گربیچ؛ اسطوره تمام نشدنی والیبال، ستاره ای که پس از 19 سال ایتالیا را ترک کرد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: نیکولا گربیچ، کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال صربستان پس از 19 فصل بازی در سری آ ایتالیا به لیگ برتر روسیه رفت.

گربیچ؛ اسطوره تمام نشدنی والیبال، ستاره ای که پس از 19 سال ایتالیا را ترک کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، شکی نیست که یکی از بهترین بازیکنان والیبال دنیا در طول تاریخ این ورزش نیکولا گربیچ است. او در سن 40 سالگی قراردادی با تیم زنیت کازان امضا نموده تا پس از سال ها بازی در سری آ ایتالیا، چالش جدیدی را در لیگ روسیه تجربه کند.

قضیه و توافق 3 طرف این قرارداد خیلی زود رخ داد. لوکاس زیگالدو، پاسور اصلی تیم والیبال زنیت کازان به شدت مصدوم شد و مدیران این ابرقدرت روسی به تکاپو افتادند تا جانشین مناسبی برای او پیدا نمایند. لوی بال، پاسور تیم ملی آمریکا گزینه اول آنها بود ولی کادر فنی زنیت حساب ویژه ای روی نیکولا گربیچ باز نموده بودند.

پاسور و کاپیتان پیشین تیم ملی صربستان بعد از این توافق سریع گفت: سرعت مذاکرات خیلی مهم بود. زنیت باید خیلی سریع اقدام می کرد. آنها پیشنهاد خود را به بره بانکا ارائه کردند و من هم با شرایط پیشنهادی موافقت کردم تا در انتها هر 3 طرف راضی جلسه را ترک نموده باشند. تا به امروز به ترک ایتالیا فکر ننموده بودم ولی حالا مقصد من روسیه است.

نیکولا گربیچ تمام دوران حرفه ای بازی خود را در ایتالیا گذرانده است. او 19 فصل برای تیم های گاباکا، کاتانیا، اسیستل، کوپرا، ترنتینو و بره بانکا در سری آ ایتالیا بازی نموده است.

قهرمان المپیک 2000 سیدنی ادامه داد: وقتی ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم زنیت با من تماس گرفت و پرسید که آیا هنوز هم دوست دارم که در بالاترین سطح بازی کنم به او جواب دادم من یا برای پیروز شدن بازی می کنم یا اصلاً بازی نمی کنم. این شعار من بوده و در طول این سال ها تغییر ننموده است.

گربیچ در سال های طولانی بازی خود به تمام افتخارات ممکن ملی و باشگاهی رسیده است. او با رفتن به لیگ روسیه در 40 سالگی نشان داد که همچنان محدودیتی برای خودش قائل نیست.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2648

به "گربیچ؛ اسطوره تمام نشدنی والیبال، ستاره ای که پس از 19 سال ایتالیا را ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گربیچ؛ اسطوره تمام نشدنی والیبال، ستاره ای که پس از 19 سال ایتالیا را ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید