کاهش جدی عملکرد دانشگاه های دولتی ترکیه

به گزارش جعبه مهر، بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: تغییرات حاصل در رتبه دانشگاه های ترکیه نشان دهنده کاهش جدی در عملکرد دانشگاه های دولتی است. دانشگاه های این کشور در مقایسه با سال های گذشته عملکرد ضعیف تری از خود نشان می دهند.

کاهش جدی عملکرد دانشگاه های دولتی ترکیه

جعفر مهراد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس رتبه بندی سال 2019 میلادی که توسط کیو اس اجرا شده است ترکیه تنها دارای دو دانشگاه در بین 500 دانشگاه برتر جهان است، گفت: در رتبه بندی دانشگاه های جهان، دانشگاه کچ در استانبول و دانشگاه بیلکنت در آنکارا به ترتیب دارای رتبه های 448 و 456 است.

وی اضافه کرد: تعداد 8 دانشگاه ترکیه در بین رتبه های 509 تا 1000 قرار دارند. این 8 دانشگاه دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه بوغازچی، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه آنکارا، دانشگاه قاضی، دانشگاه حاجت تپه و دانشگاه های استانبول و سابانچی هستند.

به گفته مهراد، در رتبه بندی سال 2018، ترکیه دارای 5 دانشگاه برتر در بین 500 دانشگاه ممتاز جهان بود، در حالیکه 6 دانشگاه دیگر این کشور نیز در رتبه هایی بین 509 تا 1000 قرار داشتند. تغییرات حاصل در رتبه دانشگاه های ترکیه نشان دهنده کاهش جدی در عملکرد دانشگاه های دولتی ترکیه است. در رتبه بندی موضوعی 2019 میلادی، عملکرد دانشگاه های دولتی ترکیه بهتر بود، اما در اینجا نیز دانشگاه های این کشور در مقایسه با سال های گذشته عملکرد ضعیف تری از خود نشان می دهند.

وی اعلام کرد: آموزش عالی ترکیه که شامل 112 دانشگاه دولتی و 74 دانشگاه خصوصی و مدرسه فنی و حرفه ای است، از پیامدهای اجتماعی و محدودیت های آزادی بیان و فشارهای فزاینده سیاسی رنج می برد. به دنبال کودتای نافرجام سال 2016، تعداد 23 هزار و 437 عضو هیات علمی از دانشگاه های این کشور از کار برکنار شده و هزاران تن نیز در پی اعلام شرایط اضطراری یا اخراج شده یا کار خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1286

به "کاهش جدی عملکرد دانشگاه های دولتی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش جدی عملکرد دانشگاه های دولتی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید