کانون های جدید شیوع کرونا در جهان

به گزارش جعبه مهر، افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید 19 در کشورهای پرجمعیت نشان دهنده مسائل بیشتری است که در آینده پیش روی مردم جهان خواهد بود.

کانون های جدید شیوع کرونا در جهان

به گزارش ایسنا، موارد ابتلا به کروناویروس جدید پس از یک فرایند کاهشی به ویژه در چندین کشور پرجمعیت سیر صعودی داشته است.

در حال حاضر پس از ایالات متحده آمریکا کشورهای روسیه، اسپانیا و برزیل به ترتیب از جمله کشورهایی هستند که میزان بالای ابتلا به بیماری کووید 19 را گزارش کرده اند و این امر نشان می دهد که تا سرانجام یافتن همه گیری کروناویروس فاصله زیادی باقی مانده است.

اکنون کانون های جدید شیوع بیماری در جهان پدیدار شده اند و با وجود چنین شرایطی می توان پیش بینی کرد که با افزایش موارد ابتلا در چندین کشور پرجمعیت از هند گرفته تا آفریقای جنوبی و مکزیک مسائل بیشتری پیش روی مردم جهان است.

در روسیه طی 24 ساعت گذشته حدود 9300 مورد جدید ابتلا شناسایی شده که در مجموع تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 در این کشور به بیش از 300 هزار نفر رسیده و حدود نیمی از آنان در مسکو بوده اند. به گفته مقامات این کشور بیش از 2900 نفر قربانی این بیماری شده اند.

همچنین مواردی از افزایش ابتلا در سراسر آفریقا گزارش شده که طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آفریقا در تمامی 54 کشور این قاره در مجموع بیش از 88 هزار مورد ابتلا و 2800 مورد فوتی گزارش شده است.

در این میان آفریقای جنوبی بالاترین رقم مبتلایان به کووید 19 را گزارش کرده که طبق آمارها بیش از 17 هزار نفر مبتلا شده و بیش از 300 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. موارد ابتلا به این بیماری به طور قابل توجهی در کیپ تاون و مناطق مجاور استان کیپ غربی افزایش پیدا کرده است.

در آمریکای لاتین نیز بیش از 480 هزار مورد ابتلا به بیماری کووید 19 شناسایی شده و مجموع قربانیان به حدود 31 هزار مورد رسیده است. بیشترین آمار مبتلایان در آمریکای لاتین در برزیل گزارش شده که اکنون در رتبه چهارم جهانی به لحاظ دارا بودن بالاترین آمار مبتلایان قرار گرفته است.

در هند نیز بیش از 4000 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید 19 طی یک روز گزارش شده که از زمان برداشته شدن محدودیت ها بیشترین افزایش بوده است.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، نزدیک به پنج میلیون نفر در جهان به کروناویروس جدید آلوده شده و بیش از 325 هزار نفر نیز تا به امروز جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 از دست داده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6204

به "کانون های جدید شیوع کرونا در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانون های جدید شیوع کرونا در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید