یک روزنامه نگار رئیس انجمن نمایشگران خیابانی شد

به گزارش جعبه مهر، انتخابات انجمن نمایشگران خیابانی در خانه تئاتر واقع در خیابان شهید برادران مظفر برگزار و ابوذر چهل امیرانی عضو این انجمن و روزنامه نگار و دبیر خبرنگاران محله با حداکثر آرا به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن انتخاب شد.

یک روزنامه نگار رئیس انجمن نمایشگران خیابانی شد

خبرنگاران/ زینب زینال زاده: انجمن نمایشگران خیابانی دهه هشتاد با هدف حمایت از گروه های فعال در عرصه تئاتر خیابانی، هویت بخشی، ساماندهی و شناسایی گروه های فعال در این عرصه و فراهم کردن امکانات رفاهی و معیشتی هنرمندان تأسیس شده است.

ابوذر چهل امیرانی که بیش از 20سال در این انجمن عضو است و در دوره های گذشته هم به عنوان عضو اصلی هیئت رئیسه انتخاب شده است، این بار با حداکثر آرا به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب شد. وی پس از خاتمه انتخابات انجمن نمایشگران خیابانی در گفت وگو با خبرنگاران محله گفت: بیمه نمایشگران خیابانی، یکی از دغدغه های اصلی ما است که همیشه در این انجمن پیگیری می کنیم و خوشبختانه تا به امروز نزدیک به 200نفر از هنرمندان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته اند. به گفته او، اکنون هنرمندان تئاتر خیابانی که در انجمن عضو شده و حق بیمه پرداخت می نمایند، علاوه بر بهره گیری از مزایای درمانی، می توانند از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند.

از 300هنرمند عضو انجمن نمایشگران خیابانی، 150نفر عضو فعال هستند. امیرانی درباره اعضای غیر فعال انجمن گفت: هنرمندان رشته تئاتر خیابانی همانند رشته های دیگر هنری، امنیت شغلی و درآمد ثابت ندارند و به همین دلیل در گذر زمان بعضی از آنها به مشاغل دیگری روی آورده اند.

او دلیل دیگر محدود بودن اعضای فعال انجمن را سکونت بعضی از هنرمندان در شهرستان ها معرفی کرد و گفت: انجمن نمایشگران خیابانی در سایر استان ها هم وجود دارد، اما اولین و مهم ترین انجمن در تهران شکل گرفته است و به همین دلیل هنرمندان ساکن در شهرستان ها و استان ها ترجیح می دهند در این انجمن عضو شوند. دوری مسافت موجب می گردد در گذر زمان ارتباط آنها با انجمن کمرنگ و از لیست اعضای فعال حذف شوند.

او در خاتمه خطاب به اعضای انجمن با بیان اینکه سال هاست در حوزه تئاتر خیابانی فعالیت می نماید با مسائل این صنف به خوبی آشناست، قول داد: سعی می کنم در چارچوب ضوابط از اختیارتم در هیئت مدیره استفاده و مسائل معیشتی و اشتغال اعضا را پیگیری کنم.

در دومین مجمع انتخابات انجمن نمایشگران خیابانی میلاد مولوی، شهاب راحله، حمیدیرضا نوری، محمد عباس زاده، ژاله کاظمی، زهرا غلامی به عنوان اعضای اصلی و مسعود ابراهیمی و فیروز حیدرزاده اعضای علی البدل انتخاب شدند. مرتضی وکیلیان بازرس و شاهین وکلیان هم بازرس علی االبدل شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4262

به "یک روزنامه نگار رئیس انجمن نمایشگران خیابانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روزنامه نگار رئیس انجمن نمایشگران خیابانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید