یک رسانه آلمانی: اروپا از فرایند مذاکرات برگزیت عصبی شده است

به گزارش جعبه مهر، یک رسانه آلمانی با توجه به زمان کوتاهی که برای دستیابی به توافقی تجاری بین لندن و بروکسل باقی مانده و تدام اختلافات بر سر موضوعات اساسی از دستپاچگی و عصبی شدن کشورهای اروپایی در این شرایط اطلاع داد.

یک رسانه آلمانی: اروپا از فرایند مذاکرات برگزیت عصبی شده است

با ما سفر کنید و با تور اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آر ان دی آلمان در گزارشی نوشت: دیپلمات های اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت درباره توافق تجاری آینده با اروپا را در مراحل تصمیم گیری می بینند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اتحادیه اروپا همچنان مشغول مذاکرات با انگلیس درباره یک توافق تجاری است و به نوشته آر ان دی آلمان از آنجایی که زمان در حال گذر است بعضی از کشورهای اروپایی عصبی شده اند. در این شرایط اتحادیه اروپا بر این باور است که این مذاکرات به مرحله تصمیم گیری نزدیک می گردد.

دیپلمات های اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بعد از اطلاع رسانی میشل بارنیه، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا درباره فرایند مذاکرات اظهار داشتند که همچنان معین نیست که آیا توافقی حاصل خواهد شد.

بارنیه چند روزی است که مذاکرات فشرده ای را در لندن با همتای انگلیسی خود دیوید فراست دنبال می نماید.

یک دیپلمات اروپایی در این باره گفته است: ما در مذاکرات به سرعت به نقطه ای نزدیک می شویم که در آن یا همه چیز جور می گردد و یا شکست می خورد.

به گفته وی همچنان این مسئله معین نیست که آیا اختلافات درباره موضوعاتی مانند شرایط رقابت، مسئله ماهی گیری و قوانین لازم برای اطمینان از تعهد به معاهدات قابل برطرف است.

از آنجایی که حالا مسئله رسیدن به اهداف مذاکرات مطرح شده است بعضی کشورهای اروپایی دستپاچه و عصبی شده اند. بارنیه در گزارش امروز خود این هدف را دنبال می کرد که اعصاب های خرد شده در پاریس و دیگر کشورها را آرام کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه در سخنانی تاکید نموده بود که پاریس از توافقی که منافع بلندمدتش در آن در نظر گرفته نگردد حمایت نمی نماید. ماکرون گفت: حفظ فعالیت های ماهیگیران ما در آب های انگلیس شرط مهمی برای ما است.

یک دیپلمات اروپایی دیگر هم که نخواست نامش فاش گردد بعد از گزارش امروز بارنیه اظهار داشت که تحولات مثبت جزئی در مذاکرات وجود دارد، اما هیچ گونه توافقی حاصل نشده است. این دیپلمات اروپایی مهلت مقرر تا آدینه را برای دستیابی به نتیجه معین کرد، اما منابع دیگر درباره اینکه چه مدت این مذاکرات به طول خواهد انجامید چیزی نگفتند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم اخیرا در مذاکرات با لندن درباره برگزیت که به کندی پیش می رود علی رغم کمبود وقت بر لزوم دستیابی به توافقی تجاری تاکید نموده و گفت: ما امیدواریم که همچنان خاتمه خوبی برای این مذاکرات وجود داشته باشد.

وی در عین حال تاکید نمود که اتحادیه اروپا به توافقی با لندن به هر قیمتی احتیاج ندارد.

انگلیس در روزهای گذشته مجددا سازش در مذاکرات را از اتحادیه اروپا درخواست نموده است و از بروکسل خواسته حق حاکمیت و استقلال انگلیس را در این توافق مد نظر قرار دهد.

بسیاری از سیاستمداران اروپایی و انگلیسی هفته جاری را در مذاکرات برگزیت بسیار مهم ارزیابی نموده اند.

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به سرعت در حال گذر و کوتاه است چرا که باید مجلس اروپا و احتمالا همچنین مجلس های ملی زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر امسال توافق احتمالی اجرا شده را تصویب نمایند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم می خواهند قبل از اجرای توافق احتمالی آن را دقیقا مورد آنالیز قرار دهند. برای این منظور این توافق باید از طرف بروکسل کاملا مورد برسی قرار گرفته و به 23 زبان رسمی این اتحادیه ترجمه گردد.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس با خاتمه امسال میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نگردد برگزیت سخت به وقوع خواهد پیوست که عواقب مالی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8445

به "یک رسانه آلمانی: اروپا از فرایند مذاکرات برگزیت عصبی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک رسانه آلمانی: اروپا از فرایند مذاکرات برگزیت عصبی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید