تقویم شلوغ فوتسال ملی و باشگاهی در سال 96

به گزارش جعبه مهر، ترافیک سنگینی در تورنمنت ها و مسابقات مختلف فوتسالی در رده های ملی و باشگاهی در سال 96 وجود دارد.

تقویم شلوغ فوتسال ملی و باشگاهی در سال 96

به گزارش خبرنگاران، فوتسال ایران بعد از پشت سر گذاشتن سالی پیروز و قرار دریافت روی سکوی سوم جهانی، اکنون تقویمی شلوغ در رده ملی و باشگاهی را پیش رو دارد. دلیل ایجاد ترافیک در تورنمنت های مختلف، ظهور چند تورنمنت جدید و برنامه ریزی کمیته فوتسال برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی مختلف است.

تیم ملی بزرگسالان و امید ایران با شروع سال 1396 وارد اردو شده و خود را برای برگزاری دو دیدار تدارکاتی آماده کردند. تیم ملی بزرگسالان با ناظم الشریعه به کرواسی رفت که یک باخت و یک تساوی حاصل دو دیدار محبت آمیز در این کشور بود. تیم ملی زیر 20 سال ایران نیز در حالی که علی صانعی به دلیل صادر نشدن ویزا نتوانست به عنوان سرمربی با تیم اعزام شود، دو پیروزی مقابل فرانسه در خاک این کشور بدست آوردند.

در ادامه به بررسی تقویم پیش روی فوتسال ایران در رده ملی و باشگاهی می پردازیم:

26 فروردین: شروع اردوی تیم ملی زیر سال ایران جهت شرکت در مسابقات آسیایی

16 تا 20 اردیبهشت- اردوی تیم ملی بزرگسالان: سرمربی تیم ملی، بیست و پنج بازیکن را برای این اردو فراخواهد خواند تا در تست های فیزیکی شرکت کنند. در خاتمه اردو نیز پنج بازیکن خط خورده و ملی پوشانی باقی مانده برای اردوی خارجی انتخاب می شوند.

19 تا 31 اردیبهشت- مسابقات زیر 20 سال آسیا: اولین دوره این مسابقات قرار است به میزبانی تایلند برگزار شود. این مسابقات از این جهت برای فوتسال ایران حائز اهمیت است که انتخابی اولین دوباره المپیک زیر 20 سال نیز محسوب می شود.

اوایل خرداد- اردوی تیم ملی بزرگسالان: محمد ناظم الشریعه 20 بازیکن انتخاب شده در تست گیری را به اردوی ارمنستان خواهد برد و به احتمال فراوان دو بازی تدارکاتی نیز در این اردو پیش بینی می شود. تاریخ دقیق این اردو مشخص نیست اما کادرفنی تیم ملی به دنبال این است تا اردو همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، شروع شود.

6 تیر- شروع لیگ برتر: علی کفاشیان و کادرفنی تیم ملی بر سر شروع لیگ از 6 تیر توافق کرده اند اما با توجه به همزمانی این تاریخ با عید فطر، احتمال مخالفت هیات رئیسه و جابجایی چند روزه آن وجود دارد.

28 تیر تا 8 مرداد- جام باشگاه های آسیا: تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان که قهرمانی لیگ در سال 1395 را کسب کرده، به عنوان کننده ایران در هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه های آسیا حضور پیدا می کند.

19 تا 22 شهریور- فیفادی: کادرفنی تیم ملی که برگزاری بازی های تدارکاتی مختلف را یکی از شرط های تمدید قراردادش عنوان کرده بود به دنبال استفاده حداکثری از فیفادی هاست و در این تاریخ به دنبال انجام دو دیدار تدارکاتی با قزاقستان است. عباس ترابیان پیگیر هماهنگی های این بازی بوده و گفته می شود نهایی شده است.

26 تا 5 مهر- بازی های داخل سالن آسیا: این مسابقات که چهار سال یک بار برگزار می شود و فوتسال نیز یکی از رشته های مدال آور ایران در آن محسوب می شود. ترکمنستان میزبانی این دوره از مسابقات را به عهده دارد و تیم ملی فوتسال ایران با ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان در آن شرکت خواهد کرد.

آبان- گرند پری: مسابقات جایزه بزرگ موسوم به گرند پری هر ساله با حضور تیم های مطرح جهان در برزیل برگزار می شود و ایران نیز به عنوان پای ثابت آن، سابقه کسب مقام های نائب قهرمانی و سومی را در کارنامه اش دارد. تاریخ دقیق برگزاری گرند پری 2017 مشخص نیست اما با توجه به پیشینه آن، به نظر می رسد در اواسط آبان شروع شود.

12 تا 15 آذر- فیفا دی: کمیته فوتسال دو دیدار تدارکاتی با روسیه را در این تاریخ برای تیم های ملی امید و بزرگسالان ایران برنامه ریزی کرده است. فوتسال ایران و روسیه هر ساله در دو دیدار به مصاف هم می روند که ایران در دو سال اخیر میزبان این بازیها بوده است. بنابراین پیش بینی می شود بازی های دو تیم در سال جدید به میزبانی روسیه برگزار شود.

17 تا 29 بهمن- جام ملت های آسیا: ایران که یازده قهرمانی جام ملت های آسیا را در کارنامه دارد، امسال به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبلی خود خواهد بود. مسابقات امسال به احتمال فراوان در ایران و در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، با وجود حجم بالای رویدادهای فوتسال در سال جدید، سازمان لیگ طرح برگزاری جام حذفی را در دست بررسی دارد که برگزاری آن با تقویمی که مورد بررسی قرار گرفت، بسیار بعید به نظر می رسد. از طرفی ایده برگزاری دومین دوره جام حذفی با حضور تیم های امید مطرح شده که چندان دور از ذهن هم نیست.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3339

به "تقویم شلوغ فوتسال ملی و باشگاهی در سال 96" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویم شلوغ فوتسال ملی و باشگاهی در سال 96"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید