کاهش بی سابقه اکسیژنِ اقیانوس ها

به گزارش جعبه مهر، کارشناسان محیط زیست هشدار دادند: حجم اکسیژن موجود در اقیانوس ها به میزان بی سابقه ای کاهش پیدا کرده است.

کاهش بی سابقه اکسیژنِ اقیانوس ها

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران، کارشناسان با بیان اینکه اکسیژن موجود در اقیانوس ها به میزان بی سابقه ای در حال کاهش است، اظهار داشتند: مناطق مرگ تکثیر یافته و سطح اکسیژن در صدها منطقه دیگر به میزان خطرناکی کاهش یافته است.

کوسه ها، ماهی تن، نیزه ماهی و دیگر گونه های ماهی به طور ویژه در معرض خطر قرار دارند و بسیاری از اکوسیستم های حیاتی در معرض از بین رفتن هستند. مناطق مرگ که فاقد اکسیژن هستند در نیم قرن اخیر چهار برابر رشد داشته اند و همچنین حداقل 700 منطقه وجود دارد که سطح اکسیژن موجود در آن ها به شدت پایین است.

جانشین مدیر کل اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت گفت: سلامت اقیانوس ها باید از موارد کلیدی در مذاکرات باشد. با گرم تر شدن اقیانوس ها و از بین رفتن اکسیژن موجود در آن، تعادل حیات وحش بر هم می خورد.

تمامی ماهی ها به اکسیژن محلول نیاز دارند اما بزرگ جثه ترین گونه ها به طور خاص در برابر افت سطح اکسیژن آسیب پذیرند چرا که برای زنده ماندن به اکسیژن بیشتری نیاز دارند. برخی مناطق اقیانوسی به طور طبیعی حاوی میزان اکسیژن کمتری هستند اما زمانیکه سطح اکسیژن آن ها مجدد کاهش پیدا کند بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند.

به گزارش روزنامه گاردین، انتظار می رود اقیانوس ها حدود سه تا چهار درصد از اکسیژن خود را تا سرانجام این قرن از دست بدهند اما اثرات منفی ناشی از این پدیده در نواحی نزدیک به سطح آب که محل تجمع گونه های بیشتری است مشهودتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4155

به "کاهش بی سابقه اکسیژنِ اقیانوس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش بی سابقه اکسیژنِ اقیانوس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید