گزارش آنلاین: استقلال یک - السد 3

به گزارش جعبه مهر، استقلال در حالی که نیمه اول بسیار خوبی را پشت سر گذاشت در نیمه دوم با ارائه نمایشی ضعیف السد را برای کسب بردی آسان در استادیوم آزادی آزاد گذاشت.

گزارش آنلاین: استقلال یک - السد 3

به گزارش خبرنگاران ، دوشنبه، 1397،6،5، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، استادیوم آزادی تهران، ساعت:20:30

استقلال: یک

گل: میشائیل ایسا(11-گل به خودی)

السد: 3

گل ها:اکرم عفیف (62)، بونجاح (65،73-پنالتی)

داور: داور: ما نینگ (چین)

کمک داوران: کاو ییی، شی یانگ(چین)

اخطارها: جونگ وو یانگ(السدقطر)، مارکوس نیومایر، فرشید باقری(استقلال)

استقلال ایران: سید مهدی رحمتی، وریا غفوری، پژمان منتظری، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، مارکوس نیومایر(55محد دانشگر)، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، طارق همام(80 سجادآقایی)، مرتضی تبریزی، الحاجی گرو

سرمربی: وینفرد شفر

السد قطر: میشائل ایسا، پدرو، عبدالکریم حسن، یاسر ابوبکر(50هایدوس)، حمید اسماعیل، ژاوی، گابی، اکرم حسن عیف(87اسدالله)، جونگ وو یانگ، بوعالیم خوخی، بغداد بونجاح(1+90 حمزه)

سرمربی: فریرا

مصدومیت ناگهانی علی کریمی باعث شد وینفرد شفر پیش از شروع بازی دست به تغییری اجباری بزند و مارکوس نیومایر را وارد ترکیب اصلی کند. این تغییر در نگاه اول می توانست دردسرهایی برای استقلال ایجاد کند اما آبی ها بازی را بسیار امیدوارنماینده شروع کردند. دقیقه 2 البته می رفت تا یک گل به سود السد قطر ثبت گردد اما حمله بی نقص تیم قطری را روزبه چشمی با تکلی دقیق عقیم گذاشت تا در همان ابتدای بازی ورود دوباره خود به ترکیب اصلی استقلال را اعلام کند.

چشمی در قلب دفاع استقلال جانشین محمد دانشگر گردیده بود. مدافعی که در بازی های استقلال چندان مطمئن نشان نداد. استقلال با آرایشی متفاوت دقیقه 3 تا آستانه گگرددن دروازه مهمان پیش رفت اما ضربه تبریزی را که از نزدیک ترین فاصله ممکن تا دروازه شلیک شد را دروازه بان السد مهار کرد. این حمله را السدی ها برق آسا پاسخ دادند اما باز هم ثمری برای این تیم نداشت. استقلال می کوشید در همان دقایق شروعین از حریف پیش بیفتد که این اتفاق رخ داد و دقیقه 9 ضربه سررو به عقب خوخی را دروازه بان السد درحالی که می توانست با دست بگیرد با پا نتوانست کنترل کند تا توپ آرام، آرام داخل دروازه این تیم بغلتد و استادیوم آزادی غرق در شادی گردد. این گل باد آورده السدی ها را به بازی هجومی متمایل کرد و استقلال تنها به دنبال اداره بازی و احیانا استفاده از ضد حملات بود.

السدی ها بعد از گل خورده با بازیسازی گابی و ژاوی هافبک های استقلال را بارها به اشتباه انداختند و در عین حال آبی ها کوشش می کردند با خطاهای فنی مانع از پیشروی بازیکنان تکنیکی السد شوند.دقیقه 29 ضربه کاشته خوخی با دفع ناقص رحمتی همراه شد اما مهاجمان السد هم نتوانستند از این موقعیت بهره بگیرند. 5 دقیقه بعد بونجاح بعد از اینکه دوبار منتظری را دریبل زد توپ را از پشت 18 قدم به سمت دروازه شلیک کرد که با اختلاف بسیار کم از کنار تیر عمودی توپ به اوت رفت.

دقیقه 36 نیومایر ضربه کاشته ای را که نصیب استقلال شد را با دقت بالایی به سوی دروازه السد شلیک کرد که دروازه بان این تیم توپ را با مشت به کرنر فرستاد. 6 دقیقه بعد نیومایر که انگار مامور ارسال همه ضربه های کاشته بود توپ را ارسال کرد که ضربه ناقص تبریزی تنها تور بالای دروازه السد را لرزاند. السدی ها اما برای اینکه به استقلال اعلام نمایند نیمه دوم سخت تری را در پیش دارند در آخرین ثانیه های نیمه اول تیر دروازه استقلال را هم به لرزه درآوردند.

دقایق شروعین نیمه دوم آن تب و تابی که انتظار می رفت را نداشت. تنها اتفاق مهم خروج نیومایر از زمین بازی و به میدان رفتن دانشگر بود. شفر قصد داشت با استفاده از چشمی در خط هافبک توان دفاعی تیمش را بیشتر کند اما این تغییر برای استقلال ره آورد مطلوبی به همراه نداشت و دقیقه 60 عفیف از جناح راست استقلال نفوذ کرد و بعد از محو کردن غفوری و منتظری از جریان بازی از زاویه ای تقریبا بسته توپ را وارد دروازه مهدی رحمتی کرد. در این گل همه مدافعان استقلال و مهدی رحمتی مرتکب اشتباه شدند.

تصور می شد استقلال این گل را جبران کند اما السدی ها با شور و حرارت بیشتری در نیمه دوم وارد زمین گردیده بودند و اجازه هماهنگی را به استقلال نمی دادند. این وضعیت موجب شد. گل دوم السد هم دقیقه 65روی نفوذ بونجاح به ثمر برسد. مهاجمی که از پاس در عمق ژاوی نهایت بهره را برد و از قلب دفاع استقلال گریخت و کاری هم از دست دانشگر و غفوری که دنبال این بازیکن می دویدند بر نیامد تا گل دوم زرد پوشان السدی در استادیوم آزادی به ثمر برسد.

گل دوم السد که در فاصله اندکی با گل تساوی این تیم به ثر رسید نشان داد شفر در تعویض پست روزبه چشمی و بیرون بردن نیومایر دچار اشتباه بزرگی گردیده است. به خصوص بازی دریافت از دانشگر که دربازی های اخیر استقلال هرگز نمایش خوبی نداشت.

دقیقه 74 بونجاح گل سوم السد را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. موقعیتی طلایی که وریا غفوری با خطای فاحش روی همین بونجاح تقدیم مهمان کرد. این گل باعث شد فریاد بی غیرت ، بی غیرت از سوی تماشاگران استقلال علیه بازیکنان این تیم شنیده گردد.

بعد از این گل السدی ها با پاس های در عمق به دفاع استقلال، بارها تا آستانه گلزنی پیش رفتند و بازیکنان استقلال بیشتر نظاره گر نمایش آن ها بودند. تعویض عالی فریرا در به میدان فرستادن هایدوس نشان داد که سرمربی السد تحلیل بهتری در قیاس با شفر از جریان بازی در نیمه اول داشته است. در واقع فریرا نیمه مربیان را از شفر برد و این بازی در نهایت با شکست تحقیر آمیز استقلال به انتها رسید.

شکستی که بعید است در بازی برگشت هم تکرار نگردد و باید استقلال را به دلیل پذیرفتن 3 گل در استادیوم آزادی از همین حالا حذف گردیده دانست.

استقلال در 45 دقیقه حذف خودش از بازی های این فصل لیگ قهرمانان آسیا را تقریبا قطعی کرد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 188

به "گزارش آنلاین: استقلال یک - السد 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش آنلاین: استقلال یک - السد 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید