کی روش: بازی با تایلند یک بیدارباش برای فوتبال ایران بود، با این تعطیلات باید در دریای خزر بازی کنیم!

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: سرمربی تیم ملی پس از دیدار با تایلند گفت: بعد از 4 ماه که هیچ بازی نداشتیم این ناهماهنگی طبیعی بود.

کی روش: بازی با تایلند یک بیدارباش برای فوتبال ایران بود، با این تعطیلات باید در دریای خزر بازی کنیم!

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، کارلوس کی روش پس از فزونی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تایلند در نشست خبری گفت: سعی می کنم صحبت های ابتدایی برای خاتمه بازی کوتاه باشد. بعد از 4 ماه که بازی نداشتیم این ناهماهنگی طبیعی بود. امشب شاهد بازی خوبی نبودیم.

وی ادامه داد: در ابتدای بازی کمی باعجله بودیم و سعی کردیم کارهای تمام نمایندگی را زود انجام دهیم. ما نتیجه را کسب کردیم و 3 امتیاز را به دست آوردیم اما مطمئناً امشب شاهد بازی فوق العاده نبودیم. نتیجه ای که به دست آمد همان چیزی بود که در زمین شاهدش بودیم. ما یکی دو فرصت خوب را از دست دادیم و باید گل های بیشتری را می زدیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال با اشاره به گل تیم ملی تایلند اظهار داشت: گل تایلند روی یک اتفاق به دست آمد ولی هیچ شکی نداریم که باید سخت تر کار کنیم. اتفاق امشب یک بیدارباش برای فوتبال ایران بود. هیچ تیمی در دنیا وجود ندارد که بعد از 4 ماه بدون بازی بودن به بقای خود ادامه بدهد.

کی روش گفت: در حال حاضر با 7 امتیاز در صدر جدول رده بندی هستیم اما دیگر فرصتی برای از دست دادن نداریم. باید تصمیمات مهمی در راه جام دنیای گرفته گردد.

وی در پاسخ به این پرسش آیا دید شما نسبت به این دیدار تدارکاتی بود عنوان نمود: در درجه اول باید بگویم وقتی شما مسابقه بین المللی برگزار می کنید دیگر بحث دیدار محبت آمیز وجود ندارد. هرگاه شما در رقابتی حضور پیدا می کنید بحث نام و اعتبار کشور است و دیگر محبت آمیز بودن معنایی ندارد.

سرمربی تیم ملی افزود: سعی کردیم بازی خوبی انجام دهیم تا به این بهانه 3 امتیاز را کسب کنیم که به این هدف نیز دست پیدا کردیم. با این وجود نیمه اول تعداد پاس های اشتباه ما زیاد بود و می خواستیم هر فرصتی که به دست می آوردیم به سمت زدن گل نزدیک شویم که همین مسئله باعث شد بازی خراب و اشتباهات زیادی در پاس ها دیده گردد. وقتی در بازی این اتفاق می افتد شما باید صبورانه تر بازی را کنترل کنید. ما سعی کردیم جلوی ضدحملات تایلند را بگیریم چون می دانستیم اگر این کار را کنیم به گل می رسیم.

وی درباره دلیل عدم استفاده از دانیال داوری در این دیدار گفت: من وارد این مسائل نمی شوم اما باید بگویم در این بازی ها نمی توان از بازیکنان به صورت تلفیقی استفاده کرد. این کار باید در ماه آگوست انجام می شد اما در ماه نوامبر و بازی بعدی تیم ملی مطمئناً این اتفاق خواهد افتاد.

سرمربی تیم ملی کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا با وجود درخواست از طرفداران برای حضور در استادیوم استقبال کمی از این دیدار شد، گفت: این سؤال را باید از طرفداران بپرسید. وقتی AFC بازی ها را در آخر هفته قرار می دهد که پس از آن 3 روز تعطیل است فکر می کنم باید به دریای خزر برویم و بازی های مان را آنجا برگزار کنیم!

کی روش در خصوص اینکه تماشاگران ایرانی سنتی هستند و بیشتر ستاره های داخل ایران را می شناسند و امروز هم بیشتر بازیکنان ایرانی داخل کشور را تشویق می کردند و چه برنامه ای برای برقراری ارتباط بین طرفداران فوتبال و بازیکنان دوملیتی انجام می دهد، عنوان نمود: زیاد به این مسائل اهمیت نمی دهم و این اتفاقات جزو دغدغه های من نیست. جایی که بازیکنان می روند داخل زمین است و باید در آن بازی نمایند. ما بدون توجه به اینکه بازیکنان از کجا می آیند کار می کنیم. هیچ فرقی ندارد که آنها از داخل هستند یا خارج. باید کاری را انجام دهیم و با هم باشیم چرا که بدون با هم بودن نمی توان کار تیمی انجام داد.

وی گفت: در 45 دقیقه ابتدایی دیدار امشب شرایط به گونه ای بود که گویی بازیکنان همدیگر را نمی شناختند. بین 2 نیمه بازی من آنها را با یکدیگر آشنا کردم. بازیکنان ما به همدیگر کارت ویزیت می دادند تا یکدیگر را بشناسند. این همان مطلبی است که ماه هاست به آن اشاره می کنم، حتی قبل از فروردین هم به این موضوع تأکید داشتم. باید برنامه های آماده سازی را تدوین نموده مطابق آن پیش برویم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی تأکید کرد: کاری که انجام می دهم این است که هنگامی که از برزیل بازگشتم با قلعه نویی، دایی و تمام مربیان لیگ فزونی صحبت خواهم کرد و می دانم که می توانم همکاری خوبی را با آنها داشته باشم.

کی روش در خصوص اینکه تیم ملی به بازی بزرگ نیاز دارد و بازیکنان انگیزه لازم را ندارند، توضیح داد: هیچ شکی ندارم وقتی بازیکنان ما بازی می نمایند قصد دارند برنده شوند و برای این کار نیز انگیزه دارند اما شما نیاز دارید که بازی را منطقی پیش ببرید. اگر چنین موردی صورت بگیرد فرصت هایی ایجاد شده که سایرین می توانند از آن استفاده نمایند، برای مثال یک حرکت اشتباه امروز در زمین رخ داد، علتش این بود که بازیکنان نمی دانستند باید یکدیگر را پوشش بدهند. به همین دلیل است که می گویم ما به برنامه مدون و تمرینات نیاز داریم.

وی با بیان 3 عامل مهم می توان از این دیدار داشته باشیم، افزود: تیم ملی توانست هر 3 امتیاز این دیدار را بگیرد که این حرکتی رو به جلو برای جام ملت هاست. مورد دوم این است که برد همواره برد بوده و ماحصل آن مفید است. سوم هم اینکه 4 ماه نمی توانیم کاری انجام دهیم و پس از آن مسابقات جام دنیای برزیل را پیشِ رو خواهیم داشت. این رقابت ها یک جشن بزرگ برای ما نیست که بازیکنان برای ما تعطیلات به آنجا بروند. ما مسابقات سختی را پیشِ رو داریم.

کی روش گفت: باید امروز 3 امتیاز بازی با تایلند را کسب می کردیم که این کار را کردیم. در حال حاضر باید برنامه آماده سازی تیم ملی برای جام دنیای را تدارک ببینیم و فرصتی برای از دست دادن نداریم. من الآن از سالن کنفرانس بیرون خواهم رفت که دست به کار شوم و رضایت مربیان ایرانی را جلب کنم. امیدوارم مربیان باشگاهی در ایران هم شرایط تیم ملی را درک نمایند و اگر این کار انجام گردد برای همه خوب است.

وی درباره اینکه آیا خودش برای بازی تدارکاتی با تیم های بزرگ مذاکره می نماید، گفت: بله، این امکان وجود دارد و با تیم های بزرگ اروپایی مذاکره انجام می دهم.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه از کمپ تمرینی تیم ملی در برزیل دیدن نموده، در خصوص اینکه پیش بینی اش از هم گروهی های ایران در جام دنیای چیست، به لبخند زدن بسنده کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2937

به "کی روش: بازی با تایلند یک بیدارباش برای فوتبال ایران بود، با این تعطیلات باید در دریای خزر بازی کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی روش: بازی با تایلند یک بیدارباش برای فوتبال ایران بود، با این تعطیلات باید در دریای خزر بازی کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید