کنیا؛ مقصد دوست داران حیات وحش

به گزارش جعبه مهر، کنیا همیشه مترادف سفرهای اکتشافی و هیجان ­انگیز بوده است؛ چرا که وجود پتانسیل­ های زیاد طبیعی در کنیا، این کشور را به مقصدی هیجان­ انگیز برای علاقمندان به حیات ­وحش و طبیعت تبدیل نموده است. با این وجود بی­ انصافی است اگر کنیا را تنها با­ عنوان مکان طبیعی جذاب به خاطر بیاوریم چرا که این کشور تاریخ و فرهنگی غنی دارد و بازدید از این غنای تاریخی بی­شک خالی از لطف نخواهد بود.

کنیا؛ مقصد دوست داران حیات وحش

همانطور که گفته شده از مهم­ترین جاذبه­ های این کشور پارک ­های ملی و ذخیره ­گاه­ های حیات وحش است، پس پیش از آن­ که برای سفر به این ناحیه آماده شویم بهتر است کمی در خصوص جاذبه­ های کشور آفریقایی کنیا اطلاعات کسب نماییم. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

ذخیره­ گاه ملی ماسای مارا (Maasai Mara)

این منطقه بی­ شک یکی از اعجاب­ ا نگیزترین ذخیره­ های طبیعی و ملی در جهان است. این ذخیره ­گاه در مرز تانزانیا و کنیا واقع شده و در حقیقت بخش شمالی پارک ملی معروف سرنگیتی است. اهمیت این ذخیره­گاه طبیعی به حدی است که آن را کریدور حیات وحش دو کشور کنیا و تانزانیا می نامند.

از مهم­ترین تفریحاتی که در این منطقه می ­توان به آن پرداخت مشاهده حیوانات کم­ نظیر آفریقایی و تماشای مهاجرت دسته­ های عظیم گاومیش­ ها، کرگدن­ ها، گورخرها و بسیاری دیگر از حیوانات است.

شهر نایروبی

عظیم­ترین شهر و مرکز این کشور آفریقایی پهناور به دلیل داشتن تاریخچه بلند استعماری، داستان­ های تاریخی رنگارنگی را در دل خود نهان نموده است. این شهر روزگاری پایتخت انگلیسی شرق آفریقا بوده است و اروپایی­های زیادی برای تجارت چای و قهوه به این نقطه از قاره آفریقا سفر می­ نموده ­اند.

امروزه گردشگران در کنار گشت ­و­ گذار در طبیعت بی­ نظیر این کشور برای کشف نقاط تاریخی و جذاب نایروبی به این شهر سفر می ­کنند. موزه ملی نایروبی مکانی برای نمایش تاریخ، طبیعت، فرهنگ و هنرهای معاصر کنیا است. علاوه بر تمام این­ها در نایروبی می­ توان پارک­های ملی و پناهگا­ه ­های حیات­ وحش مختلفی را یافت که گردشگران از بازدید آن­ها مسحور و شگفت ­زده می­شوند

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5089

به "کنیا؛ مقصد دوست داران حیات وحش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنیا؛ مقصد دوست داران حیات وحش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید