانم گفته ام، وقتی بازی تمام می گردد باید با سرِ بلند زمین را ترک کنید. آنها باید باعث سربلندی مردم شوند. ما فوتبال را به عنوان یک سرگرمی بازی می کنیم پس وظیفه بازیکنان هر دو تیم این است که به فکر شاد کردن مردم کشورشان باشند، به ویژه وقتی که اتفاقاتی خارج از فوتبال هم می افتد این وظیفه بازیکنان است که مسئولیت پذیر باشند. فیفا می گوید خانواده بین المللی فوتبال باید با هم باشند و بازیکنان باید این شادی و ایجاد اتحاد را در خانواده ایجاد نمایند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 916

به "کارلوس کی روش: با این رؤیا که بتوانیم فوتبال خوبی ارائه کنیم به جام ملت ها آمده ایم، می خواهیم پل هایی از امید ایجاد کنیم نه پل هایی از ترس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارلوس کی روش: با این رؤیا که بتوانیم فوتبال خوبی ارائه کنیم به جام ملت ها آمده ایم، می خواهیم پل هایی از امید ایجاد کنیم نه پل هایی از ترس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید