کاهش 289 هزار تنی فراوری میوه در استان زنجان

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، حسین جعفری شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در محل استانداری زنجان در امسال کشاورزان محصول خوبی از مزارع برداشت نموده اند و در فراوری گندم رکورد شکسته گردیده است؛ گفت: طبق آخرین گزارش 450 هزار تن گندم برداشت گردیده و بیش از 283 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز گردیده است.

کاهش 289 هزار تنی فراوری میوه در استان زنجان

وی با اشاره به اینکه 50 درصد ارزش گندم خریداری گردیده تاکنون به کشاورزان پرداخت گردیده است، ادامه داد: مبلغ واریزی به بخش کشاورزی سه برابر بیشتر ارزش اقتصادی فراوری می نماید.

جعفری از کاهش 289 هزار تنی فراوری میوه در استان زنجان اطلاع داد و اضافه کرد: شاهد آن هستیم که کشاورزان میوه را 30 درصد گران تر از سال قبل عرضه می نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: میوه با نرخ های بالاتری نسبت به سال گذشته به دست مصرف نماینده نهایی می رسد و این موضوع نشان از وجود مشکل در حوزه عرضه محصولات کشاورزی دارد.

جعفری با اشاره به اینکه سال گذشته 400 تن سیب و 800 تن پرتقال تهیه و در بازار عرضه شد، ادامه داد: این میوه ها در قالب طرح میوه شب عید عرضه شدند.

وی جهادکشاورزی را مکلف به تامین میوه شب عید خواند و اضافه کرد: ثبت سفارش یک هزار تن پرتقال و 600 تن سیب برای طی امسال مورد توجه و تاکید جهاد کشاورزی است.

جعفری همچنین در خصوص وضعیت عرضه شکر در استان گفت: فروشگاه فرهنگیان در استان زنجان مباشر و عرضه نماینده شکر است و این کالا را به قیمت 3200 تومان عرضه می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه به توجیه دلایل خود در خصوص لزوم گران شدن قسمت گوشت مرغ گرم در بازار پرداخت و گران شدن قیمت نهاده های دامی و همچنین جوجه ریزی نکردن برخی واحدهای مرغداری را از جمله این دلایل مطرح کرد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 238

به "کاهش 289 هزار تنی فراوری میوه در استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 289 هزار تنی فراوری میوه در استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید